Toon posts:

grafische kaart wordt heet met spelen van archeage

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een amd radeon hd 6800 coolstream videokaart

Nu zag ik dat hij vrij warm werd met het spelen van grote MMO's .. bijv ArcheAge..

Maar ik heb hem schoon gemaakt want hij zat voor 2/3e dicht met stof ..

Probleem blijft 90c als ik geen MSI Afterburner gebruik

Ik wil eigenlijk een nieuwe videokaart kopen maar nu weet ik niet welke nu goed is die op de markt is

Ok heb een i7 3770 8gb windows 7

Heeft iemand wen oplossing ? De koelpasta droog geworden bijv ?

Of welke kaart het beste bij mijn cpu past

Ik heb de kaart al gedownclocked met After burner van msi werkt wel maar ben niet tevreden

Alvast bedank
Gr mark

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:07

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat is precies je probleem? 90 graden is niet iets om zenuwachtig van te worden. Dat die het uiteindelijk niet meer gaat trekken kan ik mij voorstellen. Die kaart is in GPU-land ontzettend oud (~2004)...

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 22-09-2014 10:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aja als de fail safe 95c is en dat haalt i bij tijden wel valt mn pc uit met de melding dat een conponent te heet is geworden .. mijn probleem is dat andere mensen die ook spelen met een soort gelijke kaart rond de 60 65 c zitten en ik op een gpu load van 95% zit en 90 92c en moet ik de game alt tabben om m af te laten koelen .. .. en de kaart is 3 jaar oud nu

• parsnep
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:48

parsnep

Cloud-Master

misschien moet je wel even de koelpasta vervangen (hoe doet hij het bij anderen recente games )

V&A | Everything to the Cloud!!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:07

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik had me vergist met de 6800 GT, had toch een belletje moeten gaan rinkelen bij Afterburner 8)7.
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:41:
Aja als de fail safe 95c is en dat haalt i bij tijden wel valt mn pc uit met de melding dat een conponent te heet is geworden .. mijn probleem is dat andere mensen die ook spelen met een soort gelijke kaart rond de 60 65 c zitten en ik op een gpu load van 95% zit en 90 92c en moet ik de game alt tabben om m af te laten koelen .. .. en de kaart is 3 jaar oud nu
Is dit probleem opeens ontstaan?

[ Voor 61% gewijzigd door br00ky op 22-09-2014 10:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke top en bij andere games prima .. diablo 3 bf 4 bf 3 titanfall dat soort games allemaal high !! Is het makkelijk de pasta te vervangen van je graf kaart ?

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-12-2025
Euhm - laten we eens beginnen:

Hoe is de airflow van je behuizing? Doe je aan cable-management in je kast zelft?
Hoeveel case fans heb je? En hoe hoog is de temperatuur als je bijv. met een open kast speelt?

Misschien is het probleem wel een slechtere airflow om de kaart te koelen...

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik zei brookie ik heb m schoon gemaakt want hij zat voor 2/3e dicht onder de ventilator .. vanaf dat moment niet meer uitgevallen .miss omdat t mu goed is of miss niet .. aangezien de fail safe 95 c is op die gkaarten .. miss omdat ik t ook in de gaten heb gehouden na dat moment ..

Verwijderd

Topicstarter
Airflow is prima ik heb een grote vent aan de zijkant van mn kast staan did is 20 cm in doorsnede .. die zuigt koele lucht aan een pp de cpu een op de gpu .. en de voeding ofc .. dus dat is wel goed .. ik begin steeds meer aan mn koelpasta te twijfelen

• Mopperman
Probeer eens te draaien met de kast open.
Wellicht blijft er toch nog teveel warmte in je kast hangen. Koele lucht aanzuigen is leuk maar warmte moet ook goed afgevoerd worden.

Overigens, als je fan vol zat met stof, draait deze nog wel goed en op de juiste snelheid?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van t weeken alles schoon gemaakt .. maar ik zal m vanavond met open kast laten draaien maar de afvoer is volgens mij wel goed zover ik weet maar als dat t niet is maar de koelpasta vervangen ?

• Mopperman
Je hebt verschillende scenario's:

In mijn ervaring is stof funest voor elektronica. Het is de boosdoener van een hele rits met problemen.
Stof isoleert warmte, en kan lagers van bijv. een fan beschadigen.

Ik ga je dan ook geen garantie geven dat het vervangen van je koelpasta voldoende gaat zijn. Koelpasta is over het algemeen afgeschermd van stof e.d. en zal, zonder het loshalen van je fan, ook niet snel (eigenlijk nooit) vervangen hoeven worden.

Mocht je het willen proberen kan het geen kwaad natuurlijk, maar ik denk dat je eerder op een nieuwe/andere fan uit gaat komen.

Is de kaart OC'ed? ik lees iets over de Afterburner.... Zoja, klok hem dan eens naar "Factory Standard".

Overigens is het maar vrij normaal dat Graka's warm worden, maar ze hebben ook best wel wat airflow nodig om goed te koelen. Om die reden is de temperatuur moeilijk te vergelijken met andere. In mijn ogen is dit alleen te doen als die dezelfde setup in dezelfde behuizing hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ook zo ... en ik heb de graka ( leuk woord ^^ ) ge down clocked met after burner van 920 mhz naar 880 .. en van 1050 naar 1000 mhz .. werkt wel maar bwn er niet blij mee blijft hij vaak hangen op 85c

• parsnep

parsnep

Cloud-Master

maakt de fan van de videokaart ook geen geluid of zo
tikken en kraken of ergens langs schuren
(heb je anders een foto van hoe de kast er uit ziet met alles er in)

[ Voor 51% gewijzigd door parsnep op 22-09-2014 13:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik vanavond maken peeps :) en nee de fan draait perfect naar mijn mening .. als ik m n stel met msi afterburner ban 20% naar 100% doet i dat ook zonder extra geluid behalve fangeluid op 100% ben atm aan t "werk" dus vanaaf een foto

• parsnep

parsnep

Cloud-Master

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:35:
Zal ik vanavond maken peeps :) en nee de fan draait perfect naar mijn mening .. als ik m n stel met msi afterburner ban 20% naar 100% doet i dat ook zonder extra geluid behalve fangeluid op 100% ben atm aan t "werk" dus vanaaf een foto
heb je zelf al rond gekeken op internet heb je v-sync on http://www.reddit.com/r/a..._possible_gpu_breakdowns/
http://www.reddit.com/r/a...nts/2azwiu/gpu_burns_out/

[ Voor 6% gewijzigd door parsnep op 22-09-2014 17:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die posts had ik al gezien jah . Heb het gedaan maar heeft niet geholpen .. helaas

• parsnep

parsnep

Cloud-Master

oke jammer

Verwijderd

Topicstarter
Dus net de video kaart helemaal uit elkaar gehaalt de pasta was droog heeeel droog viel er bijna net niet vanaf ...

• parsnep

parsnep

Cloud-Master

dan moet je zeker de koel pasta vervangen
(om welke kaart gaat het trouwens exact)

[ Voor 33% gewijzigd door parsnep op 22-09-2014 19:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Amd hd radeon 6800 coolstream edition ..
Ik kreeg ook al een pm van iemand die zei dat die kaarten van zichzelf al vrij heet worden ..

Ik heb gedaan ietsie pietsie gedown clockt 50 mhz op allebij met msi afterburner .
En de koelpasta vervangen .

Hij pendelt nu tussen de 79 81C
Maar ik zit in de queue dus pas als ik ingame zit weet ik meer :)

Dus update volgt nog ;)

• parsnep

parsnep

Cloud-Master

oke wel jammer dat de rijen zo lang zijn in archage maar heb je een goede air flow in je kast dan evt. foto
bij mij was dat een van de problemen met mijn club 3d radeon hd 7850 maar verder draait die gewoon op normale temps bij gamen 40-50 dacht ik

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Lol wat een onzin :P.
Als je videokaart eruit brand als je v-sync niet aanhebt dan is het een gevalletje RMA. Het zou niet eens mogen gebeuren omdat er een temperatuur limiet opzit.

V-sync gewoon lekker uitlaten als je dat fijner vind. Ik en genoeg andere mensen draaien zonder v-sync en die kaarten doen het nog steeds.

Verwijderd

Topicstarter
Rma ? ^^

• Mopperman
Return merchandise authorization, en geldt alleen als je nog (fabrieks)garantie hebt :)

• parsnep

parsnep

Cloud-Master

dat is gewoon de reparatie als je kaart problemen of kapot is

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de pasta vervangen maar met vsync uit loopt de themp uit de pan 96 95 c .. met medium settings zit hij rond de 70 80 83 C
Pagina: 1