Dell 13 7000 7347 Ervaringen en Discussie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10 07:23
zo hij is binnen. na wat getwijfel over een vervanger voor de 15,5" dell latitude d830 van heel wat jaartjes die toch wel aan vervanging toe was, is het een Dell Inspiron 13 7000 geworden. De i5 met full hd en 8gb in mijn geval. Met de 10% vip korting zo'n 720 euro. Reden voor keuze voor de dell en niet de zenbook, yoga, hp, was onder andere toch wel de prijs maar ook de bouwkwaliteit die me ondanks het ontbreken van de reviews, wel goed uit leek te zien.

Wifi en toetsenbord:
De 15" 7000 gaat gebukt onder uiteenlopende reviews over voornamelijk de wifi kwaliteit. Mijn eerste indruk is dat dit goed is bij deze 13" uitvoering met de huidige drivers, instellingen en geteste access points. Ook het toetsenbord en de bijbehorende achtergrond verlichting is prima in orde. Bij deze uitvoering geen last van enorm verschillende verlichte delen zoals bij andere reviews van de 15" wel eens beschreven werd. ook de positionering van de page up en down is eigenlijk wel erg prettig, hoewel die toetsen net wat kleiner zijn, zijn ze wel bijzonder goed gepositioneerd om samen met een function key makkelijk te kunnen scrollen, hoewel dat ook gemakkelijk kan via het touchpad, of eventueel via het scherm.

touchpad:
bij de 15" serie heb ik ze wel eens klagen over de precisie van de touchpad of de positionering. Bij het klikken verspringt de cursor in elk geval niet, hoewel ik die functie nagenoeg niet gebuik omdat ik gewoon rustig tap op het touchpad.

touchscreen:
hier heb ik wel al een issue mee gehad. Bij het verdraaien van het scherm, is het nu al een keer of drie voorgekomen dat er continue spook touches worden geregistreerd. Beetje heen en weren met het scherm lijkt het van over te gaan. Geen idee of dit een hardware of een software issue is. Ik vrees het eerste, in dat geval ben ik nog niet klaar. Lekker scherp scherm verder, qua helderheid prima, misschien voor direct zonlicht kan het wel wat beter maar daar heb ik nog niet genoeg ervaring mee.

koeling:
hoor af en toe de fan wel opspelen, gaat niet extreem hard. Ook nog geen extreem gebruik gehad enkel wat browsen.

accuduur:
eerste dag in gebruik, kan er nog niet veel zeggen. Is net wel vrij snel van 6 uur naar 3 uur gegaan terwijl ik hem niet zo lang in gebruik had.. de tijd zal het leren..

Dell instellingen/software/drivers:
ben normaal niet zo'n fan van een specifieke dell install en had me voorgenomen om hem gelijk opnieuw te installeren met een kale versie. Er zit wel wat specifieke (mogelijk overbodige) software op zoals macafee, maar heb het voorlopig nog even laten zitten. Wat ik WEL even heb aangepast is de ambient lightsensor uitgezet. Dat heb ik nooit gesnapt dat mensen dat prettig vinden werken. Ik pas het zelf wel even aan met de fn+hotkeys.
Ook de toetsenbord verlichting heb ik aangepast via het dell programma (wat niet via de tray te vinden maar gewoon in program files\dell en dan BacklitKb.exe. Ook had ik wat issues met focus en op een dell forum zag ik dat dit relatie kon hebben met de ambient light sensor (en ook backlitkb?) dus ambient light sensor gewoon uitzetten.

schijf:
tot mijn verbazing worden de meeste laptops niet met ssd uitgerust, dus het filteren op alleen laptops met ssd heb ik op maar achterwege gelaten met de wetenschap, als het nodig is, vervang ik hem wel door een echte ssd. Dat staat wel nog op het programma. Volgens mij zitten er een traditionele 2,5 schijf in en geen msata. Dus misschien een samsung evo 840 erin. Ik kijk nog even hoe het met de huidige schijf gaat en anders een keer vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reteck
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-09 14:55
Ik houd dit even in de gaten, ben erg benieuwd naar verdere bevindingen. Sta op het punt deze te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
paar opmerkingen:
  • WiDi werkt niet goed. Na wat tips van een forum om een bepaalde driver te installeren, heb ik het wel even werkend gehad, maar nu werkt het niet meer. Weer een nieuwe driver geinstalleerd, maar werkt nog niet.
  • volume min toets aan de zijkant is erg lastig in te drukken. Plus wel wat beter, is een toets waarbij de min wat meer verzonken lijkt te liggen
  • over de 15" inspiron hoor ik klachten van de audio uit. Dat heb ik even bekeken, wel op een simpel setje, maar ik heb geen extreme ruis of slecht geluid kunnen horen. Na overschakelen op de gewone speakers, vielen die natuurlijk toch wel weer wat tegen...

Verwijderd

Is WiDi een typefout en bedoelt u daar de WiFi mee? Ik denk namelijk erg na over het aanschaffen van deze laptop, maar slecht werkende WiFi zou voor mij echt een enorm nadeel zijn. En hoe gaat het met het touchscreen en de accuduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
nee widi is geen typefout... wireless display. Ik denk ook dat het de combinatie van de televisie is, want met een samsung op het werk, werkte het vlekkeloos terwijl ik met de telefoon icm de telefoon via WiDi ook wel eens problemen heb. Philips is daar blijkbaar niet al te best in.

WiFi heb ik nog geen problemen mee ervaren. Heb geen 5ghz router, maar ik zie wel van andere uit de buurt de 5ghz ssid's. Ontvangst lijkt zonder problemen te zijn op 6-8 meter van het access point.

accuduur heb ik het idee dat het minder is dat ze beloven maar ik heb dan ook het scherm redelijk fel staan. Moet er eens beter op letten wat het nu precies doet.

ik heb wel problemen met een externe usb3 harddrive. Aan de linkerkant zouden de twee usb3 poorten zitten, waarvan 1 met powershare. Daar krijg ik de Transcend storejet 25m3 niet op aangeslagen, terwijl op de rechter usb2 poort het zonder problemen werkt. Er zit nog een losse power optie op de transcend drive zelf, maar daarvan had ik geen extern kabeltje liggen om dat te proberen.

het toetsenbord ben ik trouwens zeer tevreden over. Ook over de rest van de laptop zoals bouwkwaliteit en hoe het geheel in elkaar steekt. Als je het scherm dichtklapt, wordt het door een magneetsluitingnaangetrokken tegen de onderkant waardoor het scherm niet gaat flapperen en zonder schuif sluiting ook prima vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:53

Quad

Doof

Misschien kan je de specificaties in de Pricewatch aanpassen en een review daarin plaatsen? Daar is het voor bedoeld in elk geval. http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=Dell+13+7000+

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• jack_
done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is de 13 7000 onderweg met de i7 processor (broadwell), 8gb intern en 256 ssd. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hab2000
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 20:09
Zo te lezen zijn er wel veel problemen met deze serie. Is ook niet meer te koop. Jullie heb dat ook ervaren?

• JP-tjuh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 18:33
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:26:
Bij mij is de 13 7000 onderweg met de i7 processor (broadwell), 8gb intern en 256 ssd. Ben benieuwd!
Heb je 'm al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-10 20:43
Ik zit ook te overwegen om deze laptop te kopen. Heeft iemand hem onlangs nog gekocht? Ik wil dan voor het i5 6200 8gb en 500GB HD model gaan.

Volgens mij is het mogelijk om de 500GB te vervangen door een SSD (deze heb ik zelf nog thuis liggen)

Klopt dit ?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-10 20:43
Hoe bevalt je laptop nu? Je eigen review is niet heel erg uitgebreid. Is het bleeding scherm erg hindelijk bijvoorbeeld?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kizke
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:00
Had niet bijzonder veel tijd dus vandaar de hele korte reactie. De bleeding is voornamelijk zichtbaar bij witte schermen in de vorm van een gele waas aan de rand, stoor mezelf er niet aan, maar kan me indenken dat dit wel zo is voor anderen.

Ik kom van louter Elitebooks vanuit studie en werk die 3kg plus wegen en performance claimen die echt stukken hoger ligt. Maar ik heb (met name door de ssd) niet het gevoel dat hij onder doet in dagelijks gebruik. Hij start iig bijzonder snel en vooral het na inloggen meteen kunnen beginnen was eerder anders.

De tablet modus is leuk, maar heb ik na de eerste dagen weinig gebruikt. De tent stand wel, dat is heerlijk om even TV of filmpje te kijken. Ook nooit het gevoel dat hij niet stevig is. In vergelijking tot de elite books is het wel wat fragieler, durf iig niet er op te springen (dat kan op die andere wel). Touch screen is leuk, en gebruik ik wel soms, de meegeleverde stylus is alleen niet erg precies en ik doe er vaak wel even over voor hij schermen wil sluiten.

De games die ik speel (lotro/ total war arena) lopen gewoon soepel (niet maxed out oid).

Ben er overall dus wel content mee, zocht een apparaat waar ik eigenlijk alles mee kan zonder in te moeten leveren op mobiliteit en die ik dus even snel kan pakken en daar voldoet hij aan.
Pagina: 1