MacBook pro heet tijdens gebruik van win 7 via Bootcamp

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-10 11:44
Hallo,

Ik heb gisteren win 7 geïnstalleerd via bootcamp. Op zich ging t prima. Maar ik merk dat mijn MacBook (MBPr late 2013) best wel heel erg heet wordt. Veel heter dan tijdens het gebruik van osx.
Is dat normaal? En is dat te voorkomen?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:59
Daar heeft inderdaad iedereen last van met een MB Pro. Ik heb er nog geen oplossing voor gevonden, ik ga er vanuit dat Apple alles wel goed getest heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

OgWok

U.N.C.L.E.

mister9 schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:31:
Hallo,

Ik heb gisteren win 7 geïnstalleerd via bootcamp. Op zich ging t prima. Maar ik merk dat mijn MacBook (MBPr late 2013) best wel heel erg heet wordt. Veel heter dan tijdens het gebruik van osx.
Is dat normaal? En is dat te voorkomen?

Thanks!
Anders kan je ook eens testen Win 7 te draaien onder VirtualBox. Kan zijn dat het dan een stuk scheelt. Je kan dan ook "switchen" tussen OSX en Win 7; geen reboot nodig.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Je bedoelt win 7 draaien in VMware , of Parallels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 11:55

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

mister9 schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:07:
Je bedoelt win 7 draaien in VMware , of Parallels?
Ja, dat zijn 2 voorbeelden. VirtualBox is ook een virtualisatie programma waar je Windows in kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Maar qua performance is dat vergelijkbaar met bootcamp, waar alle resources van de MacBook gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
nee het is niet te vergelijken, Maar voor een licht programma geen enkel probleem. Ik doe zelfs nog wel eens wat visualstudio in vmware met windows 7 wil allemaal prima. Zware taken kan je dan weer herstarten naar bootcamp bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:44
Je draait altijd op je losse GPU. Dit is ws het probleem http://forum.notebookrevi...s-windows-7-bootcamp.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
En hoeveel moet ik dan toewijzen om toch een zo goed mogelijke performance te hebben? 4 gb en 4 cores?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

OgWok

U.N.C.L.E.

mister9 schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:31:
En hoeveel moet ik dan toewijzen om toch een zo goed mogelijke performance te hebben? 4 gb en 4 cores?
Gewoon experimenteren. Natuurlijk meer cores en memory maakt het alleen maar sneller. Kan niet echt fout gaan en Virtual Box is gratuit...... >:) Draait ook vlotter dan Win 7 op een "gewone" pc :)

[ Voor 6% gewijzigd door OgWok op 22-09-2014 14:49 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Wel opletten: als je wil gamen vergeet virtualisatie dan maar. Het maakt niet uit welk pakket je gebruikt, de performantie is simpelweg niet voldoende aangezien de virtuele machine niet rechtstreeks gebruik kan maken van de GPU.
Concreet: als je grafisch (zwaar) werk wil doen of gamen dan is Bootcamp nog steeds de enige goede oplossing.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Pagina: 1