Hallo,
Ik heb even wat advies nodig over een SSD.
Afgelopen weekend heb ik een SSD gekocht voor in mijn (zelfgebouwde) computer.
Het gaat om de volgende SSD ''Samsung SSD 2.5", 120GB, SATA600, 840 EVO'.
Nu wil ik deze natuurlijk in mijn computer zetten, wat niet het grootste probleem moet zijn.
Wat ik me af vraag is hoe ik windows op de SSD ga krijgen. Ik heb al een beetje gegoogled,
en daar kwam uit dat ik hem opnieuw moest installeren.
Daarvan uitgaand komt de volgende vraag naar boven:
Wat moet ik dan met m'n huidige bestanden doen?
Kan ik die gewoon op mijn huidige harde schijf laten staan? Of moet ik een backup maken en vanaf daar alles opnieuw op mijn computer zetten? Moet ik alle programma's opnieuw installeren?
Als ik dat weet zou dat erg fijn zijn. Maar nu wil ik ook graag weten hoe je dan Windows op je SSD zet. Ik zag op het internet dat je dat via je BIOS moet doen, door je SSD als primary te zetten.
Kan dat ook zonder windows te verwijderen? Want het liefst verwijder ik windows niet.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Ik hoor het graag van jullie! En alvast bedankt.
Groetjes,
Wouter
Ik heb even wat advies nodig over een SSD.
Afgelopen weekend heb ik een SSD gekocht voor in mijn (zelfgebouwde) computer.
Het gaat om de volgende SSD ''Samsung SSD 2.5", 120GB, SATA600, 840 EVO'.
Nu wil ik deze natuurlijk in mijn computer zetten, wat niet het grootste probleem moet zijn.
Wat ik me af vraag is hoe ik windows op de SSD ga krijgen. Ik heb al een beetje gegoogled,
en daar kwam uit dat ik hem opnieuw moest installeren.
Daarvan uitgaand komt de volgende vraag naar boven:
Wat moet ik dan met m'n huidige bestanden doen?
Kan ik die gewoon op mijn huidige harde schijf laten staan? Of moet ik een backup maken en vanaf daar alles opnieuw op mijn computer zetten? Moet ik alle programma's opnieuw installeren?
Als ik dat weet zou dat erg fijn zijn. Maar nu wil ik ook graag weten hoe je dan Windows op je SSD zet. Ik zag op het internet dat je dat via je BIOS moet doen, door je SSD als primary te zetten.
Kan dat ook zonder windows te verwijderen? Want het liefst verwijder ik windows niet.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Ik hoor het graag van jullie! En alvast bedankt.
Groetjes,
Wouter