NAS icm IP Camera's

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GooNtje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-06 20:08
Goedenavond Forumleden,

Om te beginnen heb ik 0 ervaring met NAS server's.

Nu zou ik graag een opslagbron willen creëren voor mijn ip camera's (2 stuks die ik nog moet gaan aanschaffen).

Ik zat zelf te denken aan een NAS systeem aangezien de normale recorders niet online kunnen.
Wat ik zelf graag wil is dat ik via mijn iPhone de beelden LIVE kan bekijken en eventueel zelfs terugkijken op mijn telefoon.

Qnap en Synology hebben hier speciale software voor om alles netjes op te slaan, en zelfs in te stellen dat de opnames na een bepaald aantal dagen verwijderd moeten worden. (Heb ik gelezen)

Graag hoor ik van jullie wat überhaupt de mogelijkheden zijn voor mijn wensen.

Alvast bedankt.

Mvg,

Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:12
GooNtje schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:53:

................. aangezien de normale recorders niet online kunnen.
Waar haal jij die wijsheid vandaan? Ik weet niet wat jij onder normale recorders verstaat? Er zijn genoeg systemen (DVR en NVR) te vinden. En met zo'n systeem kan je doen en laten wat je wilt..... Zoek een bijvoorbeeld op Dahua, HikVision , en zo zijn er nog een berg te vinden.
Het zal goedkoper zijn dan een NAS aan te schaffen (Als het alleen voor camerabeelden is).

Dahua en Hikvision > jij kan overal ter wereld jouw beelden zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
De Synology software is geniaal, ook op het gebied van camera's werkt het erg natuurlijk en goed. Bij de nieuwe modellen krijg je 2 camera licenties er bij :) Dus ik zou een Synology scoren en het daar op instellen! Werkt goed (ook met de apps)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:50
Heb zelf ook een Synology met 2 x een ip camera, ideaal, alarm/bewegingsmelder kun je instellen, overal kan ik zien wie er voor de deur staat via mijn telefoon of tablet.

[ Voor 3% gewijzigd door -Venom- op 22-09-2014 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tessagor
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-02-2023
Geachte,
Heb zelf een aantal Synology Nassen op verschillende locaties staan met omgeveer 20 stuks ip cams, werkt perfect moet ik zeggen in combinatie met de camera licenties.
Heb nu een aantal goedkopere Escam snail ip camera's aangekocht die prima werken alleen krijg ik deze niet gekoppeld aan een Synology Nas.
Als iemand ervaring heeft met deze Escam ip cams te koppelen aan een Synology Nas dan zou ik graag het tructje willen leren van u.

Groet, Willy Zwarts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-07 15:13
Een Synology of Qnap NAS doen zeker goed hun werk, maar kijk ook eens naar Blue Iris (http://blueirissoftware.com). Dat kun je gewoon op een willekeurige Windows machine draaien en is ook via mobiele app te bekijken.

Flexibel, goedkoop en goede ondersteuning. Ik gebruik dit na toendertijd veel zoekwerk al jaren naar tevredenheid.

[ Voor 4% gewijzigd door rookie no. 1 op 05-10-2014 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-06 21:22
rookie no. 1 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 17:37:
Een Synology of Qnap NAS doen zeker goed hun werk, maar kijk ook eens naar Blue Iris (http://blueirissoftware.com). Dat kun je gewoon op een willekeurige Windows machine draaien en is ook via mobiele app te bekijken.

Flexibel, goedkoop en goede ondersteuning. Ik gebruik dit na toendertijd veel zoekwerk al jaren naar tevredenheid.
Zelfde ervaring hier..
Op dit moment 3 binnen- & 4 buitencamera's online mbv BlueIris .....

La dolce vita - non farmi ridere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:29

Twazerty

AVCHDCoder developer

Mijn ervaring met Blue Iris zijn zeer slecht, van alle NVR Software voor de pc die ik kon vinden was Blue Iris het meest instabiel van allemaal. Zelf heb ik nu de community edition van Genius Vision, veel geavanceerder en kan vele soorten camera's aan.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-07 15:13
@Twazerty, van wanneer/welke versie zijn jouw ervaringen? En op welk platform heb je het gedraaid? Ik heb werkelijk waar nooit een camera die uitvalt of het programma wat crasht.

Genius Vision kan wel veel geavanceerder zijn, maar dat hangt dan weer af van welke licentie je kiest en dat kan aardig oplopen. Blue Iris is gewoon goedkoop voor wat het kan en doet dat prima.

Voor professioneel gebruik ga je vaak naar andere oplossingen kijken, maar daar hangen ook andere prijskaartjes aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-06 10:56
Blue Iris gebruik ik ook met 4 buiten IP cams (3x1.3MP en 1x 2.0MP) alsook 3 binnen cams (2x 0.3MP en 1x 2.0MP). Dit in een Windows 7 VM. Draait als een zonnetje. Ervaringen met Blue Iris 3. Vooral de pushberichten naar je smartphone bij beweging zijn top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Je hebt tegenwoordig ook al camera's die werken op basis van een SD. Zelf heb ik niet de kennis ervan, maar gaan deze dan ook door met opnemen als bijvoorbeeld de NAS wegvalt?

@TS: Ik zie helaas geen budget, wensen (waar moeten de camera's aan voldoen.. weerbestendig, 360C, infrarood, ..), hoe het netwerk er nu uitziet, etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tessagor
Ben ondertussen wat wijzer geworden mijn dank hiervoor mensen, maar ik heb nog een vraag, is het mogelijk dat ik ook het geluid van mijn ip camera's die ik via licenties gekoppeld heb aan mijn Nas DS114 kan opnemen bij alarm?.
Misschien heeft hier iemand ervaring mee en zou mij kunnen vertellen of dat mogelijk is, alvast bedankt.

Groet, Tessagor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:29

Twazerty

AVCHDCoder developer

Audio op kunnen nemen is al illegaal, laat staan dat je dat ook nog gaat doen ook.
Zelfs het plaatsen van een microfoon die niet is aangesloten is al strafbaar.

Heb dit zelf laatst uitgezocht, Arnoud Engelfried heeft daar volgens mij ook wat over geschreven als ik mij niet vergis.

Edit:
https://www.security.nl/p...tcamera+geluid+opnemen%3F

[ Voor 15% gewijzigd door Twazerty op 14-11-2014 18:43 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tessagor
Wij hebben overal zoals wettelijk beschreven stickers ophangen dat er via de Ip Cams beelden worden opgenomen tbv beveiliging in de betreffende winkels en magazijnen, bij de kassa zouden wij graag ook het geluid erbij willen opnemen puur voor discussies te voorkomen met klanten.
Op het ogenblik lukt het enkel om beelden op de Nas van Synology op te nemen maar geen audio, zou wel moeten kunnen maar krijg het niet voor elkaar.
Misschien weet iemand van jullie hoe dat in te stellen op de Nas, alvast bedankt.

Groet, Tessagor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:32
Tessagor schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 14:17:
Wij hebben overal zoals wettelijk beschreven stickers ophangen dat er via de Ip Cams beelden worden opgenomen tbv beveiliging in de betreffende winkels en magazijnen, bij de kassa zouden wij graag ook het geluid erbij willen opnemen puur voor discussies te voorkomen met klanten.
Op het ogenblik lukt het enkel om beelden op de Nas van Synology op te nemen maar geen audio, zou wel moeten kunnen maar krijg het niet voor elkaar.
Misschien weet iemand van jullie hoe dat in te stellen op de Nas, alvast bedankt.

Groet, Tessagor
Ik denk dat je hier heel goed moet oppassen.
Beelden opslaan voor beveiliging of mensen afluisteren zijn twee verschillende dingen.

Je mag namelijk niet zomaar mensen afluisteren en achteraf hun daarmee confronteren.
Je geeft zelf al aan dat het niet om beveiliging gaat maar om mensen te confronteren.

Ga je dan ook stickers ophangen met de tekst 'u word afgeluisterd, alles wat u zegt kan tegen u gebruikt worden' ?
Ik zou eerst even informeren wat er wettelijk mag maar volgens mij is het niet toegestaan om ook mensen te gaan afluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tessagor
Het gaat hier niet om afluisteren maar opname van een geprek aan de kassa tussen verkoopmedewerker en klant en natuurlijk worden de stickers aangepast dat het duidelijk is voor de klant en medewerker in onze zaak.

Tessagor
Pagina: 1