VGA aansluiten op R9 290

Pagina: 1
Acties:

• jean-claude
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
Beste medetweakers,

Ik heb sinds kort een Club3D Radeon R9 290 royalAce met de volgende uitgangen:
Display Port, 2x DVI-D, HDMI.

Een van de DVI-D poorten is in gebruik voor mijn beeldscherm.

Vroeger had ik op mijn oude videokaart ook nog een VGA schermpje aangesloten via een DVI-I duallink verloopstekkertje, maar de R9 290 accepteert nog alleen maar DVI-D`s.

Zijn er mogelijkheden om dit VGA-scherm via een omweg toch nog te gebruiken? bijv. via een VGA>HMDI-verloopje of via het moederbord? Ik gebruikte het VGA schermpje om daar mijn skype etc. weg te zetten terwijl de games fullscreen op de Iiyama draaien.

Is het VGA-schermp nog bruikbaar voor mij en zo ja, met welke hulpmiddelen, of kan ie naar de kringloop?

alvast bedankt _/-\o_

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:09
Dan zul je moeten gaan kijken voor een hdmi-vga of displayport-vga converter. of een tweede videokaart. Maar ik denk dat je voor hetzelfde geld ergens een tweedehands dvi schermpje op de kop tikt.

Ik weet eerlijk gezegd niet of je je igp kan gebruiken naast je gewone gpu.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-01 20:18
Bij mij werken het naast elkaar, 2x DVI op de GPU en 1x HDMI op de IGP.
Moet de IGP natuurljik wel aan staan in de BIOS en de drivers geïnstalleerd. Probeer het gewoon eens ;)

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-01 15:30
Je kan een dvi-d omzetten naar vga en het andere scherm gewoon met dvi aansluiten. Zodra je een derde scherm wilt moet je een dvi aansluiting ontkoppelen en display port gaan gebruiken

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Zou dit niet iets zijn?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• timberleek
DVI-D naar vga heb je een dure converter voor nodig. Die goedkope blokjes werken alleen op DVI-A en DVI-I.
Die kabel van NLBUURMAN zit volgens mij ook geen converter in (dat begrijp ik tenminste uit de reviews).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

timberleek schreef op maandag 22 september 2014 @ 20:13:
Dan zul je moeten gaan kijken voor een hdmi-vga of displayport-vga converter. of een tweede videokaart. Maar ik denk dat je voor hetzelfde geld ergens een tweedehands dvi schermpje op de kop tikt.

Ik weet eerlijk gezegd niet of je je igp kan gebruiken naast je gewone gpu.
HDMI naar VGA is niet interessant, dat kost klauwen vol met geld, omdat HDMI niets analoogs doet.

Ik zou zelf gewoon de IGP gebruiken als dat mogelijk is.

• timberleek
Eens

Als de igp er gewoon naast kan werken zou ik dat gewoon doen.

Anders kijken voor een cheape videokaart met vga of een dvi schermpje (marktplaats staat vol schermen)

• jean-claude
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
allen hartelijk bedankt voor het meedenken, het is inmiddels gelukt om de VGA via de IGP aan te sluiten
Pagina: 1