Wat ga je met je laptop doen?
Vooral kantoorwerk, MS Office, Foto's bewerken en ook eens een filmpje. Af en toe wat Autocad. Vooral belangrijk dat hij snel opstart, vandaar voorkeur voor een SSD. 128GB is minimum, liever meer en licht van gewicht..
Wat is je budget?
1200 - 1300 euro, minder of iets meer mag.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja. Laptop is puur om mee te nemen of soms thuis op de schoot als ik geen zin heb om mijn Desktop aan te slingeren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb goede ervaringen met HP en Dell.
Ik heb er drie laptops gevonden die aan mijn eisen min of meer voldoen.
HP ZBook 14 pricewatch: HP Zbook 14 F0V18ET (+H6Y77ET+H5M91ET)
Voor 1257 euro: i7, SSD van 256GB, 16GB RAM en originele HP case
Veel RAM, zal ik waarschijnlijk nooit nodig hebben, maar je weet maar nooit over een paar jaar. HP geeft op dit laptop 3 jaar garantie.
Toshiba Z30t-A-111 pricewatch: Toshiba Satellite Z30t-A-111
Voor 1250 euro: i5, SSD 512GB, 8GB RAM
Grote SSD, kleiner scherm, minder RAM. Met Toshiba geen ervaring.
Apple Mac Book PRO Retina 2014 pricewatch: Apple MacBook Pro 13,3" Retina (2014) 2,6GHz 128GB
Voor 1329 euro: i5, 128B SSD, 8GB RAM, beste resolutie van de drie.
Voordelen: klein, lange accuduur, beste resolutie. Nadelen: korte garantie, zal een Office pakket moeten kopen, en waarschijnlijk enige gewenning met IOS. Mijn desktop draait onder Windows, en ook mijn mobieltje draait onder WP 8.1
Zoals je ziet, heb ik me goed verdiept en de keuze lijkt gemaakt. Alle drie laptops hebben een goed scherm volgens de specs. Mijn voorkeur aan de hand van bovenvermelde gaat uit naar ZBook. Maar ik wil graag weten wat jullie mening is over deze drie laptops?
Vooral kantoorwerk, MS Office, Foto's bewerken en ook eens een filmpje. Af en toe wat Autocad. Vooral belangrijk dat hij snel opstart, vandaar voorkeur voor een SSD. 128GB is minimum, liever meer en licht van gewicht..
Wat is je budget?
1200 - 1300 euro, minder of iets meer mag.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja. Laptop is puur om mee te nemen of soms thuis op de schoot als ik geen zin heb om mijn Desktop aan te slingeren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb goede ervaringen met HP en Dell.
Ik heb er drie laptops gevonden die aan mijn eisen min of meer voldoen.
HP ZBook 14 pricewatch: HP Zbook 14 F0V18ET (+H6Y77ET+H5M91ET)
Voor 1257 euro: i7, SSD van 256GB, 16GB RAM en originele HP case
Veel RAM, zal ik waarschijnlijk nooit nodig hebben, maar je weet maar nooit over een paar jaar. HP geeft op dit laptop 3 jaar garantie.
Toshiba Z30t-A-111 pricewatch: Toshiba Satellite Z30t-A-111
Voor 1250 euro: i5, SSD 512GB, 8GB RAM
Grote SSD, kleiner scherm, minder RAM. Met Toshiba geen ervaring.
Apple Mac Book PRO Retina 2014 pricewatch: Apple MacBook Pro 13,3" Retina (2014) 2,6GHz 128GB
Voor 1329 euro: i5, 128B SSD, 8GB RAM, beste resolutie van de drie.
Voordelen: klein, lange accuduur, beste resolutie. Nadelen: korte garantie, zal een Office pakket moeten kopen, en waarschijnlijk enige gewenning met IOS. Mijn desktop draait onder Windows, en ook mijn mobieltje draait onder WP 8.1
Zoals je ziet, heb ik me goed verdiept en de keuze lijkt gemaakt. Alle drie laptops hebben een goed scherm volgens de specs. Mijn voorkeur aan de hand van bovenvermelde gaat uit naar ZBook. Maar ik wil graag weten wat jullie mening is over deze drie laptops?