Toon posts:

GTX 750 Ti of R9 270x?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Aangezien het nodig is ben ik langzamerhand een nieuwe pc aan het samenstellen. Ik kan het alleen over de videokaart niet eens worden.

Ik ben op zoek naar een videokaart onder de €200. Speel vooral games als League of Legends en CS:GO, maar af en toe ook high end games zoals watch dogs e.d.
Na wat onderzoek te hebben gedaan ben ik op de MSI GTX 750 Ti uitgekomen vanwege goede koeling, goeie prijs en extra ruimte in me budget voor een SSD. Alleen las ik later dat een R9 270x, veel beter is qua prestaties en niet veel duurder.

De kaart kost ongeveer €40 euro meer, alleen dan moet ik helaas me SSD laten vervallen.

De huidige setup die ik tot nu toe samen gesteld had:
Case: Corsair Carbide 200R Closed
Moederbord: MSI Z87-G45 Gaming
CPU: Intel Core i5-4590 Boxed (Scythe Mugen 4 evt erop?)
Voeding: Corsair CX600M
RAM: 8gb corsair/kingston nog uit te zoeken...
SSD: Samsung 840 EVO 120/250GB
HDD: Seagate Desktop HDD, 1TB

Aangezien ik de stuurprogramma's van nVidia fijner vindt werken, en omdat de 750 Ti me in de portemonnee gaat schelen, twijfel ik nu dus... Maar een videokaart die langer meekan is natuurlijk ook weer een voordeel. Als het om het merk gaat, gaat mn voordeel dus naar nVidia, en over de prestaties naar AMD.

En nu weet ik het echt niet meer 8)7
Wie kan me helpen?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Geen van beiden. De 750ti wil je alleen als je een superzuinig systeem wil. Hoewel je games qua grafische kracht geen hoogvliegers zijn, zou ik die kaart echt niet nemen.

Bij dit budget zijn er maar 2 kaarten waar je aan moet denken, de 280 of de 7950 (eigenlijk dus 1, want de eerste is de rebrand van de 2e). Als je na dit gezien te hebben nog een 750ti wil eet ik mijn schoen op. Vergelijking met de 270X kan je nu zelf maken op die site. Het verschil is nog groter als je die 7950 nog eens gaat overklokken. Dan kan je in de buurt komen van 280X niveau.

Hoewel je er niet naar vraagt, toch over je samenstelling. Die vind ik niet heel erg ideaal:Als je deze veranderingen doorvoert heb je meer dan genoeg geld voor een SSD.

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2014 @ 20:16:

De kaart kost ongeveer €40 euro meer, alleen dan moet ik helaas me SSD laten vervallen.
Als dit de consequentie is zou ik het niet doen en bij de GTX750Ti blijven. Iets minder grafische prestaties maar verder met alles een snellere computer.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het advies!