Hulp nodig bij zoeken van monitor

Pagina: 1
Acties:

• daxcy
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-10-2025
Beste Tweakers,

Ik ben opzoek naar een monitor voor me pc. Ik ben van plan om er uit eindelijk 3 te halen.
Maar ik heb totaal geen verstand van monitoren. Zelf heb ik wel het een en ander al geprobeerd op te zoeken maar tevergeefs.

Ik gebruik zelf deze videokaart: MSI Radeon R9 270X GAMING 4G

Dus nu is mijn vraag: Welke monitor is geschikt voor een eye-finity setup?

Waar de monitor aan moet voldoen:
75Hz refresh rate
HDMI aansluiting
DVI-D /DVI-I aansluiting
Tussen de 21 en 24 inch
Beeldverhoudeing: 16:9

Budget 150.

Iets om mischien rekening mee te houden: Ik game, bewerk video's en programmeer het een en ander.

-Randy

[ Voor 10% gewijzigd door daxcy op 23-09-2014 13:30 ]

PSN: daxcyy | XBL(WIN10): FataL Risky | AMD Ryzen 7 5800X / MSI RTX 2060 / 32GB RAM

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:37

br00ky

Moderator Harde Waren

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-02 21:17
Iets boven je budget, maar een goede keuze: pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart

AMVA paneel met goede kleurweergave (soms na kalibratie weliswaar), hoge contrast, goede kijkhoeken en lage reactietijd (zeker voor een non-TN paneel).

Dit is uit persoonlijke ervaring. Ik weet natuurlijk niet naar welke beelddiagonaal en resolutie je op zoek bent.

Edit: Excuses, lees nu pas je wens van Eyefinity setup. Daar zullen de bezels van de Iiyama te breed voor zijn. Daar heb ik geen ervaring mee.

[ Voor 41% gewijzigd door JoepD op 22-09-2014 17:43 ]

• daxcy
JoepD schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:59:
Iets boven je budget, maar een goede keuze: pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart

AMVA paneel met goede kleurweergave (soms na kalibratie weliswaar), hoge contrast, goede kijkhoeken en lage reactietijd (zeker voor een non-TN paneel).

Dit is uit persoonlijke ervaring. Ik weet natuurlijk niet naar welke beelddiagonaal en resolutie je op zoek bent.

Edit: Excuses, lees nu pas je wens van Eyefinity setup. Daar zullen de bezels van de Iiyama te breed voor zijn. Daar heb ik geen ervaring mee.
Ja ik vind dit wel een mooi scherm, voldoet aan de dingen waar ik opzoek naar ben.
Maar idd de randen zijn redelijk dik, maar kunnen er mee door!

Ik ben opzoek naar 16:9 en tussen 21 en 24 inch. Vergeten te melden en daarvoor mijn excuses
Bedankt voor uw hulp!

[ Voor 3% gewijzigd door daxcy op 22-09-2014 17:56 ]

PSN: daxcyy | XBL(WIN10): FataL Risky | AMD Ryzen 7 5800X / MSI RTX 2060 / 32GB RAM

• daxcy
Ik heb zelf nog een beetje het een en ander opgezocht en ik heb een beetje feedback nodig.

Als ik een scherm pak met een lcd TN paneel dan ben ik goedkoper uit, maar ook reageert dit sneller voor gamen. Aangezien ik hier 3 schermen van wil vraag ik me af hoe het dan zit met de kijk hoeken. Maar ik bewerk ook videos en programmeer het een en ander. En ik heb gelezen dat je dan beter voor een IPS paneel kunt kiezen maar deze reageert trager. Dus minder voordeel met gamen, wat ik dus het meeste doe. Ook ben ik dan duurder uit.

Nou heb ik al zelf 2 leuke schermen gevonden, de een heeft een TN paneel en de andere een IPS paneel. Er zit een verschil van 4 euro in en daar ga ik niet moeilijk om lopen doen.

De 2 schermen:
IPS: AOC i2470SWQ Zwart
TN: Iiyama E2473HS-GB1 Zwart (link naar azerty i.v.m. foto van het scherm)

Zou iemand mij kunnen uitleggen wat een goede keuze is i.v.m gamen, editen en programmeren.