Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Topicstarter
Heren,

Een algemene vraag.
Ik heb nu een Samsung S2 Plus. Deze heb ik nu 9 maanden en merk gewoon dat deze traag wordt (af en toe vastlopers etc) en de knoppen wat slechter worden.
Het is een telefoon die ik via de werkgever heb gekregen.
Nu is de regel dat je om de 2 jaar een ander toestel krijgt.
Maarja zoals het er nu naar uit ziet haalt deze de 2 jaar niet.

Hoe lang doen jullie gemiddeld met mid-range toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

euh ,, ik doe er ook gemiddeld 9 maanden over :X

[ Voor 42% gewijzigd door Fish op 22-09-2014 13:54 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:36

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb mijn LG P970 nu een jaar of 2. Die is vrij van beschadigingen en doet het nog ongeveer net zo goed als in het begin. Daarvoor had ik een LG P500 en die heeft mijn vriendin nu. Die is 3,5 jaar oud en werkt ook nog helemaal goed. Beide draaien op Cyanogenmod.

Ik denk dat hoe lang een toestel mee gaat in eerste instantie afhangt van de eigenaar. Een telefoon die het maar 2 jaar uithoudt ongeacht hoe je ermee omgaat lijkt me gewoon slecht spul.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-06 22:25

DarkSide

theres no place like ::1

veel toestellen hebben moeite als ze bijna vol zitten.
Daarbij is het soms goed om de cache te legen of een factory reset uit te voeren.
Zeker na updates kan er soms wat 'rommel' achterblijven die bij een factory reset opgelost zijn.

zelf geen midrange toestel in bezit meer. Maar met high end doe ik makkelijk 2 jaar.
Zou eerst eens resetten om te kijken of er meer leven in te blazenis

verder ga ik er vanuit dat de hardware verder nog goed is omdat je hem niet laat vallen of onder water hebt gehouden.

[ Voor 13% gewijzigd door DarkSide op 22-09-2014 13:55 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartsmash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-06 12:07
Mijn HTC Desire HD houd het nu al bijna 4 jaar uit!
Werkt nog redelijk snel..ook op het oude Android 2.3.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-06 23:34
Klinkt voor mij standaard zoals veel Android telefoon's.

De budget toestellen tot een S4 worden naar mijn mening na 1 jaar al traag en begint de accu slecht te worden.
Met mijn 1jaar en 2 maanden oude S3 doe ik met de accu maar 1 dag.

Terwijl mijn iPhone 4 makkelijk 3 dagen mee gaat en 3 jaar ouder is. :(
Maar ook die is met IOS 7 niet meer vooruit te branden.

en dat is niet bedoelt om een a vs b war te beginnen

[ Voor 16% gewijzigd door Mektheb op 22-09-2014 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601896

Mijn nexus5, ging naar een jaar in de kast.
Ik gebruik hem nu af en toe nog voor filmpjes, en games.
Echt traag is hij niet percé, maar gewoon de data-verzameling ging mij tegenstaan.

Toen een Blackberry gekocht met lichtere hardware maar wel OS10.2.1, die browste 2x zo snel,en had een hub zodat omgaan met je berichten makkelijker en sneller gaan, vandaar dat die toen mijn daily driver werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:36

Cyphax

Moderator LNX
Anoniem: 601896 schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:07:
Mijn nexus5, ging naar een jaar in de kast.
Ik gebruik hem nu af en toe nog voor filmpjes, en games.
Echt traag is hij niet percé, maar gewoon de data-verzameling ging mij tegenstaan.
Data-verzameling... van Google bedoel je? Da's een van de redenen voor mij geweest om Cyanogenmod te installeren. De andere reden was dat LG overal eeuwen over doet en tegen de tijd dat zij met de update naar ICS kwamen had ik Jelly Bean via Cyanogenmod en die deed het ook best goed. :)
Kan voor jouw Nexus5 ook wel een goed idee zijn; Cyanogenmod heeft al die Google-apps niet.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06 09:20
Ook hier een galaxy S2, die momenteel dik 3 jaar zijn werk doet :)
Begint nu wel hardware probleempjes te tonen heb ik het idee, maar werkt verder nog wel aardig (kitkat slimrom erop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

HTC One X hier vanaf launch dag in gebruik, gedraagt zich een beetje als de gemiddelde Franse auto. Doet niet altijd wat je wilt, maar uiteindelijk kom je dr toch nog. Helaas heb je tegenwoordig niet zo heel veel telefooncellen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:07

XanderDrake

Build the future!

Mektheb schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:58:
Klinkt voor mij standaard zoals veel Android telefoon's.
Wat ik hoor over Android meerdere modellen is dat zodra er een nieuwe versie van Android uit komt, de hele telefoon weer een prestatie boost krijgt. Het complete opschonen én de nieuwe optimalisaties van de fabrikant als Google zelf dragen daar aan bij.
Mensen zeggen dat het toestel dan voelt als een nieuwere telefoon.

Maar dat heb je alleen bij courante modellen. Ze hoeven niet de duurste te zijn (bijv. de Moto G of de Nexus 5) maar al die Samsung modellen (Ace, Plus, Advanced, etc etc) worden volgens mij snel van de support lijst geschrapt.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:31
XanderDrake schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:18:
[...]

Wat ik hoor over Android meerdere modellen is dat zodra er een nieuwe versie van Android uit komt, de hele telefoon weer een prestatie boost krijgt. Het complete opschonen én de nieuwe optimalisaties van de fabrikant als Google zelf dragen daar aan bij.
Mensen zeggen dat het toestel dan voelt als een nieuwere telefoon.

Maar dat heb je alleen bij courante modellen. Ze hoeven niet de duurste te zijn (bijv. de Moto G of de Nexus 5) maar al die Samsung modellen (Ace, Plus, Advanced, etc etc) worden volgens mij snel van de support lijst geschrapt.
Dat lijkt mij ook ! mijn s3 mini die ik vorig jaar heb gekocht heeft 2 a 3 kleine updates gehad met betere stabiliteit . Maar heb er geen kitkat opgekregen van samsung . En cynanogenmod mag iemand in het echt van mijn vrienden kring er wel opzetten vind ik .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 17:21

Nox

Noxiuz

Imho moet een telefoon 3 jaar mee kunnen gaan. Dat je een keer de accu vervangt enzo hoort erbij.

Mijn DHD ging een kleine 3 jaar mee, mijn nexus 5 verkoop ik waarschijnlijk wel eerder. Mijn eerste smartphone was een touch HD, die ging niet eens twee jaar mee. Ik koop sindsdien ook geen 500+ euro kostende telefoons meer. Sim only en een toestel van 300-350 euro is mooi zat.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:38

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb een Sony Xperia S (de eerste telefoon uit Sony's Xperia serie sinds ze los zijn van Ericsson), gekocht op de dag van NL release (8 maart 2012). De telefoon is nu zo'n 2½ jaar oud. Mijn telefoon heeft last van de kinderziekten die de telefoon toen had (gele vlekken in beeld), maar daar heb ik nooit echt last van gehad. Al kon ik de telefoon kosteloos laten repareren, heb ik daar niet voor gekozen. Vandaag de dag gaat de telefoon nog vrijwel net zo goed mee als in de eerste week. Ik ben de telefoon wel wat meer gaan belasten met apps (die op de achtergrond draaien) daardoor gaat de accu wel veel sneller als eerst. In het begin kon om de 2 dagen opladen, maar nu moet ik driekwart dag mijn telefoon echt wel aan de oplader hangen.
In de 2½ jaar dat ik de telefoon heb ook nooit een beschermhoesje of een screenprotector gebruikt. Op wat gebruiksschade na, wat kleine niet storende krasjes in telefoon en scherm, verder niks op aan te merken. Telefoon is wel een paar keer gevallen, maar nooit niks kapot mee gegaan ofzo.

[ Voor 4% gewijzigd door Zeror op 22-09-2014 20:12 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
HTC Titan, in december heb ik hem 3 jaar, persoonlijk record voor mij. Duizend keer laten vallen op straat, flink wat butsen, maar draait gewoon zoals ie hoort. Tevens doet de accu het ook nog meer dan goed. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Het staat en valt qua levensduur toch wel met de ondersteuning. Mijn ZTE Blade gaat alweer bijna 4 jaar mee, is uitgekomen met Android 2.2, draait nu Android 4.4. Hoe? Via Cyanogen Mod, nummertje 11 in dit geval. En ja, zelfs met CM blijft het ding rap trager als je meer dan 4 apps tegelijkertijd open hebt, dus van multitasken is niet echt sprake. Althans, van bruikbare multitasken dan :P Maar toch... er valt prima mee te leven. Wat ik met name merk is dat de accu gewoon op is na 4 jaar gebruik. Hij houdt het gewoon niet langer vol dan 3u15min schermtijd en circa 12 uur op een dag. En dat is dan met gemixt gebruik (deels WiFi, deels 3G, geen gps/bluetooth e.d.) Pak je enkel 3G, ga je streamen via Spotify of flink gamen, mag ie na 2 uur makkelijk alweer aan de prik.

Maargoed: lang leve de Xiaomi 10400mAh powerbank in dat geval. Zo kom ik een lange dag weg van huis nog wel door. Voor de rest, merk ik naast de accu dat het scherm minder en minder wordt. Minder leesbaar e.d. Maar ach: hij is niet kapot te krijgen ondanks de vele duikelingen naar de stoep/tegels. Hij blijft mijn back-up en ik grijp er vaker naar terug omwille van de grootte dan me lief is. Qua specs en grootte ben ik daarom blij dat er de Z3 compact is. Eindelijk een toestel die het echt waard is om naar over te stappen :Y Of die het dan weer 4 jaar uit gaat houden? Hangt van de ondersteuning af en hoe snel Cyanogen Mod erop verschijnt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb met mijn Desire HD iets van 4 jaar gedaan, ben twee maandjes terug overgestapt (al hoefde dat niet echt, mijn DHD ging eigenlijk nog prima mee), ik hoop hier ook 4 jaar mee te doen.
Iets van 4 (of 5) jaar lijkt mij een goede cycle.

[ Voor 31% gewijzigd door anandus op 22-09-2014 20:24 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rezta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb met mijn Samsung S2 ongeveer 2 jaar gedaan en toen rond die tijd had ik ook vast lopers en dat alles niet meer zo lekker werkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:36
Met de galaxy s1 bijna 4 jaar gedaan zonder hoesjes e.d, deze werd wel echt te sloom. Nu een xperia Z maar ik heb het gevoel dat deze stukken fragieler is en het lijkt me (helaas) sterk dat deze ook zo lang meegaat. We zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRobert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06 20:48

RRRobert

Fokker in ruste

Xiaomi M2S, begint na een dik jaar nu wel wat haperingetjes te vertonen in de schermbediening. Ook crashen apps soms als er een notificatie van binnen komt (bijv. NOS nieuws-app).

Waar ik mezelf wel regelmatig toe moet zetten is hem af en toe eens helemaal herstarten; zo'n reset scheet echt merkbaar in de prestaties. soms betrap ik mezelf er op dat ik de telefoon week-in-week-uit 's avonds aan de lader hang en 's morgens weer mee pak. Verder probeer ik hem een beetje in conditie te houden d.m.v. een softwarematige cleaning met de app All-In-One Toolbox Pro.
Brilsmurfffje schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:15:
HTC One X hier vanaf launch dag in gebruik, gedraagt zich een beetje als de gemiddelde Franse auto. Doet niet altijd wat je wilt, maar uiteindelijk kom je dr toch nog. Helaas heb je tegenwoordig niet zo heel veel telefooncellen meer.
:D

[ Voor 31% gewijzigd door RRRobert op 22-09-2014 21:11 ]

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhin
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-05 23:23
Hoewel ik van plan was nog een jaar door te gaan met mijn Xperia SP, laat ik hem nu stof vangen omdat ik meerdere Oneplus One invites heb gekregen (dus die kan ik niet aan me voorbij laten gaan 8)7). Ik heb de Xperia SP nu iets langer dan een jaar, en hij is nog erg snel en de batterij gaat meerdere dagen mee.
Deze week ergens zal mijn Oneplus One aankomen. Kan echt niet wachten! :)

[ Voor 10% gewijzigd door Rhin op 22-09-2014 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:23

ikt

Mijn Galaxy Nexus heeft het 1 jaar en 9 maanden uitgehouden. Op vakantie moest ik jammer genoeg toch een tijdelijke goedkope Chinese telefoon aanschaffen omdat de batterijduur zo ongelofelijk vreselijk was op de Galaxy Nexus. Hij haalde met slechte receptie nauwelijks 2 uur schermtijd, en in een vreemd land wil je toch wel je telefoon 24/7 paraat hebben.

Met extended battery werd het overgens opgetrokken naar 3 uur, maar ik heb het er niet voor over, een twee keer zo dikke, lompe telefoon voor 3 uur gebruikstijd. Nu toch maar een Z3 Compact aangeschaft.

Overgens zou ik de Galaxy Nexus door hebben blijven gebruiken als de batterijduur gewoon prima was en het apparaat niet ongelofelijk warm werd bij enige interactie.
Pagina: 1