Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop: budget 900 euro.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik ben niet heel erg thuis in laptops en vandaar dat ik gebruik wil maken van jullie expertise. Ik zou het erg fijn vinden als iemand mij verder kan helpen.

Alvast bedankt voor al jullie input!

0. Scherm
Ik wil een scherm van ten grootste 15.6 inch (13,3 of 14 inch is dus ook prima). Een scherm waarbij men goed beeld behoudt in een omgeving met zon is een pré.

1. Budget
Mijn budget is maximaal 900 euro, maar ik moet zeggen dat ik dit bedrag alleen in een uitzonderlijk geval uit kan geven. Belangrijk daarbij is om te zeggen dat ik 20 procent korting via mijn omgeving kan krijgen op het merk Apple.

2. Doel
Ik ga deze laptop qua gaming erg weinig gebruiken. De enige twee spellen die ik er goed op wil kunnen spelen (goed betekend bij mij zonder lagging) dat zijn FIFA 15 en FM2015. Daarnaast gebruik ik het voor Excel, Word en het bekijken van voetbalstreams.

3. Gewicht en afmetingen
Ik zal de laptop 3 keer in de week meenemen, maar daarbij onderweg vermoedelijk niet gebruiken. Het gewicht van de laptop is daarom bij mij niet erg van belang.

4. Accuduur
Accuduur is voor mij in vergelijking tot het scherm en het gewicht erg belangrijk. Ik vind het belangrijk dat de laptop een behoorlijke accuduur heeft. Dit heeft ermee te maken dat ik de laptop niet vaak meeneem, maar als ik hem meeneem dan ben ik behoorlijk lang onderweg (circa 3 uur) en gebruik ik hem vrij intensief door het spelen van spellen. Ook wil ik hem buiten een aantal uur kunnen gebruiken bij het bekijken van streams, waarbij accuduur mij belangrijk lijkt, omdat ik wel op volle helderheid wil kijken.

5. Rekenkracht
Hier heb ik weinig verstand van. Nogmaals, FIFA 15 en FM 2015 moeten er op kunnen draaien.

6. Videoprestaties
Als ik de spellen speel, dan wel ik deze het liefst op de hoogste resolutie kunnen spelen, maar de vraag is in hoeverre dit mogelijk is.

7. Draadloze verbindingsmogelijkheden
Ik vind belangrijk dat ik een goede netwerkchip heb, omdat ik erg afhankelijk ben van WIFI verbindingen met een niet al te hoge maximum snelheid.

8. Andere aansluitingen
Een HDMI aansluiting met minimaal twee USB poorten zijn mijn vereisten.

9. Constructiekwaliteit / levensduur
De laptop moet minimaal drie jaar meegaan. Dat lukt mij over het algemeen vrij goed, omdat ik netjes ben met mijn spullen. Een stevige behuizing met stevige scharnieren is bij mij echter een dikke pre. Vind de behuizing samen met de accuduur de belangrijkste elementen.

A. Nieuw of tweedehands
Ik wil een nieuwe laptop, maar vind een refurbished versie ook prima.

B. Voorkeur voor bepaalde merken
Voorkeur voor mijn merken zijn Dell, Asus, Lenovo en Apple. Geen HP of Acer, vanwege eerdere slechte ervaringen.

C. Uiterlijk en design
Vind het alleen belangrijk dat ik beschik over een toetsenbord waarbij de kruimels niet onder de toetsen kunnen verdwijnen. Het liefst heb ik wel een zwart kleurige laptop.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2014 22:21 . Reden: Uitgebreidere zoekomschrijving ]

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
pricewatch: MSI GP60 2PE-435NL (Leopard), deze lijkt mij een hele goede voor jou, goede processor, wel geen i7, maar dat ga je ook niet snel vinden in je prijscategorie, maar wat wel heel handig is is de ssd, over fifa15, dat lijkt me sowiso niet handig voor op een laptop te spelen, pricewatch: MSI GP60 2PE-435NL (Leopard), deze heeft dan wel een gpu om een beetje deftig fifa te kunnen spelen , maar dan heb je geen ssd, en dus vertraagd je pc.

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Heb de omschrijving even veranderd om zo wat specifieker te zijn.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2014 22:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat ik totaal niet in de modellen thuis ben en zo moeilijk met eigen types kan komen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Beste sven22,
dit is wel de bedoeling eigenlijk. Eigen inzet. We hebben een mooie PriceWatch, met een speciale sectie over laptops.

Je eisen zijn vrij duidelijk. Je hoeft alleen maar wat met de filters te spelen om tot een bepaalde selectie te komen. Zoek wat reviews van de laptops die je wel aanstaan en post de typen hier. Dan kan er fatsoenlijk advies gegeven worden.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi br00ky,

Ik heb even gekeken en ben benieuwd naar de verschillen tussen de volgende drie modellen.

Lenovo Ideapad Y50-70 999 euro
Asus N56JN-CN039H 964 euro
Apple MacBook Air 2014 13,3 inch 4GB 128GB.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Verwijderd

Hoi Sven.

Ik hou me ook niet bezig met games maar op een ander vlak, met name
FFT. En toch wilde ik een goede laptop qua prijs/prestaties die toch ook
10 jaar moet meega n. Net als mijn oude laptop. De belangrijkste aspecten
waren processor en videochip. En hoe het gebruik van de touchpad was
(probeerde eens 1tje met bolletjs grrrrrr) Sinds 2 maanden ben ik in het
bezit van een Asus N750JK-T4068H, Processor 4700HQ en GTX 850M.
Via pricewatch had ik hem voor 899,- Het enigste minpuntje is de harddisk
met 5400rpm. Maar door de besparing op pricewatch hou ik geld over
om de HDD te vervangen voor een SSD. Misschien een kijkje waard deze laptop.
Btw, mijn oude beeldscherm met VGA heb ik via de HDMI aangesloten via
een HDMI-VGA omvormer. Voor US$ 8,- (Ebay.com). Kun je nog eens op
een goedkope manier een 2de beeldscherm gebruiken.
Maar ik merk er zelf niks van.
Pagina: 1