Updaten MacBook: herinstallatie van word etc?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3ck
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-07 19:47
Ik heb al flink wat gezocht, maar ik vind hier geen antwoord op (en ben dus geen Mac expert). Mijn vriendin heeft een macbook pro en nu is er al sinds tijden een update voor het OS beschikbaar. Opzich is dat ook handig want veel programma's werken niet meer onder haar huidige OS.

Nu echter de hamvraag: als ik dat OS update, moeten dan ook de applicaties (lees: office) opnieuw geinstalleerd worden? We hebben namelijk de codes en de cd's niet meer die ooit aangeschaft zijn.. dus als office er niet meer op staat betekent dat dat we opnieuw een licentie moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 11:55

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Nope, het wordt gewoon als upgrade eroverheen gezet, alles blijft gewoon behouden. Als je het zeker wil weten kan je via Time Machine nog een volledige backup draaien van je systeem (altijd handig) en terugzetten mocht er iets fout gaan, maar normaalgesproken zal alles prima verlopen.

Heb hier zelf ook een systeem dat met 10.7 (Lion) kwam naar 10.8, 10.9 en nu 10.10 DP8 geupdate met nog dezelfde installatie als in 2011. Alle programma's werken nog steeds ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3ck
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-07 19:47
Ah thanks! Dan gaan we daar vanavond eens even mee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 21:29
Toevallig net een paar weken geleden gedaan, Office geïnstalleerd (kon via het werk) en een paar weken daarna upgrade naar Mavericks (had daar eerder geen tijd voor). Ging prima. Fijn he, macs :)