Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-05 06:55
Ik zoek een?
Vervanger voor mijn Samsung S3

Wat is je budget?
Maakt niet direct uit

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Surfen, Social apps, muziek, TV kijken, ...
Specifieke software niet echt (Android of iOS)

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben eigenlijk momenteel aan het twijfelen tussen een Sony Xperia Z3 of een Apple iPhone 6+

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zoek vooral een telefoon die snel is en waarvan de batterij toch minstens een deftige dag meegaat. De twijfel is nog tussen die twee telefoons, ik ben redelijk vertrouwd met Android en heb eigenlijk een beetje 'schrik' om naar iOS over te stappen. Bij Apple: het toestel gaat altijd snel blijven gaan en de support is ook beter (vermoed ik). Mijn vriendin en mijn ouders hebben ook een Apple toestel alleen ik blijf een beetje achter :).
Alsook ben ik wat 'bang' dat als ik een Sony Xperia Z3 koop dat ik binnen een jaar met een traag toestel zit en ik zal kijken om die te rooten (zoals bij S3 met Cyanogenmod, toestel gaat veel sneller). Is dit zo bij de Z2 bijvoorbeeld?
Na de research heb ik eveneens gelezen dat de waterdichtheid bij de Sony ook niet super is. De rubberen zaken scheuren af en dergelijke. Daarom dat ik eens de stap wil zetten naar iOS maar helaas is daar niet alles naar je hand te zetten denk ik. Heb wel ervaring met een iPad en ben daar zeer tevreden over (veel sneller dan een Android tablet).
Camera is beter, meer ram, snellere processor bij Sony maar je kan het natuurlijk niet vergelijken met Apple. Iedere zaak is op elkaar afgestemd. Gisteren gelezen dat de zaken die in de iPhone 6 zitten in principe een $230 waard zijn. Vraag mij dan af waarom het toestel zoveel kost. Daarom begin ik nu weer te twijfelen sinds gisteren. Is het die meerprijs wel waard?

Ik vermoed dat ik nu zo wat alles op een hoopje heb gegooid en hoop dat jullie er nog aan uit kunnen.

Ik zie jullie reacties graag!

PSN: extreme8eight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:13
Op wat schat je de waarde van de zaken die in de Xperia Z3 zitten?

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
Niet direct een idee maar een Quad Core, 3GB Ram schat ik toch zeker hoger in dan een Dual Core en 1GB Ram. Kloksnelheid is ook hoger (1.4 en 2.5) in de Sony.
De prijs van de iPhone is ook significant hoger.

[ Voor 13% gewijzigd door extreme8eight op 22-09-2014 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Tja, lastige keuze.
Ik zou zelf voor de Z3 gaan. Ben momenteel nog content met de Xperia Z: 4.4.4 update net gehad en merk echt niks dat het apparaat traag wordt. Tevens is mijn toestel na 1,5 jaar nog perfect en denk ik er nog wel een paar jaartjes mee vooruit te kunnen. ( mijn moeder loopt nu nog met mijn oude Xperia Arc en is daar nog zeer content mee, nu doet ze er niet veel meer mee dan bellen, appen en foto's maken maar toch )
Vriend van mij heeft een S4 en dat ding is inderdaad nu al traag, hij was een beetje jaloers op mijn stock sony rom :)
En bij apple ben je ook niet gegarandeerd dat het snel blijft, mijn buurman heeft ter vervanging van zijn gestolen S4 een Iphone 4s geregeld, is er niet echt over te spreken zeg maar. En het is ook algemeen bekend dat nieuwe ios versies een "ouder" apple toestel trager maakt.
En je betaald bij apple natuurlijk extra voor de naam en ios.

Maar apple is dan wel weer goed als je in huis al veel werkt met imac/itunes e.d. Dat werkt allemaal naadloos met elkaar, minder vrijheid en gebonden aan apple werk wijze maar wel vloeiend. ( alhoewel mijn android ook alles streamt e.d.)

Qua tablets is apple idd iets beter dan android, al zit er bij android ook weer veel verschil welke schil erop gezet is. De Samsung tabs schrok ik ook van hoe die nieuw in de winkel al haperen terwijl de Xperia Tablet Z een stuk soepeler loopt.

Maar goed, al met al zal je toch zelf de beslissing moeten maken wat jij het belangrijkste vindt aan een toestel. Loop ook zeker even de winkel in om ze allebei even te testen en te voelen.
Ik persoonlijk zou nooit iets van apple aanschaffen, ik vindt alles te duur en te gesloten. ( oh en dan nog maar te zwijgen over het feit dat apple maar even een U2 CD door je strot duwt en er een complete handleiding aangemaakt is om het weer te kunnen verwijderen)

Edit:
En misschien ook niet onbelangrijk: Batterijduur http://www.phonearena.com...cord-battery-life_id60922

[ Voor 4% gewijzigd door Humma Kavula op 22-09-2014 11:06 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601896

De belangrijkste vraag:
Hoe gebruik je je telefoon het meest?
Onder aan dit [artikel] staat een tool, waarmee je afhankelijk van welke functie je het meest gebruikt kan bepalen welk OS het gebruiksvriendelijkste voor jou is.

Als overstapper van android, naar een ander platform, heb ik 1 ding geleerd, wat het tegenovergestelde is van wat ik als androider altijd gedacht heb:
Specs op papier zijn niet allesbepalend.
Ook al is de Apple cpu, 'maar' dualcore, en lager geklokt dan de snapdragons 80x-series, toch kan de UI sneller en soepeler zijn, en hij meer grafische performance leveren in spelletjes.

Wat ook een voordeel van Apple's IOS tegenover android is,
Dat het verdienmodel van de maker, niet primair gaat over het verzamelen van zo veel mogelijk commerciële-prive gegevens van jou om advertenties aan de man te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
De test heb ik reeds ingevuld en hier wint Blackberry.
iOS is 1% meer dan Android.

Qua verdiendmodel van de fabrikant weet ik ook + de updates komen niet van Google zelf wat bij Apple wel het geval is.

Mij is in principe het belangrijkste de batterij op dit moment, ook rekening houden dat iedereen in mijn familie een Apple toestel heeft.
Heb ook niks van Apple in huis staan voorlopig alhoewel dat ik niet weigerachtig sta tegenover een Macbook (omdat ik zo tevreden ben van mijn iPad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 622532

Misschien heb je hier wat aan: YouTube: Apple iPhone 6 vs Sony Xperia Z3 - World's First
Jarenlang zelf op iOS gezeten, maar ik denk nu ook de overstap te maken naar de Z3, houd ervan om alles een beetje naar mijn hand te zetten/tweaken, en dat is bij IOS toch iets minder, ondanks cydia.
Van de andere kant is het wel lekker stabiel, en werkt alles fijn samen met mijn imac/ipad.
Het is geen makkelijke/goedkope beslissing ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:29
Als accuduur het belangrijkste is, dan wint de Z3 het met gemak. In deze test van PhoneArena kun je zien dat de 6 Plus het niet slecht doet in deze test (6u32m), maar heel erg achter blijft op de Xperia Z3 (9u29m). Wil je een echte topper qua accuduur dan moet je gaan voor het kleine broertje van de Z3, de Z3 Compact (14u44m). Echter gok ik dat gezien de afmetingen van de door jou aangedragen toestellen de Z3 Compact te klein is.

Wat betreft het waterdicht zijn: ik heb nu een Z2 en ervoor had ik een Xperia Z en met beiden heb ik nooit problemen gehad met de klepjes en/of waterdichtheid. Eens in de zoveel tijd maak ik de telefoon wel eens schoon onder de kraan zonder problemen. Mocht je een van de Xperia toestellen overwegen, dan raad ik je wel ten zeerste aan om een bijpassend charging dock te nemen. Dit werkt niet alleen makkelijker, maar zodoende hoef je voor het opladen nooit meer de klepjes te openen, wat slijtage voorkomt.

Trager worden de Xperia telefoon naar mijn inziens ook niet. Mijn vorige Xperia Z was na een jaar tot anderhalf jaar nog net zo vlot (of misschien zelfs iets vlotter vanwege software updates) als toen ik hem aanschafte. De enige situaties die ik ken waar Android toestellen traag zijn of worden zijn Samsung toestellen (Touchwiz is gewoon een ramp), low end toestellen met oude Android versies (2.3 of lager) en hele specifieke gevallen die toe te wijzen zijn aan de hardware (Asus Transformer tablets hadden kregen er last van als het opslaggeheugen ver vol zat).
Qua snelheid ga je weinig verschil merken tussen een Xperia Z3 en iPhone 6 Plus, ondanks dat de hardware flink van elkaar verschilt. Het schijnt (heb even geen bron) dat de iPhones vanwege hun beperkte ramgeheugen van 1GB bij veel openstaande apps het op een gegeven moment wel moeilijk krijgen. Bij gemiddeld gebruik en zeker als je apps gewoon afsluit als je er klaar mee bent zul je hier geen last van hebben.

Denk ik dat de iPhone zijn meerprijs waard is? Nee. De iPhones zijn niets beter dan de topmodellen van HTC, Sony, Samsung, Oppo enzovoorts, maar ze kosten wel veel meer. Bij de iPhone 6 vind ik zelf dat ze een paar domme keuzes hebben gemaakt (uitstekende cameralens, lelijke plastic strips t.b.v. antennes) en ontbreken voor mij persoonlijk bepaalde dingen waar ik waarde aan hecht (stereo front facing speakers, uitbreidbaar geheugen, waterdichtheid).
Of jij aan de zaken ook veel waarde hecht zul je zelf moeten bepalen, eveneens voor punten waar voor jou de iPhone beter/anders is.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Grappig, want ik ben ook aan het overwegen wat ik 'moet' doen. Echter zit ik te denken aan de iPhone 6 plus, de Z3 of de Nexus X/6. Ik heb me op internet dan ook suf gelezen maar nog steeds ben ik er niet echt uit. De Z3 lijkt me een erg mooi toestel maar ik ben toch wel wat huiverig om een niet Google Android phone aan te schaffen. Ik heb namelijk met HTC/Samsung/Sony en LG minder prettige ervaringen. Mijn Nexus 5 is het eerste toestel waarvan ik zeg: "Ja, dit is zoals Android moet zijn en moet draaien".

Wat ik op dit moment gelezen en gezien heb over de Z3 klinkt goed en het toestel ziet er mooi/premium uit. Echter zijn er een paar dingen waardoor ik nog steeds twijfel over Sony/Z3:
  • Display wit-punt is verre van ideaal. Deze zit volgens PhoneArena tegen de 10.000k aan :S (normaal is 6500k). Ik heb wat filmpjes van de Z3 gezien en idd, het scherm is toch wel erg blauw. Nu weet ik dat je de White-Balance in kan stellen, maar ik vraag me af of je daarmee niet andere side-effects gaat introduceren (bv dat donkere tinten roder of groener gaan worden)
  • Ik lees regelmatig dat de Z2 camera oververhit raakt. Niet alleen met (4K) filmen, maar ook met gewoon foto's maken. Zou de Z3 dit fenomeen ook vertonen?
  • In een paar reviews op YouTube wordt gezegd - helaas geen bron meer - dat de GUI wat na-ijlt op de vinger. Dit had je vroeger heel erg met Android (oa op de HTC One X) maar is ondertussen wel een stuk verbeterd. De Nexus 5 is perfect - hetzelfde of beter dan de iPhone/Windows Phone -. Dit geeft een extra gevoel van snelheid. Nu ben ik bang dat de Z3 nog steeds 'slechter' is dan de Nexus 5. Hoe is dit met de Z2?
  • Met Sony mobile gaat het erg slecht en ik ben een beetje 'bang' dat ze er dadelijk helemaal mee kappen. Dan kan je updates en support wel vergeten
  • Belkwaliteit schijnt zeer matig te zijn op de Z2. Hoe is dit op de Z3?
  • Op mijn Sony Z2 tablet ijlde het geluid van oa Netflix merkbaar (0.25 a 0.5 sec) na op het beeld. Erg vervelend en het was niet op te lossen. Op internet zie je dat dit zowel met de Z1, Z2 tablet en Z2 telefoon is. Wellicht zo dadelijk ook met de Z3?
  • Hoe zal de support van Sony zijn vwb de Z3 (denk aan bug-fixes en Android updates)?
  • Sony released elk half jaar een nieuw top toestel. Dit betekent dat de Z3 over een half jaar een stuk minder geld waard is op de tweedehands markt. Afschrijving is dus vrij hoog
Zoals je kan lezen heb ik wat twijfels over de Z3. Het voordeel van een iPhone is dat vele bovenstaande punten of niet aanwezig zijn of snel opgelost zullen worden door de 3rd party apps. Dat is in mijn ogen HET grote voordeel van Apple. App support.

Echter voelt mijn Nexus 5 sneller (en ja, ook vloeiender) aan dan de iPhone 5 van mijn vrouw - en mijn iPad mini Retina -. Tevens heeft de Z3 ook erg mooie eigenschappen zoals: SteadyShot (werkt verrassend goed), goede camera, stereo speakers, premium body, goede accuduur, waterdicht, lichte Android skin, 5.2" scherm, Bluetooth Apt-X - iPhone heeft dit niet -, USB host/OTG, enz.

Anyway, het komt erop neer dat je zelf een keuze moet maken. Ik wacht iig af tot de eerste reviews gepubliceerd worden en dat de eerste gebruikerservaringen binnen zijn. Ook wil ik afwachten wat Google gaat doen voor wat betreft de Nexus 6/X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:29
Anteros schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:43:
• Display wit-punt is verre van ideaal. Deze zit volgens PhoneArena tegen de 10.000k aan :S (normaal is 6500k). Ik heb wat filmpjes van de Z3 gezien en idd, het scherm is toch wel erg blauw. Nu weet ik dat je de White-Balance in kan stellen, maar ik vraag me af of je daarmee niet andere side-effects gaat introduceren (bv dat donkere tinten roder of groener gaan worden)
Nee, de white-balance optie werkt erg goed en je kunt daarmee het display instellen zoals jij dat wilt (iets warmer of kouder). Hieraan ondervind ik niet echt nadelen.
• Ik lees regelmatig dat de Z2 camera oververhit raakt. Niet alleen met (4K) filmen, maar ook met gewoon foto's maken. Zou de Z3 dit fenomeen ook vertonen?
Dit valt bij de Z2 best wel mee. Ik kan zo'n 10 minuten in 4K filmen voordat hij ermee ophoudt. Dit is echter een probleem van de gebruikte SoC in combinatie met de codecs ("oudere" H.264 in plaats van H.265). De nieuwe en veel efficiëntere H.265 codec wordt pas ondersteunt vanaf de Snapdragon 805 SoC.
Ook heb ik een keer oververhitting gehad toen ik lange tijd achter elkaar "speciale" foto's en video's aan het maken was (slow-motion, background defocus etc.). Dit was echter op een warme zomerdag in de volle zon (ik gok rond de 30 graden) wat natuurlijk niet helpt. Met normaal 1080p filmen of foto's nemen op de Superior Auto modus (8MP) heb je van deze zaken totaal geen last.
• In een paar reviews op YouTube wordt gezegd - helaas geen bron meer - dat de GUI wat na-ijlt op de vinger. Dit had je vroeger heel erg met Android (oa op de HTC One X) maar is ondertussen wel een stuk verbeterd. De Nexus 5 is perfect - hetzelfde of beter dan de iPhone/Windows Phone -. Dit geeft een extra gevoel van snelheid. Nu ben ik bang dat de Z3 nog steeds 'slechter' is dan de Nexus 5. Hoe is dit met de Z2?
Heb ik nog nooit gemerkt op mijn Z2.
• Belkwaliteit schijnt zeer matig te zijn op de Z2. Hoe is dit op de Z3?
Niet de beste belkwaliteit bij de Z2, maar ik heb helaas weinig vergelijk.
• Op mijn Sony Z2 tablet ijlde het geluid van oa Netflix merkbaar (0.25 a 0.5 sec) na op het beeld. Erg vervelend en het was niet op te lossen. Op internet zie je dat dit zowel met de Z1, Z2 tablet en Z2 telefoon is. Wellicht zo dadelijk ook met de Z3?
De Z2 heeft hier helaas ook last van. Ik kwam er pas een paar weken geleden achter toen iemand het (ik meen hier op het forum) zei, want normaal gesproken kijk ik nooit Netflix op mijn telefoon. Dat doe ik op de pc/tv of op mijn Nexus 7.
Er bestaat een redelijke kans dat de Z3 dit ook heeft, maar aangezien ik niet weet waar het door komt bij eerdere Xperia toestellen (heb mij er niet in verdiept) durf ik niet te zeggen of de Z3 het ook zal hebben.
• Hoe zal de support van Sony zijn vwb de Z3 (denk aan bug-fixes en Android updates)?
Firmware en Sony app updates (met name die laatste) komen vrij regelmatig. Echt zware bugfixes heb ik bij de Z2 in ieder geval nog niet voorbij zien komen, omdat er zover ik weet geen grote bugs zijn. Bij de oudere Xperia Z was er wel een tijd een flinke battery drain bug, weet alleen niet hoelang dat geduurd heeft om te fixen.
• Sony released elk half jaar een nieuw top toestel. Dit betekent dat de Z3 over een half jaar een stuk minder geld waard is op de tweedehands markt. Afschrijving is dus vrij hoog
Dat is helaas inderdaad zo. Ik vind het zelf niet zo'n issue want het is voor mij een gebruiksvoorwerp. Op het moment dat ik een toestel aanschaf beschouw ik dat geld als uitgegeven/afgeschreven, als ik 1 of 2 jaar later nog wat terug krijg voor de telefoon dan is dit mooi meegenomen.
Anderzijds ligt het eraan wanneer je de telefoon koopt. De grootste prijsdaling vindt normaal plaats in de eerste 2 maanden na de release. Bij de release zijn de Z-toestellen rond de 620 tot 650 euro, 2 maanden later zitten ze vaak nog maar aan de 500 euro. Als je dus even geduld kunt hebben kun je jezelf wat afwaardering besparen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
Ik verwacht ook wel veel van de nieuwe Android L en ik ben heel tevreden van Android. Alleen ben ik niet tevreden van Samsung.
Goh weet het echt niet welke ik zou nemen.

Z3 batterij is 1/3 beter dan de 6+ zie ik.

Alvast bedankt voor al jullie reacties en als ik het zo lees lijkt de Z3 de betere keuze alhoewel zie ik twijfels bij eigenlijk vooral de support.
Maar buiten deze support gelaten leun ik eigenlijk meer naar de kant van Sony.
Ik las dat ze redelijk in het rood zitten bij mobiele toestellen. Zou dat zo een serieus probleem vormen in de toekomst? Het uitbrengen van een telefoon elke 6 maand is hun dood denk ik neen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-06 16:07
Al aan een Blackberry gedacht? De Z30 bijvoorbeeld ;)
Blackberry OS 10 staat bekend om zn stabiliteit. Wat jij ermee wil kan ook prima op een blackberry. (Geen launchers aanpassen ofzo zoals ik bij android doe :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Moi_in_actie schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:43:
Bij de oudere Xperia Z was er wel een tijd een flinke battery drain bug, weet alleen niet hoelang dat geduurd heeft om te fixen.
Is niet bij iedereen een probleem geweest ( ik bijvoorbeeld met mijn Z ) maar voor zover ik nu lees is het met de laatste update 4.4.4 opgelost
extreme8eight schreef op maandag 22 september 2014 @ 19:34:
alhoewel zie ik twijfels bij eigenlijk vooral de support.
Maar buiten deze support gelaten leun ik eigenlijk meer naar de kant van Sony.
Ik las dat ze redelijk in het rood zitten bij mobiele toestellen. Zou dat zo een serieus probleem vormen in de toekomst? Het uitbrengen van een telefoon elke 6 maand is hun dood denk ik neen?
Er is bij de midrange toestellen van Sony ( SP ) een korte support geweest. 1,5 jaar maar
Sony geeft zelf aan wanneer de support EOL is, de Xperia Z heeft als ik het moet geloven nu de laatste update gehad, waarschijnlijk geen Android L voor mij, of ik moet een custom rom gaan plaatsen wat makkelijk gaat aangezien de sony devices een zeer goede support van devs heeft.
En qua rode cijfers, tja, het loopt al een tijdje niet lekker op de mobile afdeling maar gelukkig haalt sony zijn grootste winst uit een andere tak van sport dan elektronica ;)
brick5492 schreef op maandag 22 september 2014 @ 20:19:
(Geen launchers aanpassen ofzo zoals ik bij android doe :P )
Ook bij Sony? Bij mijn HTC moest ik dat ook doen ja maar sinds ik de Sony skin heb geen interesse meer voor gehad, alles werkt gewoon smooth en zoals ik dat wil zonder bloatware.

[ Voor 11% gewijzigd door Humma Kavula op 22-09-2014 20:23 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
Klopt en het is net die custom roms dat ik niet meteen wil installeren. O.a. bankapplicaties werken dan al niet omdat die een geroot toestel detecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Maar het duurt nog wel even voordat oa bankapplicaties Android L vereisen ;)
Ik verwacht dat ik met de huidige rom 4.4.4 nog zeker een paar jaar ondersteuning houdt voor dat soort apps.
Sterker nog, ik check net de Rabo app, vanaf android 2.2 dus....
Maar nogmaals, het is jou keus dus ga zeker even de desbetreffende toestellen fysiek testen om een oordeel te vellen.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:04
extreme8eight schreef op maandag 22 september 2014 @ 20:28:
Klopt en het is net die custom roms dat ik niet meteen wil installeren. O.a. bankapplicaties werken dan al niet omdat die een geroot toestel detecteren.
Ik heb een geroot toestel, maar de ABN app werkt nog zonder problemen hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Laatst online: 17:01
Ik zal eventjes mijn ervaringen delen.
Misschien dat deze je opweg kunnen helpen
Ik heb de xperia z en z1 gehad.
En ook de iphone 5s.
Heb nu wel een oneplus one
Eerst en vooral wil ik iets zeggen over ios 7 op 64 bits heb noot 8 gebruikt dus ik weet niet hoe het daarmee was maar ios had toch wel wat problemen met de 5s het probleem is dat al die apple fanboys deze verzwijgen.
Had een aantal keren per week dat het toestel bleef hangen dus ik moest een forced reboot doen
Toen heb ik ene keer gehad dat ik een burst nam met de camera ca.30 foto's moet toch lukken maar nee toestel bleef hangen en moest een forced reset doen en raad de foto's van die burst waren ook niet opgeslagen.
Ook vond ik dat de 5s een minder goede baterijduur had (on screen) vooral browsen dan mijn z1 en nu mijn oneplus one.
Nu moet ik wel eerlijk zijn dat de 5s ook heel snel opgeladen was maar heeft ook een kleine accu.
Bij mijn z had ik ook wel van dit soort problemen en de batrijduur trok op niks
Maar met mijn z1 was dat dag en nacht verschil baterijduur was goed camera had eerst korrelige resultaten maar na de 4.3 update was de camera opeens een stuk beter
Sony's ui is wel altijd snel neem nou de z van anderhalf jaar oud die is sneller in het ui sneller als de s5.
Dus van lag ga je denk ik bij sony geen problemen hebben
Qua updates vond ik dat sony bij bijde toch net iets te laat was meestal 2-4 weken na de concurentie
Dus was wel jammer
Maar het ui van sony vind ik echt geweldig alles werkt snel en lag free
De thema's zijn ook heel leuk als een extra toevoeging
Heb eigenlijk niet veel plezier kunnen beleven aan ios op mijn 5s toen ik mijn oneplus had was ik blij ervan verlost te zijn
Wel vond ik de touch id handig het werkte goed en snel de gsm unlockte in meeste gevallen sneller dat dat ik hem zonder code gewoon zou open swipen dus wel goed van apple
Dan vind ik ook nog de silent knop op de iphone's heel handig maar dat verschilt natuurlijk van persoon toto persoon maar ja als student gebruikte ik die knop ca. 5keren per dag dus ging wel makelijk.
Wel vond ik de slomo optie van apple leuk wel jammer dat je heel wat third party apps nodig had om de videos te kunnen exporteren en delen

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
Ik probeer eigenlijk review na review te lezen om te zien hoe dat de telefoon en batterij gaat presteren. Zou de telefoon graag binnen een drietalweken in mijn bezit hebben en testen zit er voorlopig niet in omdat ze nog niet uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Laatst online: 17:01
extreme8eight schreef op maandag 22 september 2014 @ 20:59:
Ik probeer eigenlijk review na review te lezen om te zien hoe dat de telefoon en batterij gaat presteren. Zou de telefoon graag binnen een drietalweken in mijn bezit hebben en testen zit er voorlopig niet in omdat ze nog niet uit zijn.
Bij de z3 lijkt de baterijduur sowieso niet mis te zijn en onder alle gevallen een stuk beter te oresteren dan de 6 plus dus ja

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
Ik doe eigenlijk meestal een jaar of twee met een toestel dus als jullie zeggen dat de Sony toestellen redelijk snel blijven na een anderhalf jaar kan ik allesinds niet de verkeerde keuze maken. Enige is dat ik na twee jaar de iPhone voor meer geld kan doorverkopen maar ja die heeft ook meer gekost natuurlijk dusja...

Support zal dus wel een jaar of twee blijven denk ik (kijk uit naar de Android L versie).

De waterdichtheid rubbertjes verslijten die snel? Zijn deze makkelijk te vervangen? Kan je dat zelf vervangen of moet je daarvoor naar een Sony Center ofzo?
De batterij is niet in 5 seconden te vervangen zoals bij de Samsung S3 maar ik weet dat je bij de iPhone de batterij ook kan vervangen, is dit bij de Sony ook mogelijk bijvoorbeeld?

Hééél erg bedankt voor al jullie reacties. Als ik nog een antwoordje krijg op deze vraagjes en ze zijn goed denk ik voor Sony te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Uit eigen ervaring heb ik met de Z nooit last gehad van versleten rubbers, was na 1,5 jaar nog steeds waterdicht. ( helaas wel een garantiegevalletje gehad, stukje touchscreen deed het niet meer dus heb nu weer een nieuwe Z ) Al hoor ik wel verhalen dat ze bij andere wel slijten.
Bij de Z2 kan je zelf klepjes vervangen, zal bij de Z3 denk ik niet anders zijn YouTube: Easy to Remove and Replace Sony Xperia Z2 USB Cover Flap
Qua accu, hij is net als bij een iphone wel te vervangen maar dat is dus geen makkelijke klus zoals je hier bij een Z2 kan zien YouTube: Sony Xperia Z2 Disassembly

Maar ik weet zeker dat de Z3 naar android L gaat ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Humma Kavula op 23-09-2014 08:50 . Reden: typo ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
En wat met die belkwaliteit? Die schijnt niet optimaal te zijn bij de Z2?
Want dit zou nog een afknapper kunnen zijn.

Lees reviews dat het niet optimaal is: http://www.phonearena.com...a-Z3-Review_id3795/page/4

[ Voor 51% gewijzigd door extreme8eight op 23-09-2014 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Nu online
Hmm, ik lees steeds meer over lag issues op de iPhone 6+. Zie oa: http://forums.macrumors.c...p?p=19846718&postcount=15 en http://forums.macrumors.c...p?p=19852996&postcount=16

Niet alleen op macrumors gelezen maar ook hier op tweakers. Ze ervaren issues met task-switchen, rotatie, scrollen, notificaties, etc. De technische achtergrond over waarom dit gebeurt ken ik en het bevestigd een beetje waar ik al bang voor was. Ik zie het namelijk ook op mijn iPad mini Retina.

Anyway, de Z3 wordt steeds aantrekkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Nu online
Auw...

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:29
Een Android toestel met 3gb ram is in ieder geval veel beter voor de poweruser die veel tabs open heeft staan of multitaskt dan welke iphone dan ook. Dit heb ik zelf gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 558661

Tjah tis een beetje appels meer peren vergelijken.
Maar ze zijn allebei top en ik heb zelf de z3,perfect toestel en daar ga je geen spijt van krijgen.
Ook een paar honderd euro goedkoper is wel lekker.
Pagina: 1