Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

€600 Laptop moeder

Pagina: 1
Acties:

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Wat ga je met je laptop doen?
1. Surfen
2. Mailen/word/powerpoint
3. Films kijken

Verder geen enkele zware taak.

Wat is je budget?
€ 500 - 600 ; Er is nog wat extra bestedingsruimte mits dat te verantwoorden valt :)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
1. De laptop zal worden meegenomen maar het gewicht speelt geen grote rol.
2. De accu zal vaak aan het lichtnet zijn aangesloten

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Een keuze puur baseren op een merk is onverstandig en kortzichtig, dus elk merk is geoorloofd.

Focus van de laptop
1. Snelheid!!
2. Een SSD (aparte HD is niet eens echt nodig, ze verbruikt max. 100 GB)
3. Kwalitatief goed/mooi scherm
4. 15" of 17"

Waar mag eventueel op worden ingeleverd?
- Touchpad is onbelangrijk
- De accu hoeft niet bijzonder lang mee te kunnen gaan
- De laptop hoeft niet super licht te zijn, maar lichter is wel altijd mooi meegenomen (letterlijk).

Eigen research
pricewatch: Acer Aspire E5-771-37QG
+ Hashell i3
+128GB SSD + 500gb hdd
+ Full HD 17"

- Liever geen Windows 8 (Kan dit uiteraard zelf nog installeren, maar liever preinstalled Wndows 7)

pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E540 (20C600JGMH)
+ Hashwell i3
+128GB SSD
+ Windows 7 Pro (heeft de voorkeur boven 8)
+ Mat scherm

Suggesties zijn welkom :D

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11 10:49
Ik heb zelf erg vaak de Lenovo E540 verkocht en ben er erg tevreden mee (mijn klanten dan). Hij is vlot en doet wat ie moet doen.

De behuizing... Is niet echt mijn smaak, maar smaken verschillen! :)

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

Ik zou voor de Acer gaan, die ziet er een stuk beter(mening) uit en bied(al heb je het niet nodig) 500gb extra ruimte. Tevens m'n pa (niet technisch) snapte Windows 8 in minder als een week, hij vindt het nu zelfs lekkerder werken.

Mat scherm is alleen lekker buiten, dat zou een overweging kunnen zijn voor de lenovo. Deze laatste is ook iets lichter.

Ik denk dat je geen foute keuze kunt maken tussen deze 2. Ze zijn bijna gelijkwaardig. De enige verschillen zijn: 500 gb HDD en een mat scherm. De rest is vrijwel identiek, die 2 punten moet je dus naar kijken en kijken wat je belangrijker vindt.

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11 10:49
De lenovo heeft TOV de Acer ook de iets betere grafische chip. Intel 4400 VS 4600. :)

Wat Garriej zegt over windows 8... Je kan Windows 8 zo instellen dat je in ieder geval op de desktop start (8.1). mijn vader heeft het ook snel door gehad.

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

scenix_ schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:29:
De lenovo heeft TOV de Acer ook de iets betere grafische chip. Intel 4400 VS 4600. :)

Wat Garriej zegt over windows 8... Je kan Windows 8 zo instellen dat je in ieder geval op de desktop start (8.1). mijn vader heeft het ook snel door gehad.
Klopt, maar niet relevant voor de gebruiker in dit geval :p maar het is ook wel een overweging waard.

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11 08:27
Ik zou als ik moest kiezen uit deze 2 ook voor de Acer gaan. Ik merk toch dat (mijn) ouders nooit spullen weggooien en houden om foto's en andere bestanden te verzamelen. Dan krijgt de laptop langzaamaan toch helemaal vol. Ik installeer op Win8 machines standaard even Classic Shell.. Zo kan zelf mijn opa van 74 er nog goed mee werken :)

Uiterlijk is altijd een persoonlijke keuze, al moet ik wel zeggen dat de Acer er in het echt erg strak uitziet! (heb er vorige nog 1 geinstalleerd, voor die opa :D)

• eiPionezero
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:57
Bij het kiezen tussen deze twee opties is de Acer inderdaad hoogstwaarschijnlijk de beste keus. Windows 8 aanpassen met Classic Shell of Windows 7 installeren is zo gepiept, en het voordeel van een mat scherm weegt mijns inziens niet op tegen een brakke resolutie van slechts 768p.

Een derde optie zou eventueel het inbouwen van een SSD op de plek van de HDD zijn.
Een Lenovo IdeaPad Z50 laptop en een Crucial MX100 SSD heb je samen voor 469+94.70=563.70 euro inclusief verzending.
+ 256GB SSD
+ 1080p op 15.6"
+ goedkoper dan de andere twee opties
- SSD moet ingebouwd worden en Windows moet opnieuw geïnstalleerd worden

• stin00
  • Niet online
Bedankt voor de tips/suggesties!

Wat overigens wel bizar is, is dat ze momenteel deze Laptop heeft: pricewatch: Asus S56CB-XX009H

Maar deze Asus laptop is vanaf het begin af aan al zeer wisselend qua prestaties. Ik heb onlangs de C schijf geformatteerd en Windows 8.1 opnieuw erop gezet maar alsnog duurt het opstarten al vrij lang. Ook is de PC in Windows vrij traag.

Ze dacht erover haar Laptop aan mij te geven en zelf dus een nieuwe te kopen, maar wellicht kan ze net zo goed haar huidige Asus blijven gebruiken door de HDD eruit te halen en te vervangen voor een volwaardige 256GB Crucial SSD? Deze laptop is haar ooit (helaas zonder mijn weten) door de lokale PC boer aangeraden.. 1366 x 768px, 24GB SSD en GeForce GT740M videochip waar ze niets aan heeft.

Wat zouden jullie doen? Ze neigt overigens zelf naar een nieuwe laptop omdat ze dit 'Trage Asus ding' het liefst het raam uit zou gooien :P

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

stin00 schreef op maandag 22 september 2014 @ 17:47:
Bedankt voor de tips/suggesties!

Wat overigens wel bizar is, is dat ze momenteel deze Laptop heeft: pricewatch: Asus S56CB-XX009H

Maar deze Asus laptop is vanaf het begin af aan al zeer wisselend qua prestaties. Ik heb onlangs de C schijf geformatteerd en Windows 8.1 opnieuw erop gezet maar alsnog duurt het opstarten al vrij lang. Ook is de PC in Windows vrij traag.

Ze dacht erover haar Laptop aan mij te geven en zelf dus een nieuwe te kopen, maar wellicht kan ze net zo goed haar huidige Asus blijven gebruiken door de HDD eruit te halen en te vervangen voor een volwaardige 256GB Crucial SSD? Deze laptop is haar ooit (helaas zonder mijn weten) door de lokale PC boer aangeraden.. 1366 x 768px, 24GB SSD en GeForce GT740M videochip waar ze niets aan heeft.

Wat zouden jullie doen? Ze neigt overigens zelf naar een nieuwe laptop omdat ze dit 'Trage Asus ding' het liefst het raam uit zou gooien :P
SSD kopen en die HDD zo snel mogelijk eruit. Die i5-3317U voldoet makkelijk aan haar eisen :) Wil ze nog steeds zo graag van die Asus af als het haar 400 euro scheelt? ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
Lijkt mij dat die huidige asus die ze nu heeft, + een MX100 256GB top gaat presteren.
Specificaties zien er niet slecht uit van die asus...

• stin00
  • Niet online
Dat leek mij persoonlijk ook de beste optie voor haar, ik denk dat ik maar een MX100 van 256GB voor haar zal bestellen dan!

Topic mag wel op slot, thanks voor alle hulp iedereen :)

Verwijderd

Zorg dat je alle nieuwste drivers installeert en eventueel als je nog steeds problemen hebt met de laptop de meest recente BIOS installeert. Voor haar taken is een Celeron voldoende en met SSD is alles super snel. Dit betekent dat ze nog jaren en jaren vooruit kan met die i5.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2014 13:04 ]

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
Ik zou voor een Lenovo E540 gaan. Via de lenovo site is ie waarschijnlijk wel voor minder te krijgen.
Met de coupon afn9nr krijg je nog 7% korting.

De E540 kun je via de Duitse Lenovo site nog goedkoper krijgen met de coupon LENOVO-10-SEP, en dan als je op "zur kasse gehen" hebt geklikt in de adresbalk Locale=de_DE aan te passen naar Locale=nl_NL

Verder snap ik het bezwaar tegen windows 8 niet zo goed, het start veel sneller op en het is minstens net zo stabiel als 7. En met het tooltje win8 kun je windows 8 laten lijken op 7.

• MrBB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-07-2024
job89 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:47:

De E540 kun je via de Duitse Lenovo site nog goedkoper krijgen met de coupon LENOVO-10-SEP, en dan als je op "zur kasse gehen" hebt geklikt in de adresbalk Locale=de_DE aan te passen naar Locale=nl_NL
Off-topic: ik las die truc al eerder ergens. Kan iemand (het liefst uit ervaring) bevestigen dat je dan wel gewoon een NL toetsenbord krijgt en niet een DE toetsenbord?

• stin00
  • Niet online
Bedankt voor alle adviezen! Ik heb even overlegd en heb zojuist een Crucial MX100 256GB aangeschaft die morgen bezorgd zal worden. De HDD gaat eruit omdat ze toch verder geen massaopslag nodig heeft; het gaat slechts om Word documenten en verder wat foto albums.

@ ChicaneBT: Ik zal inderdaad ook nog even de nieuwste bios versie erin flashen, dat wil nog wel eens wat kinderziektes oplossen. Daarnaast gaan uiteraard de nieuwste chipset/lan/wifi/graka drivers op. Verder gaan zoveel mogelijk opstart programma's uit om het booten snel te houden.

@ Job89: Windows 8.1 gaat er inderdaad weer op met de Classic Shell tool. Zo kan ze snel opstarten maar behoudt ze wel de vertrouwde en bekende Windows omgeving.

Thanks allen :D

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:27

13art

Moderator Mobile
MrBB schreef op woensdag 24 september 2014 @ 11:21:
[...]

Off-topic: ik las die truc al eerder ergens. Kan iemand (het liefst uit ervaring) bevestigen dat je dan wel gewoon een NL toetsenbord krijgt en niet een DE toetsenbord?
Je kan zelf kiezen welk toetsenbord je wil op het moment dat je de laptop gaat configureren. Dus je kan gewoon een internationaal toetsenbord kiezen zoals wij gewend zijn.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Verwijderd

l3art schreef op woensdag 24 september 2014 @ 17:20:
[...]

Je kan zelf kiezen welk toetsenbord je wil op het moment dat je de laptop gaat configureren. Dus je kan gewoon een internationaal toetsenbord kiezen zoals wij gewend zijn.
Dit is heel mooi! Kan iemand bevestigen dat ze, met het veranderen van de "locale", de laptop gewoon naar Nederland kunnen leveren?
Dat zou namelijk echt top zijn. Met mijn configuratie voor de E540 is het gewoon €100 goedkoper om via de Duitse site te bestellen en de locale te veranderen! :D

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar heb wel ontdekt dat het kon en hier op tweakers gepost.
Je zou één van de volgende tweakers even kunnen berichten: BlietZ of masterrobo

Verder zou je ook nog kunnen kijken of de Franse site ook nog een leuke optie biedt.

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-11 09:05
Al over een chromebook gedacht? Snel, stabiel en portable. Voor de eisen van je moeder is dit ideaal

• stin00
  • Niet online
Even een update! Ik heb de Crucial 256GB MX100 erin gezet ipv de slome laptop HDD.
Het verschil:

Bios + OS boot HDD: 124,45
OS (Zonder bios) boot HDD: 106,26 seconden

Bios + OS SSD : 20,38 seconden
OS (Zonder bios) boot SSD: 2,53 seconden

(Bij zowel de HDD als SSD gaat het om een fresh Windows 8.1 install met minimale opstartprogramma's)

Mama is zeer blij :D
Jammer dat de bios van deze Asus laptop zo traag is maar ze is ontzettend blij met de SSD (uiteraard, wie niet?!).

[ Voor 11% gewijzigd door stin00 op 30-09-2014 17:40 ]

Pagina: 1