Na 5 jaar heeft mijn iMac het begeven, en wordt het tijd om weer een fatsoenlijke computer te bouwen voor hetzelfde geld. En natuurlijk kom je dan naar tweakers voor advies. Het budget is rond de 1000 euro voor de PC (dus excl. randapparatuur).
Voor mijn werk gebruik ik vaak grafische/tekenprogramma's (Ai, Id, Ps etc.) en vaak veel tegelijk, soms videobewerking. Ook soms een game, maar niks zwaars (civ5 bijv.), maar mogelijkheid om fatsoenlijk een nieuwe game te spelen is wel gewenst.
Moederbord met bluetooth en wifi is wenselijk, maar geen vereiste. Ik wil m'n systeem (win 8.1) en programma's kwijt op de SSD. Is 250gb daarvoor genoeg in jullie ervaring? Daarnaast heb ik nog geen voeding gekozen; daarvoor zou ik graag jullie expert opinion horen. Het zou ook fijn zijn als de PC weinig geluid maakt, ook wanneer die flink moet werken.
Zie hieronder wat ik tot nu toe heb verzameld:
Ik hoor graag wat jullie ervan vinden. Bedankt alvast!
Voor mijn werk gebruik ik vaak grafische/tekenprogramma's (Ai, Id, Ps etc.) en vaak veel tegelijk, soms videobewerking. Ook soms een game, maar niks zwaars (civ5 bijv.), maar mogelijkheid om fatsoenlijk een nieuwe game te spelen is wel gewenst.
Moederbord met bluetooth en wifi is wenselijk, maar geen vereiste. Ik wil m'n systeem (win 8.1) en programma's kwijt op de SSD. Is 250gb daarvoor genoeg in jullie ervaring? Daarnaast heb ik nog geen voeding gekozen; daarvoor zou ik graag jullie expert opinion horen. Het zou ook fijn zijn als de PC weinig geluid maakt, ook wanneer die flink moet werken.
Zie hieronder wat ik tot nu toe heb verzameld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 294,90 | € 294,90 |
| 1 | MSI Z87 MPOWER MAX AC | € 164,95 | € 164,95 |
| 1 | Sapphire R9 270X 2GB GDDR5 OC VAPOR-X Boost | € 177,95 | € 177,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 3TB | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Corsair Carbide SPEC-03 Red Led | € 51,50 | € 51,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 126,95 | € 126,95 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 99,99 | € 99,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.005,24 | |
Ik hoor graag wat jullie ervan vinden. Bedankt alvast!