Corsair SP fans maken raar geluid na schoonmaken :/

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meatwagon
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:48
Beste mede-Tweakers,

Gister had ik weer eens de schoonmaak ziekte :9 Dus ik trok mijn systeem uit mijn buro en haalde hem uit elkaar om alles netjes schoon te maken, waaronder de fans.

Ik begon met het schoonmaken van mijn Corsair H60 cpu koeler. Hier zitten twee Corsair SP fans op. Deze had ik er afgehaald en schoon gemaakt met een borsteltje. Geen stof zuiger gebruikt! Nadat ik de rest van de pc ook schoon had gemaakt, zette ik de koeler weer in elkaar en terug op mijn cpu met een rijstkorreltje koelpasta. Tot nog toe nog prima dus! :)
Toen ik de pc weer helemaal in elkaar had zitten, mijn kabelmanagement weer in orde had, sloot ik hem aan en drukte op start.
Toen begon het gedonder :-(

Er kwam een vreselijk hoog zoemend geluid uit mijn pc, dus ik de pc weer uit en alle fans stuk voor stuk los om te luisteren waar het geluid vandaan kwam. Uit eindelijk kwam ik er achter dat beide fans op mijn H60 koeler een zoemend geluid maakte. (Ik heb ergens gelezen dat het mogelijk Coil whine is, of zit ik nu helemaal fout :P ?) Nou heb ik tijdelijk een verloop stekker tussen het moederbord en de kabels van de fans gedaan om de snelheid en dus geluid te reduceren. 8)7

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk heb gemaakt wat het probleem is.

Alvast bedankt!

Ter info: Het zijn Corsair SP Quiet Edition's!

• Meatwagon
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:48
Niemand een idee?