iPad 2 - Wifi optie greyed out

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:03
Ik heb hier een iPad 2 liggen uit 2011, deze heeft ondertussen geen garantie meer.. Ik heb het apparaat bij Saturn ingeleverd en zij hebben hem opgestuurd, ik krijg de optie om een vervangend apparaat te ontvangen voor 269 euro (wederom een iPad 2 16GB) of niet gerepareerd te ontvangen.. 269 vind ik teveel voor een nieuwe/refurbished iPad 2.

Wat is het probleem?

De wifi optie bij instellingen is greyed out, ik kan wifi dus niet aanzetten... Bluetooth staat wel aan, al heb ik nog niet getest of deze werkt.

Ik heb het apparaat terug gezet naar de fabrieksinstellingen, geen nut.. Vervolgens in DFU mode gezet en via iTunes opnieuw laten instellen, ook geen nut.. Klinkt dus als een hardware issue.

Uiteraard heb ik eea opgezocht, het probleem komt vaker voor op meerdere devices van Apple, iets met in de vriezer/koelkast gooien heeft ook niet het gewenste effect, en ik kan me ook niet voorstellen dat wifi op lange termijn blijft werken..

Er zijn een aantal websites die iets aangeven over een reparatie, maar dit is blijkbaar niet heel voorkomend, winkels die dit kunnen repareren.. Ik heb er best wat geld voor over, zolang het maar in verhouding tot het apparaat blijft..

Heeft iemand deze ervaringen ook met een apparaat van Apple en mogelijk een oplossing/reparatie-winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-01 16:45
Ik lees al wat stappen die je ondernomen hebt, maar heb je ook de stappen van de apple website allemaal al geprobeerd?

http://support.apple.com/kb/ts1559

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:03
Ik heb dat niet zo specifiek geprobeerd, maar ik vermoed toch dat als ik de iPad helemaal terug zet naar fabrieksinstellingen of via DFU mode dit ook gereset wordt?

Wel bedankt, ik ga het uiteraard nog wel even proberen! Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-01 16:45
Als ik een ding geleerd heb bij Apple is dat niets vanzelfsprekend hoeft te zijn :)

Mocht dit niet werken dan is er waarschijnlijk iets mis met je wifi module.
Ga eens langs bij een telefoon-reparatie winkel op de hoek van de straat. Die kunnen de module vast voor je vervangen voor minder dan 260€.

Bel anders RePod eens.

[ Voor 4% gewijzigd door Mopperman op 22-09-2014 10:38 ]

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.