Toon posts:

SSD valt uit ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

De afgelopen maanden krijg ik vaker in Windows 7 een blue screen. Vervolgens een reset en kan opeens de SSD niet gevonden worden. Als ik de PC compleet uitschakel, vervolgens weer aanzet, doet die het weer.

Eerst dacht ik dat het misschien iets met Windows updates / drivers / firmware te maken had.
4 dagen geleden heb ik Windows 8.1 Pro geïnstalleerd. Ook hierbij blijft het probleem optreden. Met de installatie hiervan is die me ook een keer uitgevallen. Middels een reboot weer opnieuw proberen te installeren van Windows cd alleen dit keer paritie/schijf niet gevonden. Als ik blijf rebooten, geen schijf. Vervolgens weer met aan/uitknop volledig uitgeschakeld, weer aangezet, en de SSD vindt die weer :/

Ik heb even rond gekeken op wat forums, sommige zeggen SATA kabel vervangen, of iets met temperatuur.
Hieronder een screenshot van mijn SMART data (waar ik eigenlijk geen verstand van heb) en hopelijk kan mij iemand helpen met deze ellende..
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/72597934/SDD_SMART_data.jpg

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Eerste wat je hoort te doen, kijken of er een firmware update is en wat ze doen... Dat is tevens het meest simpele dat je kan doen...

PDF: Firmware Release notes
Er is al een rare bugs rondom de SSD... Dus wie weet steken bij jouw nu wat andere ook nog eens de kop op...

Ga maar eens beginnen met updaten dus.
http://www.kingston.com/u...ame=SV100S2_64_128_120504

[ Voor 49% gewijzigd door Swordlord op 22-09-2014 11:09 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Swordlord schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:04:
Eerste wat je hoort te doen, kijken of er een firmware update is en wat ze doen... Dat is tevens het meest simpele dat je kan doen...

PDF: Firmware Release notes

[...]

Ga maar eens beginnen met updaten dus.
http://www.kingston.com/u...ame=SV100S2_64_128_120504
Dat is wel continuous ... dat zie ik met 8500 bedrijfsuren en ruim 1100 powercycles niet gebeuren om heel eerlijk te zijn.

Ondanks dat kan updaten wellicht helpen

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist een firmware update uitgevoerd (zie screenshot) nu ben ik eens benieuwd
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/72597934/SDD_SMART_data02.jpg

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Mooi, up to date, stom dat alle counters van tijd en inschakelingen gereset zijn... (stupid jmicron junk?).

Tussen je vorige screenshot en deze valt me op, dat de SATA PHY error count omhoog is gelopen .
SATA physical error count neem ik aan. zou betekenen dat er signaal problemen zijn (brakke kabel), dus zou ook maar eens kabeltje vervangen ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Swordlord op 22-09-2014 16:19 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Wat mij opvalt, is dat je een hoge, en oplopende bad block count hebt.
Lijkt mij niet ok.
Bad blocks horen reallocated te worden, maar dat gebeurd ook niet, want die teller staat op 0.

Edit. Firmware update is wel handig als je de drive nog eens wil verkopen......kan je adverteren met "nauwelijks gebruikt" :-(

[ Voor 25% gewijzigd door Reepje op 22-09-2014 19:08 ]

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-01 20:20

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Reepje schreef op maandag 22 september 2014 @ 19:02:
Wat mij opvalt, is dat je een hoge, en oplopende bad block count hebt.
Lijkt mij niet ok.
Bad blocks horen reallocated te worden, maar dat gebeurd ook niet, want die teller staat op 0.
Ik had ergens gelezen dat je de ssd dan gewoon een paar uur aan moest laten staan zonder gebruik, bv in de bios gaan zitten en niks doen. Voor zover ik begreep neemt firmware van de ssd dan pas de tijd om blocks te verschuiven ed. (kan zijn dat dit niet bij alle merken ssd's zo werkt.)

Edit: je kan ook gewoon je sata-data kabel er uit trekken voor een paar uur zodat je zeker weet dat de schijf niks doet.

[ Voor 9% gewijzigd door Hippocampus op 22-09-2014 19:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er leek toch iets fout te zijn met de SSD schijf zelf. Het probleem was er namelijk nog steeds..
Nu heb ik ondertussen al 4 weken een nieuwe SSD erin. Werkt weer prima. Nooit meer uitgevallen niks.

Enige rare probleem wat ik nu heb.. is zodra ik de PC aanzet krijg ik altijd een boot error (zie screenshot)
Ik druk vervolgens op reset knop en hij boot gewoon. Dus altijd als ik hem aanzet (elke ochtend) boot error. :O Reset knop, en hij doet het prima. Net alsof hij zo snel wil booten dat die nog geen SSD heeft gevonden of iets :/
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/72597934/boot_error.jpg

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Die SSD's zijn waardeloos als je nog garantie hebt claimen, een tijd terug had ik ook een hele rits (~50 stuks) welke 1 voor 1 uitvielen. Een chkdsk+fw update in een ander systeem wilde het probleem soms tijdelijk oplossen maar na korte tijd keerde de problemen weer terug. Alles opgestuurd en kreeg er V300 SSD's voor terug. Die hele V100 serie is gewoon Kwaliteit Uitermate Teleurstellend.

Claim de garantie indien mogelijk bij Kingston zelf, via een gemiddelde winkel is het een hoop gedoe.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Topicstarter
prutser001 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:06:
Die SSD's zijn waardeloos als je nog garantie hebt claimen, een tijd terug had ik ook een hele rits (~50 stuks) welke 1 voor 1 uitvielen. Een chkdsk+fw update in een ander systeem wilde het probleem soms tijdelijk oplossen maar na korte tijd keerde de problemen weer terug. Alles opgestuurd en kreeg er V300 SSD's voor terug. Die hele V100 serie is gewoon Kwaliteit Uitermate Teleurstellend.

Claim de garantie indien mogelijk bij Kingston zelf, via een gemiddelde winkel is het een hoop gedoe.
Dit heb ik inmiddels al geregeld. Nu heb ik een PLEXTOR PX-256M5S. Werkt prima. Op die boot error na elke keer als ik de PC aanzet. Denk dat het iets te maken heeft met BIOS instellingen..

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-01 17:00
Waarom met je BIOS instellingen? Hij doet het of hij doet het niet. Denk meer aan iets van een niet compatible stuurprogramma, geheugenfout of een faulty voeding.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Heb je hem aangesloten aan een echte sata power of via een molex->sata converter?

Kwam een vergelijkbaar probleem tegen, cold boot alles goed, soft reset en no boot device.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Pagina: 1