Voeding met 6 pin en GPU met 8pin - kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:19
Hallo beste mensen,

Ik zit te overwegen om een GTX 970 aan te schaffen en zag dat deze 1x6 pin en 1x8 pin connectoren heeft.
Mijn Antec voeding heeft helaas maar 2 maal een 6 pin aansluiting.

Is een verloopkabeltje van 6->8 pin afdoende om de videokaart werkend te kunnen krijgen?
Ik meen namelijk eens ergens gelezen te hebben dat de 2 extra draadjes op de 8pins voor de aarde zijn...z.g. "ground wires".

Wie kan hier wat duidelijkheid over geven?

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-01 23:30

Thomg

Aww yiss

Dit kan zonder problemen.

Je kan ook voor een dubbel 6 pin gaan.
http://tweakers.net/categ...aVSbK2OkrGBkQGSuBFQsLYWAA

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:19
Dank je wel voor je snelle reactie, Thomg.
Met name voor de dubbel 6 pin variant van de kaarten. Ik wist niet dat die er ook waren :)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:15

Milmoor

Footsteps and pictures.

6-pin of 8-pin via adapter
Zo'n connector heb je omdat de videokaart meer vermogen nodig heeft dan de basis aanvoer kan leveren. Als je moet gaat splitsen moet dezelfde kabel en connector zeer waarschijnlijk meer vermogen leveren dan bij een videokaart met maar een aansluiting. De voeding kan dan waarschijnlijk wel aan maar het is veiliger de belasting te verdelen. Gebruik een van de andere kabeltrossen, bijv. met een twee keer molex naar 1x 6 pin connector. Het liefst van een andere power rail die niet door iets anders zwaar belast wordt. Ik weet niet genoeg van voedingen om te kunnen overzien of je de twee molexen theoretisch ook weer op verschillende rails wilt hebben. Ik heb dan meer vragen dan antwoorden. Indien de kabels even dik zijn als die met de 6 pin is het in ieder geval niet nodig.
(copy/paste van eerdere post)
Beter is natuurlijk de 2x 6pin oplossing.

8pin
Deze heeft twee extra aarde pinnen. 6pin is max 75 watt en 8pins is 150 watt. Als je de extra aardepinnen onderling verbind kan je met een 6 pin werken (tijden met een paperclip gedaan). Maar dat raad ik vanwege bovenstaande af.

[ Voor 3% gewijzigd door Milmoor op 21-09-2014 19:51 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:12

Nemesizz

Untouchable

Wat ik zie met reviews van zowel de nieuwe 980 als 970 is dat ze 'slechts' 2x 6 pin nodig zijn en geen 8 pin.

Dus als een 980 het al kan met 2x 6pin kan een 970 dat helemaal.
Maar het klopt wel als je de achterkant van de PCB bekijkt dat er 1x 8 soldeerpunten te zien zijn, maar er zit dus een 6 pin connector op.

Verwijderd

Wat gebeurd er dan als je alleen de 6 pin aansluit in de 8pins connector van je VGA kaart.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-01 23:30

Thomg

Aww yiss

Doet ie het niet.
Pagina: 1