Hallo mede-tweakers,
Sinds vanochtend heb ik een probleem met mijn "dedicated videokaart" in mijn laptop.
Nu werkt de kaart nog wel net, maar wil ik hem aan het werk zetten met zeg maar een game, dan vertoont hij moeilijk gedrag en loopt op ten duur gewoon vast (blue screen bij inbegrepen).
Nu ben ik bang dat mijn kaart dood aan het gaan is. Maar wat ik mij dus nu afvraag zijn 3 dingen.
Oja dit is de laptop in kwestie:
pricewatch: Asus N55 Series N55SF-S1300V
Sinds vanochtend heb ik een probleem met mijn "dedicated videokaart" in mijn laptop.
Nu werkt de kaart nog wel net, maar wil ik hem aan het werk zetten met zeg maar een game, dan vertoont hij moeilijk gedrag en loopt op ten duur gewoon vast (blue screen bij inbegrepen).
Nu ben ik bang dat mijn kaart dood aan het gaan is. Maar wat ik mij dus nu afvraag zijn 3 dingen.
- Is hij wel echt dood of is er ergens een instelling veranderd waardoor hij te snel warm word en niet meer werkt?
Dit heb ik bekeken door de videokaart te verwijderen(software matig) en opnieuw te installeren met deze fabrieksdrivers getest en met de nieuwste drivers getest maar nog steeds het zelfde verhaal) oftewel mijn conclusie voor dit punt is hij is terminaal ziek en ligt op het punt van overlijden. - Is deze kaart(chip?) te vervangen? Zo ja is dit makkelijk te doen en zijn er dan ook andere videokaarten mogelijk?
Ik heb onderzoek gedaan en het is dus een dedicated videokaart en het gaat om de GeForce GT555M Cuda 2GB, over het vervangen kreeg ik helaas geen duidelijk beeld. - Sh*t hij is precies 2 jaar en 1 maand oud dus geen garantie, kan ik hier mee als nog aankloppen bij asus voor mogelijke reparatie? Zo niet, hoeveel zou zoiets dergelijks dan kosten buiten de garantie?
Oja dit is de laptop in kwestie:
pricewatch: Asus N55 Series N55SF-S1300V
[ Voor 5% gewijzigd door Mike-n88 op 21-09-2014 22:39 . Reden: link naar laptop bijgevoegd. ]