Game PC Upgraden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chainthunder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-06-2023
Ik wil mijn PC gaan upgraden en dit zijn de onderdelen die ik wil meenemen naar het nieuwe systeem:

Voeding: OCZ ModXStream 600W
Geheugen: Kingston 8GB 1600
Videokaart: Sapphire 7950 3GB
Seagate 1TB 7200rpm
Behuizing: Antec Nine Hundred

de processor en moederbord wat ik momenteel heb:

Processor: I5 750 @ stock
Moederbord: MSI P55-GD65

Ik zoek een?
Ik wil de processor en het moederbord vervangen maar weet niet welke ik nu het beste kan kopen zodat ik ook nieuwere games kan spelen en eventueel een goede CPU koeler erbij .

Wat is je budget?
Mijn budget hiervoor is 250 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het moet wel een Intel processor zijn

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem wordt gebruikt om te gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-07 17:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat heb je zelf al gevonden? reviews: Desktop-BBG: september 2014 zou je al een heel goede richting moeten verschaffen (wel even zelf een ander bordje zoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02:52
Dit is ook al een goede CPU voor gamen hoor, dus waarom wil je upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorDanny94
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-07-2022
Ik zie geen ssd op je lijstje staan? Van dat geld kan je dat beter doen. Of nieuwe gpu?? Of paar tb extra hdd? Je cpu is geen bottleneck voor games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chainthunder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-06-2023
Dus een nieuwe CPU zal niet echt een upgrade zijn dan ? want ik heb nu de i5 750 maar die wordt de laatste tijd rond de 90 graden ( HWMonitor ) als ik CS:GO aan het spelen ben , dit is veelste hoog voor een cpu toch ? is niet overgeclocked . de temperatuur van de cpu is rond de 38 graden idle .

Daarom dacht ik om de CPU en het moederbord te gaan vervangen zodat ik de komende tijd niks meer hoef te vervangen .

[ Voor 6% gewijzigd door Chainthunder op 23-09-2014 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-07 17:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat die te warm wordt heeft meer te maken met je koeler. Daar zit inmiddels misschien veel stof in. Vervang die eens door een Gelid Tranquillo of Mugen 4 (PCGH), kan den wereld van verschil betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-07 15:12
Potver Br00ky...alweer :)

Ik was net hetzelfde aan het schrijven...nou ja toch maar plaatsen..zonde van al m'n getyp :)

Dat je CPU de laatste tijd rond de 90 graden wordt kan ook betekenen dat het tijd wordt je pc es schoon te maken :)

Zeker als je een stock koeler erop hebt zitten moet je eens in de paar maanden (afhankelijk van de stoffigheid van je omgeving) het roostertje onder het ventilatortje van je CPU koeler voorzichtig schoonmaken.

Wat ik altijd doe is een smal rubberen of siliconen (niet plastic!!) slangetje in een smal mondstuk van de stofzuiger stoppen en daarmee op halve kracht tussen de fanbladen door het roostertje schoonzuigen. Dat kan heel veel schelen qua temperatuur.

Als je al een aftermarket koeler hebt....dan zit er iets niet goed en zou ik ff de koelpasta vernieuwen en de koeler terugplaatsen.

Heb je ook voldoende airflow in de kast?

Zoniet zou ik je aan willen bevelen er een goede koeler op te plaatsen. Die i5'jes van de eerste gen kunnen nogal heethoofdjes zijn :). Maar ze presteren ong op het niveau van een fx 6300 en vaak nog beter dus je hoeft hem niet perse te vervangen :

http://pclab.pl/art50000-26.html

Oudere review al maar laat goed zien dat ie nog goed meekomt..en let wel hij is hier gekoppeld aan een veel sterkere GPU dan de 7950. Dan is het logisch dat ie wat minder geeft dan de modernere i5's.
Maar icm een 7950 kun je nog prima uit de voeten.

En met zo'n goeie koeler kun je hem ook nog eens op een hogere frequentie laten lopen (overclocken) waardoor ie nog een stukkie beter presteert. Genoeg over te vinden op het internet :) Ik zou dan wel die scythe mugen die Br00ky noemt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-07 08:18
Ik zou zeggen dat een i5 750 zeker aan vervanging toe is. Bij een hoop games kan die nog mee, maar bij battlefield 4 merkte ik soms drops naar voor mij onspeelbare waardes. Een 4460 met een bijpassend moederbordje (gigabyte sniper bijvoorbeeld) samen met 8 gig ram is een vrij goedkoop setje wat lekker gebalanceerd is met je gpu. (ik had zelf ook een tijdje een i5 750 op 3.8 GHz met en 7950, en daarbij was de cpu duidelijk de bottleneck)

• Centelte
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-07 15:16
Koop een i5 4460 een b85m pro en een mx100 256gb en je bent klaar. Investeren in de i5 750 is dom aangezien die de gpu bottlenecked.

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-07 18:48
Beste Timberly2,
dit scharen we onder hijacking en is niet gewenst. Jouw computer is ook niet te vergelijken met die van de topicstarter, dus dit zou alleen maar tot verwarring leiden. Je kan natuurlijk ten allen tijde een eigen topic openen!

[ Voor 89% gewijzigd door br00ky op 25-09-2014 10:13 ]

Pagina: 1