Huidige pc ombouwen naar 4k gaming

Pagina: 1
Acties:

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huidig systeem ombouwen naar 4k gaming build hier onder de huidige specs

Intel i5-3550
Asus Z77-A
16 GB DDR3-1333
240 GB SSD
2 TB aan harddisks
Powercolor radeon HD 7870 pcs+
Voeding 500 Watt voor PCIE voor 1 kaart

Wat mag het systeem gaan kosten?
zo'n kleine 1000 - 1200 euro heb ik er wel voor over inclusief monitor

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

* 1 of 2 stuks Nvidia GTX 970
* UHD Monitor , 1 met G-sync (de Acer die komen gaat)
* moederbord met SLI ondersteuning met socket 1155
* Andere voeding

De vragen die ik heb :

- is de i5-3550 wel snel genoeg om de rest aan te sturen ?
- Nieuwe voeiding voor 2 GTX 970
- De Z77a heeft geen sli, dus een goed bordje gezocht voor Nvidia SLI zonder overdreven feature en socket 1155 zodat ik mijn geheugen en CPU kan blijven gebruiken (zie door de bomen het bos niet meer)

Alle andere tips, bedenkingen en opmerkingen natuurlijk meer dan welkom !

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

HaseMike schreef op zondag 21 september 2014 @ 19:58:
- is de i5-3550 wel snel genoeg om de rest aan te sturen ?
Yep, kan nog zéér goed mee.
- Nieuwe voeiding voor 2 GTX 970
Voor SLi GTX970? Ja. Deze heeft genoeg afsluitingen:
pricewatch: Cooler Master V750 Semi-Modular
- De Z77a heeft geen sli, dus een goed bordje gezocht voor Nvidia SLI zonder overdreven feature en socket 1155 zodat ik mijn geheugen en CPU kan blijven gebruiken (zie door de bomen het bos niet meer)
pricewatch: ASRock Z77 Extreme4
Deze loopt x8/x8, sneller zal je niet vinden (niet overpriced)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Hier staat iets aardigs over 4K gamen op de nieuwe videokaarten, reviews: Nvidia GTX980: zuinigheidskampioen op 28nm

Verwijderd

Ja, dat het feitelijk onmogelijk is. Een SLI 970 op medium zou het dus goed moeten doen op 4k, maar dat is met BF 4. Crysis is alweer een stuk zwaarder, en toekomstige games ook. Ik zou je aanraden om of voor een SLI CrossfireX R9 290x te gaan ( die zijn simpelweg erg goed op hoge resoluties) of om een 2560x1440 monitor te halen in plaats van een 4k model. Het is gewoon nog niet helemaal je van het.

Daar haalde ik SLI en CFX toch weer eens door elkaar }:O

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2014 20:15 ]

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Trouwens nog even gaan kijken, dit moederbord heeft dual x16 als je hem nog ergens vandaan kan halen:
pricewatch: Asus P8Z77 WS
pricewatch: Gigabyte G1.Sniper 3 (een joekel, EATX)

En anders deze joekel:
pricewatch: Asus Republic Of Gamers Maximus V Extreme

Op hoge resolutie loopt een AMD R9 290(X) inderdaad beter, de GTX970/980 lijkt hier wel moeite mee te hebben.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Had inderdaad ook aan 1440p gedacht maar de monitoren daarvoor zijn meestal nog wat prijziger dan de 4k monitoren, daarbij ook bijna allemaal IPS met , naar mijn mening, slechte zwartwaardes.

Ik zal nog eens goed kijken naar de crossfire setup met de 290, die had ik eigenlijk afgeschreven omdat ik g-sync wil hebben ivm met de tearing problemen bij shooters.

Erg jammer van die lage minimum frame rates op 4k, dat wist ik nog niet... Misschien ben ik iets te vroeg met willen upgraden. En ik neem aan dat de huidige 4k monitoren een lagere resolute niet of misschien tamelijk slecht upscalen.

Misschien toch wat te optimistisch geweest over 4k gaming, hoofdzakelijk gebasseerd op deze bench.
Inderdaad zijn de resultaten bij crysis 2 en 3 om te huilen, battlefield 4 zit op 45 fps volgens dezelfde review op techpowerup.

Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_970_SLI/images/farcry3_3840_2160.gif

Zou fijn zijn om een 4k monitor te hebben voor het desktop gebruik met een zeer goede upscaler voor de games zolang deze nog niet goed draaibaar zijn op 4k...

Overigens bedankt voor de reacties tot zover, leerzaam :)

Verwijderd

HaseMike schreef op zondag 21 september 2014 @ 22:31:
Had inderdaad ook aan 1440p gedacht maar de monitoren daarvoor zijn meestal nog wat prijziger dan de 4k monitoren, daarbij ook bijna allemaal IPS met , naar mijn mening, slechte zwartwaardes.

Ik zal nog eens goed kijken naar de crossfire setup met de 290, die had ik eigenlijk afgeschreven omdat ik g-sync wil hebben ivm met de tearing problemen bij shooters.

Erg jammer van die lage minimum frame rates op 4k, dat wist ik nog niet... Misschien ben ik iets te vroeg met willen upgraden. En ik neem aan dat de huidige 4k monitoren een lagere resolute niet of misschien tamelijk slecht upscalen.

Misschien toch wat te optimistisch geweest over 4k gaming, hoofdzakelijk gebasseerd op deze bench.
Inderdaad zijn de resultaten bij crysis 2 en 3 om te huilen, battlefield 4 zit op 45 fps volgens dezelfde review op techpowerup.

[afbeelding]

Zou fijn zijn om een 4k monitor te hebben voor het desktop gebruik met een zeer goede upscaler voor de games zolang deze nog niet goed draaibaar zijn op 4k...

Overigens bedankt voor de reacties tot zover, leerzaam :)
Over G-sync hoef je je geen zorgen te maken ;) AMD heeft Freesync, wat hetzelfde doet. Zowel Freesync als Gsync zijn een vorm van Adaptive Vsync, een standaard die al langer in het DP 1.2a protocol zat.
Pagina: 1