Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-10 15:52
Dag allen,

Wij zitten sinds kort (vrijdag 19 september) bij Ziggo met lekker snel internet. Buiten het feit dat het signaal niet zo sterk is (de router staat nu aan de andere kant van het huis en 5Ghz is niet zo dol op muren en 180/18 mbit haal ik zo nooit) heb ik een veel groter probleem:

ALLE downloads zijn corrupt. Kleinere bestanden hebben 50% kans om goed door te komen, maar grote downloads, zoals BF4, gaat tot een bepaald percentage en vallen terug. Steam weigert helemaal om iets te downloaden.

Eerst dacht ik dat het aan m'n vaste computer lag en dat ik bij de schone installatie van Windows 7 iets fout had gedaan. Maar nu blijkt mijn laptop het zelfde probleem te hebben. Wisselen tussen 2.4 en 5Ghz maakt niet uit, beide hebben er last van.

Heeft iemand van jullie een soortgelijk probleem gehad en zo ja, hoe hebt u het opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:09
Gaat het via een kabel wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Kabel werkt, cmd prompt pingtest werkt ook foutloos. Ik heb het vermoeden dat het probleem dus niet tussen de router en mijn computers ligt.

Excuseer: even een aanpassing want het antwoord was tegenstrijdig: kabel werkt wel, het signaal is uiteraard veel beter omdat het direct is, maar ik krijg nog net zo goed corrupte bestanden via de kabel. Dit kan ik alleen met mijn laptop testen aangezien de vaste computer verslepen een heel gedoe is.

[ Voor 34% gewijzigd door EliteGhost op 22-09-2014 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:06

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat bedoel je daarmee? Er werd gevraagd of je het probleem ook hebt als je de computer met een kabel op je Ziggo modem aansluit.

Als je met bovenstaande "kabel werkt" bedoelt dat je dan geen problemen ervaart, dan lijkt het me juist dat het probleem wel tussen je router en computers zit en dan met name in de kwaliteit van de wifi verbinding.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Kan je eens in het modem kijken naar het aantal correctables/uncorrectables?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Orion84 schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:21:
[...]

Wat bedoel je daarmee? Er werd gevraagd of je het probleem ook hebt als je de computer met een kabel op je Ziggo modem aansluit.

Als je met bovenstaande "kabel werkt" bedoelt dat je dan geen problemen ervaart, dan lijkt het me juist dat het probleem wel tussen je router en computers zit en dan met name in de kwaliteit van de wifi verbinding.
Ik zag mijn fout inderdaad ook in nadat ik het had geplaatst 8)7 Het is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
EliteGhost schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:17:
[...]

Kabel werkt, cmd prompt pingtest werkt ook foutloos. Ik heb het vermoeden dat het probleem dus niet tussen de router en mijn computers ligt.
XML:
1
2
3
Ziggo --> Router --> kabel --> computer <-- werkt niet
Ziggo --> Router --> WIFI  --> computer <-- werkt niet
Ziggo --> Computer <-- deze is misschieen ook nog het overwegen waard. Misschien is het de router die problemen veroorzaakt.

Als bovenstaande een correct beeld is dan zit het juist niet bij ziggo. Dan zul je moeten zoeken waarom er zoveel verloren gaat op je WIFI signaal.

[ Voor 9% gewijzigd door geforce5_guy op 22-09-2014 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
geforce5_guy schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:28:
[...]

XML:
1
2
3
Ziggo --> Router --> kabel --> computer <-- werkt
Ziggo --> Router --> WIFI  --> computer <-- werkt niet
Ziggo --> Computer <-- deze is mischieen ook nog het overwegen waard. Mischien is het de router die problemen veroorzaakt.

Als bovenstaande een correct beeld is dan zit het juist niet bij ziggo. Dan zul je moeten zoeken waarom er zoveel verloren gaat op je WIFI signaal.
Ik zal alles nog eens testen wanneer mijn vader thuis is. Ik kan dan wel redelijk met computers overweg maar aangezien hier alles flink beveiligd is met wachtwoorden is het een probleem om alles goed te testen.

Daarbij komt ook dat het Ziggo signaal uit de modem ons wifi signaal van de router stoort. Dit zou vandaag worden uitgezet.

Tot dus ver wil ik jullie allemaal in ieder geval bedanken voor de reacties, tweakers stelt nooit teleur _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door EliteGhost op 22-09-2014 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Dus zowel op de netwerkkabel als op Wifi zelfde probleem en op alle computers in huis? Dit klinkt heel herkenbaar.

Ik heb over hetzelfde gehad en het heeft veel moeite gekost om uit te zoeken wat het uiteindelijk was en ook lang geduurd voor het is opgelost iets van 2 maanden. Downloaden met HTTPS kapte bijvoorbeeld ook gewoon af. Als je een ISO van Ubuntu Linux download krijgt hij steeds een andere MD5 checksum, maar bijna nooit de goeie die Ubuntu zelf op geeft.

Eerst uitgesloten dat het in het huisnetwerk zat door verschillende pc's direct aan het modem te hangen, met verschillende korte kabels. Dat gaf nogsteeds hetzelfde probleem. Na veel bellen met Ziggo en aantonen dat het niet in huis zat hebben ze uiteindelijk het modem vervangen. Hielp ook niet. Vreemde is dat in de foutwaardes in het modem niet bijzonder waren volgens de helpdesk.

Uiteindelijk vond ik op een ander forum iemand met hetzelfde probleem. Daar stond dat Ziggo het heeft opgelost met een aanpassing aan het CMTS. Dat heb aangekaart bij Ziggo Twitter webcare. Een week of twee later was het opgelost. Ziggo belde netjes om te vragen of het was opgelost en toen ik vroeg naar de oplossing bleek het inderdaad "iets in de wijkcentrale" te zijn.

Je moet eerst dus bij Ziggo duidelijk maken dat het niet bij jouw in je netwerk zit, met een beetje geluk herkennen zit dit probleem inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:52
Daarbij komt ook dat het Ziggo signaal uit de modem ons wifi signaal van de router stoort. Dit zou vandaag worden uitgezet.
Suggereer je nu dat je een router achter router opzet hebt?

Als ik dit goed begrijp zou ik de modemrouter van Ziggo maar snel in bridge laten zetten door de klantenservice. Je moet dan je eigen router verbinden met LAN1 op je Ziggo modem (andere poorten doen in bridge mode niets).

Grote kans dat je problemen dan al zijn opgelost!
Tot zover mijn advies (2 jaar ervaring op Ziggo klantenservice)

[ Voor 24% gewijzigd door andy88 op 22-09-2014 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ah, je hebt dus achter de modemrouter van ziggo nog een eigen router staan.

Dan is het inderdaad goed om eerst eens te testen met een laptop rechtstreeks aan de modemrouter van Ziggo, liefst met een kort, betrouwbaar netwerkkabeltje.

Als dat ook problemen geeft, dan wordt het tijd om eens met Ziggo te bellen. Als dat geen problemen geeft, dan zou het zomaar kunnen dat jouw eigen router de boosdoener is of de kabel waarmee die op de ziggo modemrouter zit aangesloten.

Hoe zit een en ander nu precies aangesloten en over welke apparatuur hebben we het? Maak desnoods even een simpel tekeningetje van het netwerk.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Orion84 schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:59:
Ah, je hebt dus achter de modemrouter van ziggo nog een eigen router staan.

Dan is het inderdaad goed om eerst eens te testen met een laptop rechtstreeks aan de modemrouter van Ziggo, liefst met een kort, betrouwbaar netwerkkabeltje.

Als dat ook problemen geeft, dan wordt het tijd om eens met Ziggo te bellen. Als dat geen problemen geeft, dan zou het zomaar kunnen dat jouw eigen router de boosdoener is of de kabel waarmee die op de ziggo modemrouter zit aangesloten.

Hoe zit een en ander nu precies aangesloten en over welke apparatuur hebben we het? Maak desnoods even een simpel tekeningetje van het netwerk.
Alle computers en apparaten (3 vaste computers, 3 laptops, 3 slimme telefoons en 2 tablets en een netwerkprinter) communiceren met elkaar via de router. De router staat in verbinding met de modem en via de modem gaat het naar buiten.

Voorheen was de router nooit het probleem, aangezien er niets is veranderd aan het binnennetwerk. Het verschil is dat we nu via de kabel (internet, telefoon en tv) verbinding hebben in plaats van internet en telefoon via de telefoonlijn en tv via digitenne.

Er moet wel bij vermeld worden dat de router toen een stuk dichterbij stond dan nu. Via de telefoonlijn stond de router min of meer in het midden van het huis (+/- 8 tot 10 meter bij mijn pc vandaan). Nu staat de router in een hoek van het huis, +/- 15 meter van mij vandaan en een dikke muur ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
andy88 schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:49:
[...]

Suggereer je nu dat je een router achter router opzet hebt?

Als ik dit goed begrijp zou ik de modemrouter van Ziggo maar snel in bridge laten zetten door de klantenservice. Je moet dan je eigen router verbinden met LAN1 op je Ziggo modem (andere poorten doen in bridge mode niets).

Grote kans dat je problemen dan al zijn opgelost!
Tot zover mijn advies (2 jaar ervaring op Ziggo klantenservice)
Ja, de modem van Ziggo heeft een ingebouwde router (dacht ik). Deze zorgt ook voor de Wifi "hotspots". Ik dacht dat deze uit was gezet maar dat weet ik allemaal niet zeker. Aan de modem van Ziggo hangt weer onze eigen router en via onze eigen router communiceren al onze apparaten met elkaar en de modem van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Check het dan om te beginnen eens met je laptop rechtstreeks met een kabeltje aan het ziggo modem.

Ook al werd de router voorheen ook al gebruikt, laten we toch gewoon bij het begin beginnen. Het kan tenslotte ook zijn dat er bij de aanpassingen en verplaatsingen wat is gebeurd wat nu de problemen veroorzaakt (en dat kan zo simpel zijn als een netwerkkabel die niet meer in orde is).

En voor de volledigheid is het wel handig om even te vermelden over welk merk/type router we het hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Orion84 schreef op maandag 22 september 2014 @ 17:28:
Check het dan om te beginnen eens met je laptop rechtstreeks met een kabeltje aan het ziggo modem.

Ook al werd de router voorheen ook al gebruikt, laten we toch gewoon bij het begin beginnen. Het kan tenslotte ook zijn dat er bij de aanpassingen en verplaatsingen wat is gebeurd wat nu de problemen veroorzaakt (en dat kan zo simpel zijn als een netwerkkabel die niet meer in orde is).

En voor de volledigheid is het wel handig om even te vermelden over welk merk/type router we het hebben :)
Oke ik heb eindelijk m'n laptop via een LAN-kabel direct aan kunnen sluiten op onze router (niet de ziggo modem/router). Het resultaat was dat ik perfect internet heb.

M'n vader heeft ook prima internet op zijn computers via WiFi. Ik ben dus de enige die problemen heeft en m'n computers hebben beide de (ik heb er maar 1) WiFi adapter nodig om verbinding te kunnen maken. M'n vaste PC omdat deze zelf geen netwerk kaart heeft en m'n laptop omdat deze niet op 5Ghz werkt.

De WiFi adapter is de N900 van Sitecom - https://sitecom.com/be-nl...pter-n900/wla-6100/p/1571

Blijkbaar gaat er bij deze adapter iets mis. Ik ben momenteel drivers aan het zoeken want ik zie alleen een driver voor Windows 8. Ik gebruik namelijk Windows 7 (ik wil niet los laten) en Windows 8 komt morgen pas (toch los gelaten 8)7 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:52
Mensen schuiven al snel issues uit hun thuisnetwerk door naar hun provider...
Wel fijn dat je het probleem hebt gevonden, nu naar drivers speuren indd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
andy88 schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:52:
Mensen schuiven al snel issues uit hun thuisnetwerk door naar hun provider...
Wel fijn dat je het probleem hebt gevonden, nu naar drivers speuren indd.
Even "issues" buiten het draadje laten, ik heb gewoon een probleem ;)

Een ander probleem is dat er geen andere drivers zijn en er ook geen andere USB adapters in huis zijn om te kijken of het aan de adapter ligt. De andere USB adapters die we hadden zijn ook allemaal kapot. :|

• EliteGhost
Geachte dames en heren (als er dames tussen zaten?),

Met grote vreugde kan ik u mededelen dat mijn probleem is verholpen. Het bleek een defecte USB wifi adapter te zijn. Gelukkig had Paradigit 5 maanden na aankoop geen moeite om hem terug te nemen en mij gratis een nieuwe te verschaffen. Sitecom geeft 10 jaar garantie als je binnen 3 weken registreerd maar dat had ik niet gedaan. Paradigit neemt dit blijkbaar van mij over.

Het internet is dan wel niet zo snel als het kan zijn, maar dat ligt puur aan het feit dat ik ver van de router zit. Alles werkt naar behoren.

Dus Ziggo krijgt hier mijn welgemeende excuses omdat ik eerst hun kabel verdacht.
Ook heb ik ondertussen Windows 8 en mag ik daar weer aan wennen. Het is in ieder geval snel op een SSD.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor het logisch benaderen van mijn probleem. Daar heb ik nog wel eens moeite mee.
Pagina: 1