Compatibiliteit koeler, RAM en videokaarten

Pagina: 1
Acties:

• Justist
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-01 14:35
Goedemorgen medetweakers,

In mijn zoektocht naar een nieuw gamesysteem (wat ik natuurlijk niet vind zolang ik niets koop), stuitte ik op de Noctua NH-D15 die (kort samengevat) zeer goed is. Alleen ook zeer groot.
Ik vroeg mij dan ook af in hoeverre deze koeling compatibel is met 2 MSI GTX 970'tjes in SLI op een MSI Z97 MPOWER moederbord (maar waarom al die namen nu in caps moeten 8)7 ). Of, anders gezegd: Past dit allemaal op het moederbord? (het probleem is namelijk dat deze videokaarten 'net geen 2 slots' innemen...)

Bijbehorend had ik ook wat Corsair Vengeance RAM op het oog, waarvan nergens de hoogte te vinden was (of ik zoek zeer fout), dus ik vroeg mij gelijk af of die er ook nog bij past.

Alvast bedankt voor de antwoorden! :D

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Die GPU's lijken me nog de minste problemen te gaan geven, dat RAM echter gaat never nooit passen. Vergeet die idiote vinnen en neem een net setje low-profile RAM met strakke timings en laag voltage: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU. 8GB ja, want zonder te weten wat dit voor systeem is, is dit in de meeste gevallen meer dan zat. Anders kies je de 16GB versie.

• Justist
Low profile RAM it is, neem wel de 16GB versie ;)
Dank voor die tip dus :)

Eerste vraag staat nog open :o ('minste problemen' oogt om de een of andere reden niet als 'geen problemen'...)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Lijkt me ook geen probleem, als je de oriëntatie van de fans ziet. Is natuurlijk ook een beetje afhankelijk van de layout van je eigen bord.

• Justist
Dank voor de hulp! :D
Moederbord stond trouwens aangegeven in de OP, mocht je daardoor (toch) nog een aanmerking hebben. ;)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Oh ik dacht meer dat je die al had. Dat verandert de zaak ;). Ik neem voor het gemak aan dat je een fatsoenlijke monitor(en) hebt om al die pracht en praal te kunnen tonen? En dat je weet dat overklokken maar minimaal effect heeft op gameprestatie?

• Justist
Jep, dat gaat helemaal goedkomen! :)
En het minimale effect van overklokken op gamen was ik bekend mee, echter zal ik hem niet alleen voor gamen gebruiken: Had gehoopt tijdens het gamen ook in een virtual machine wat dingen door te kunnen laten rekenen (visualisaties e.d.), dus mogelijk dat overklokken daar nog wel wat bij kan helpen ^^
Pagina: 1