Windows 8 live usb maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz98
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-10 10:14
Mede-auteur:

Verwijderd

Beste Tweakers,

Wij moeten voor school een windows 8 live usb maken zonder het gebruik van "windows to go". Echter hebben wij al verschillende andere programma's gebruikt o.a. "WinToUSB". Met dit programma zijn wij het verste gekomen maar dan blijft het systeem op het Windows 8 logo laden.

Heeft er iemand misschien een andere programma waarmee je dit kan maken en dan het liefst ook nog een ander operating system op dezelfde USB.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Matthijs en Olaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Euh zoek eens op Windows PE (5) ?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om de volledige versie van Windows 8. Is dat dit ook of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ondersteuning vragen bij het doen van een schoolopdracht is toegestaan, maar daar zijn wel wat extra regels aan verbonden. Een van de grootste punten is dat je/jullie er zelf van moeten leren, en dus zelf dingen moeten gaan uitzoeken en analyseren.

Concreet hebben jullie nu een installatie die blijft hangen op het Windows 8 logo.

Dan lijkt me dat jullie nu uit moeten gaan zoeken hoe nu verder te komen. Om hulp vragen kan altijd, maar geef duidelijk aan wat jullie zelf al geprobeerd hebben en wat je gedaan hebt om dit op te lossen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Modbreak:Ik heb overigens alle "hulpvolle posts" die verwijzen naar Google maar even verwijderd. Inhoudelijk voegen die niks toe. Commentaar op het topic kan gewoon via een topicreport gemeld worden...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:00

ResuCigam

BOFH

Ik ben toch heel erg benieuwd met welke oplossing/antwoord je leraar straks komt. Voor zover ik weet kan je alleen een Windows 8 live usb stick maken met Windows 8 Enterprise en "Windows to-go".

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
Er zijn programma's zoals Yumi waarbij je meerdere linux distro's van een usb kan booten , ik weet niet zeker of het ook met windows 8 werkt maar je kan het proberen. Je zou anders ook gewoon het OS kunnen clonen met alle partitie tabellen naar een usb en daar vanaf booten.

Je zou ook de instructies achter deze link kunnen volgen en hopen dat het nog werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25
ResuCigam schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:55:
Ik ben toch heel erg benieuwd met welke oplossing/antwoord je leraar straks komt. Voor zover ik weet kan je alleen een Windows 8 live usb stick maken met Windows 8 Enterprise en "Windows to-go".
Ik vraag mij sowieso af hoe dit licentietechnisch in elkaar zit als je dit zonder enterprise editie doet.
Ik verbaas mij overigens vaak over opdrachten die scholieren soms krijgen, zo verschrikkelijk ver verwijderd van de realiteit binnen bedrijven (ipv dat ze leerlingen ook powershell leren en nieuwe mogelijkheden zoals DSC).

Misschien kan de ts de boel werkend krijgen dmv een vhd op de usb stick en daarop te installeren.
Of je gebruikt windowspe als basis en voegt daar dmv dism items aan toe (voor het testen van een bare metal restore vanaf een iscsi target heb ik ook ooit een custom versie "gemaakt" met de iscsi initiator erbij)

[ Voor 19% gewijzigd door Killah_Priest op 22-09-2014 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Nick
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-10 18:22
Indien je al in het bezit bent van de Windows live DVD of een ISO hiervan hebt kun je de ISO naar een USB branden.

Dit doe je mede door een gratis programma Rufus. Verdere stappen kun je vinden op: Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Killah_Priest schreef op maandag 22 september 2014 @ 17:15:
[...]
Ik verbaas mij overigens vaak over opdrachten die scholieren soms krijgen, zo verschrikkelijk ver verwijderd van de realiteit binnen bedrijven (ipv dat ze leerlingen ook powershell leren en nieuwe mogelijkheden zoals DSC).
Totaal offtopic, maar eigenlijk vind ik dit wel een geinige opdracht. Je zult je aardig moeten verdiepen in het installatie- en bootproces van Windows 8, en er is niet zo heel veel voorgekauwd van te vinden. Dat betekend al dat je als student er zelf actief mee bezig moet...

Overigens is er geen één realiteit binnen bedrijven. Zeker kleinere bedrijven werken iets anders dan de meeste best practices voorschrijven... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wat zegt de Event Log?
Wat is de waarde van BootDriverFlags?

Hint: BootDriverFlags moet op 4 of 6 staan, wil je een full blown Windows 7, 8 of 8.1 van USB willen opstarten.
Licentietechnisch mag het volgens mij alleen met Enterprise.
Het kan echter met Windows 7 Professional, Ultimate, Windows 8 Pro en Windows 8.1 Pro.

[ Voor 104% gewijzigd door Trommelrem op 22-09-2014 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz98
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-10 10:14
Het wordt goed gekeurd maar het was niet wat de docent bedoelde.
Question Mark schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:48:
Ondersteuning vragen bij het doen van een schoolopdracht is toegestaan, maar daar zijn wel wat extra regels aan verbonden. Een van de grootste punten is dat je/jullie er zelf van moeten leren, en dus zelf dingen moeten gaan uitzoeken en analyseren.

Concreet hebben jullie nu een installatie die blijft hangen op het Windows 8 logo.

Dan lijkt me dat jullie nu uit moeten gaan zoeken hoe nu verder te komen. Om hulp vragen kan altijd, maar geef duidelijk aan wat jullie zelf al geprobeerd hebben en wat je gedaan hebt om dit op te lossen.
Ja dat snappen we ook wel, Maar met google en onze boeken kwamen we er niet uit.
Ik zal het laten weten als het zover is.
Vicros schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:12:
Er zijn programma's zoals Yumi waarbij je meerdere linux distro's van een usb kan booten , ik weet niet zeker of het ook met windows 8 werkt maar je kan het proberen. Je zou anders ook gewoon het OS kunnen clonen met alle partitie tabellen naar een usb en daar vanaf booten.

Je zou ook de instructies achter deze link kunnen volgen en hopen dat het nog werkt.
Ja hebben we ook geprobeerd maar dan krijg je eens installatie usb.
Killah_Priest schreef op maandag 22 september 2014 @ 17:15:
[...]

Ik vraag mij sowieso af hoe dit licentietechnisch in elkaar zit als je dit zonder enterprise editie doet.

Misschien kan de ts de boel werkend krijgen dmv een vhd op de usb stick en daarop te installeren.
Of je gebruikt windowspe als basis en voegt daar dmv dism items aan toe (voor het testen van een bare metal restore vanaf een iscsi target heb ik ook ooit een custom versie "gemaakt" met de iscsi initiator erbij)
licentietechnisch gewoon niet registreren.
Een VDI is zeker een optie ga het morgen eens uitzoeken we beschikken al over een virtual image
Jack_Nick schreef op maandag 22 september 2014 @ 17:20:
Indien je al in het bezit bent van de Windows live DVD of een ISO hiervan hebt kun je de ISO naar een USB branden.

Dit doe je mede door een gratis programma Rufus. Verdere stappen kun je vinden op: Link
Ja zo ver waren we ook al, Maar zo'n ISO kunnen we nergens vinden
Question Mark schreef op maandag 22 september 2014 @ 20:56:
[...]

Totaal offtopic, maar eigenlijk vind ik dit wel een geinige opdracht. Je zult je aardig moeten verdiepen in het installatie- en bootproces van Windows 8, en er is niet zo heel veel voorgekauwd van te vinden. Dat betekend al dat je als student er zelf actief mee bezig moet...

Overigens is er geen één realiteit binnen bedrijven. Zeker kleinere bedrijven werken iets anders dan de meeste best practices voorschrijven... :)
Het is zeker een leuke opdracht ik wist ook niet dat het mogelijk was zonder "windows to go".
En we (Ik en Olaf) Kwamen er niet uit en dus dachten we laten we het de tweakers eens vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-10 19:20

<< knip >>
Hoop verwijderde tekst//
<</knip>>

Sidenote:
Ik heb dit al een tijd geleden mbv google gevonden (toen nog voor Windows 8 ) niet naar beneden halend bedoeld maar is het zo moeilijk om: "Create Windows 8.1 to go" op google te zoeken (ook al moet het niet een to go usb stick zijn zo ben ik toen op die pagina's gekomen).

Het zal absoluut goed bedoeld zijn, maar eigenlijk post je hier de complete oplossing van een schoolopdracht waarvan het de bedoeling is dat ze die zelf op gaan lossen.

In mijn eerdere post gaf ik al aan dat schoolopdrachten "oogluikend" toegestaan zijn. De topicstarters zullen echt zelf de oplossing moeten gaan verzinnen. Mochten ze echt tegen problemen aanlopen dan zal men ontzettend duidelijk aan moeten geven wat ze zelf allemaal al geprobeerd hebben om deze problemen te te tackelen. Dat zie ik tot nu toe eigenlijk nog niet terug.

Samengevat: je bent ontzettend behulpzaam, en dat wordt zeker gewaardeerd, maar in dit geval is het de bedoeling dat de TS's toch zelf de oplossing moeten gaan zoeken.

[ Voor 111% gewijzigd door Question Mark op 23-09-2014 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
bcdboot.exe n:\windows /s n: /f all
Moet zijn:
bcdboot n:\Windows /s n: /f BIOS
/f all gaat alleen werken als je een FAT32 partitie hebt voor de bcd.

[ Voor 28% gewijzigd door Trommelrem op 22-09-2014 22:23 ]

Pagina: 1