R9 290 2de hands of de nieuwste gtx 970?

Pagina: 1
Acties:

• magusviper
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-04-2025
Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een upgrade, en dacht er lang over na om de r9 290 te kopen. Nou, de nieuwe nvidia kaarten zijn uit, en ik denk er over na om de gtx 970 te kopen. Nu heb ik eens op marktplaats gekeken, en mensen willen van hun r9 290 af om de nieuwe kaarten te kopen, en ik heb ze al zo goedkoop als 200 euro gezien. Wat kan ik nu het beste doen, de nieuwste gtx 970 kopen of een 2de hands r9 290 kopen? Wat denken jullie?

Mvg,
magusviper.

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Een 290 natuurlijk. Wel zou ik via het V&A hiet op Tweakers kopen. En voor €200 krijg je sowieso een reference model, tel daar dus €30 bij op om er een fatsoenlijke koeler op te zetten

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• magusviper
jorisvdelsen schreef op maandag 22 september 2014 @ 17:56:
Een 290 natuurlijk. Wel zou ik via het V&A hiet op Tweakers kopen. En voor €200 krijg je sowieso een reference model, tel daar dus €30 bij op om er een fatsoenlijke koeler op te zetten
Ziet dit er dan niet legit uit?

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:28

Hupske

AFCA

1 week actief! No go!

Gewoon hier 1 van V&A halen. Dan weet je zeker of de persoon te vertrouwen is of niet.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-02 18:22

thorgal21

Forum Noob

V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5

Zoiets is beter en betrouwbaarder.

EDIT: Wel altijd even vragen of ermee gemined is.

[ Voor 4% gewijzigd door thorgal21 op 22-09-2014 18:02 ]

• magusviper
hupske schreef op maandag 22 september 2014 @ 18:01:
1 week actief! No go!

Gewoon hier 1 van V&A halen. Dan weet je zeker of de persoon te vertrouwen is of niet.
Hoe weten we dan zeker dat ze hier te vertrouwen zijn?

• Hupske

Hupske

AFCA

Daar hebben we hier op tweakers een prachtig beoordelingssysteem voor bedacht ;)

Dat kan je zien aan de hand van de sterretjes en daarbij staat er ook nog een nummertje, dus hoevaak iemand alle sterretjes heeft ontvangen.

• magusviper
hupske schreef op maandag 22 september 2014 @ 18:06:
Daar hebben we hier op tweakers een prachtig beoordelingssysteem voor bedacht ;)

Dat kan je zien aan de hand van de sterretjes en daarbij staat er ook nog een nummertje, dus hoevaak iemand alle sterretjes heeft ontvangen.
Ok, bedankt :) Ik ben gewoon (te) voorzichtig als ik iets 2de hands koop :P

• Hupske

Hupske

AFCA

Als je voorzichtig bent, dan weet je ook dat je niet iets op marktplaats moet kopen van iemand die er nog niet lang op is :)

Verder hier dus even opletten op de hoeveelheid sterretjes die iemand heeft. 1 beoordeling is vaak ook al genoeg om te vertrouwen, alleen wel even kijken wie die beoordeling dan heeft gegeven.

Daarbij zeker even goed na vragen of er niet gemined is met de kaart, zoals thorgal al aangaf.
De referenced kaarten van de 290 4gb maken wel veel lawaai, dus weet niet in hoeverre dat je uitmaakt?

• magusviper
hupske schreef op maandag 22 september 2014 @ 18:16:
Als je voorzichtig bent, dan weet je ook dat je niet iets op marktplaats moet kopen van iemand die er nog niet lang op is :)

Verder hier dus even opletten op de hoeveelheid sterretjes die iemand heeft. 1 beoordeling is vaak ook al genoeg om te vertrouwen, alleen wel even kijken wie die beoordeling dan heeft gegeven.

Daarbij zeker even goed na vragen of er niet gemined is met de kaart, zoals thorgal al aangaf.
De referenced kaarten van de 290 4gb maken wel veel lawaai, dus weet niet in hoeverre dat je uitmaakt?
Hangt er van af. Wat is veel lawaai? Ik heb een koptelefoon op, en mijn kast staat op de grond naast mijn bureau, een halve meter van me vandaan.

• Hupske

Hupske

AFCA

Met koptelefoon op zal je hem ws niet horen. Als je geen koptelefoon op hebt, dan zal hij bij load wel duidelijk aanwezig zijn ;)

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
Met koptelefoon hoor je hem waarschijnlijk wel. Het is net een vliegtuig, ook zijn de temperaturen van het reference model niet al te goed. Toch maar iets meer uitgeven voor een andere koeler.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Pagina: 1