Vreemde effecten met nieuwe grafische kaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkiller
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 21:19
Ik heb een maand geleden een MSI R9 280X OC kaart gekocht en daarvoor had ik een HD 6970 kaart van Gigabyte. Alleen nu krijg soms in windows maar vaak in games rare glitchy effecten te zien. Als of hij het niet goed renderd.

Ik heb de drivers helemaal verwijderd en opnieuw geinstaleerd. Maar dat helpt niks. Ik hoop niet dat het aan de grafische kaart ligt.

Weet iemand misschien wat ik nog kan proberen.

Hier een filmpje met wat er gebeurd. YouTube: YouTube
Dit is toevallig in skyrim maar heb het ook in andere games als Planetatry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-07 09:44

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Google maar even op artifacts, en RMA je kaart :)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Dat lijken me geen artifacts, die reageren op wat er wel op het scherm staat. Dit staat totaal los van wat er op het scherm weergegeven word. Heb wel eerder een topic over soortgelijke problemen gezien, met FC 2. De oplossing was daar toch iets met de drivers doen. Wat, dat moet ik je helaas schuldig blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-07 09:44

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Het reageert wel degelijk met wat er op het scherm staat, op een gegeven moment zie je het wapen gewoon op een correcte manier gerenderd worden, en de wereld/berg is roze en glitchy. Het kan natuurlijk een driverprobleem zijn, maar aangezien die al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd zijn lijkt me dat niet erg logisch, al kan er altijd iets achterblijven. Misschien even in een andere PC steken om zeker te zijn dat het aan de kaart ligt?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Greveldinges schreef op zondag 21 september 2014 @ 18:08:
Het reageert wel degelijk met wat er op het scherm staat, op een gegeven moment zie je het wapen gewoon op een correcte manier gerenderd worden, en de wereld/berg is roze en glitchy. Het kan natuurlijk een driverprobleem zijn, maar aangezien die al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd zijn lijkt me dat niet erg logisch, al kan er altijd iets achterblijven. Misschien even in een andere PC steken om zeker te zijn dat het aan de kaart ligt?
Het is elke keer hetzelfde beeld wat er staat, en dat lijkt helemaal niet op die berg. Maar inderdaad, eerst eens een andere PC proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Coolermaster 750w voeding ?, zo ja probeer is een ander.

En anders de kaart rma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:05

Nemesizz

Untouchable

Alleen nu krijg soms in windows maar vaak in games rare glitchy effecten te zien. Als of hij het niet goed renderd.
De flitsen in Windows, zijn die hetzelfde als wat je in het filmpje laat zien?

In eerste instantie lijken het artefacts, maar net wat dbhuis zegt, reageren de glitches anders dan gebruikelijk bij artefacts ('t is wat lastig om het uit te leggen, maar 'normaal' vervormen 3d objecten helemaal, rekken helemaal uit enzo, hier zie je even een flits en dan weer even normaal, dat gebeurt 'normaal' bij artefacts niet, dan blijven objecten corrupt zeg maar).

Wat zijn de temperaturen van de kaart?

Dingen wat je eventueel kan proberen:
- andere poort op de videokaart gebruiken (indien mogelijk, andere DVI poort of iets dergelijks)
- andere kabel gebruiken voor je scherm (kijken of het daar niet aan ligt)
- kaart in een andere PC proberen (indien mogelijk)
- GPU gebruik even meten in Windows. Op je desktop moet GPU load praktisch 0 zijn (misschien 1% ofzo), anders kan er mogelijk een miner op de achtergrond bezig zijn.
- temperaturen checken van je PC/videokaart (denk niet dat dat het probleem is, maar je weet maar nooit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkiller
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 21:19
Nemesizz schreef op zondag 21 september 2014 @ 18:32:
[...]

De flitsen in Windows, zijn die hetzelfde als wat je in het filmpje laat zien?

In eerste instantie lijken het artefacts, maar net wat dbhuis zegt, reageren de glitches anders dan gebruikelijk bij artefacts ('t is wat lastig om het uit te leggen, maar 'normaal' vervormen 3d objecten helemaal, rekken helemaal uit enzo, hier zie je even een flits en dan weer even normaal, dat gebeurt 'normaal' bij artefacts niet, dan blijven objecten corrupt zeg maar).

Wat zijn de temperaturen van de kaart?

Dingen wat je eventueel kan proberen:
- andere poort op de videokaart gebruiken (indien mogelijk, andere DVI poort of iets dergelijks)
- andere kabel gebruiken voor je scherm (kijken of het daar niet aan ligt)
- kaart in een andere PC proberen (indien mogelijk)
- GPU gebruik even meten in Windows. Op je desktop moet GPU load praktisch 0 zijn (misschien 1% ofzo), anders kan er mogelijk een miner op de achtergrond bezig zijn.
- temperaturen checken van je PC/videokaart (denk niet dat dat het probleem is, maar je weet maar nooit)
De dingen die jij aangeeft om te proberen heb ik allemaal al geprobeerd.

De flitsen in Windows is bijvoorbeeld een taakbalk die knippert en dan ook alleen de taakbalk. Of in Chrome dat er een vierkant vlak flikkert. Het is eigenlijk alleen met dingen die de graka fysiek moet renderen.

Ik ga van de week een nieuwe windows install uitvoeren en kijken of dat soelaas bied.

Het flikkeren wat je in het filmpje zag was het lijk als ik dan weg kijk is alles weer normaal. Kijk ik weer de kant op van het lijk flipte hij hem helemaal weer.

Het zijn denk ik ook geen artifects want dat zijn vaak blokjes die over het hele scherm zijn ongeacht wat er op het scherm staat.

[ Voor 3% gewijzigd door Beerkiller op 21-09-2014 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-06 11:31

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Probeer je kaart eens iets underclock te geven via msi afterburner.
Dit probleem zie je vaker bij factory OCed graka's :P

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSA100_victim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-01 17:11
En als hij na die underclock opeens goed werkt zou ik hem meteen retourneren. Dit ziet er niet goed uit.

Heb je een geintegreerde GPU op je CPU/Mobo? Als diezelfde spellen daarmee geen problemen hebben weet je het zeker.

R7 5700X, 16GB DDR4-3200, RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Had zelf ook een R9 280x, daar had ik ook allemaal rare problemen mee. Weet niet waar je hem gekocht hebt, maar bij die van mij kon de webshop uiteraard "geen problemen vinden" ( dat ze maar branden in de hel) en heb ik een R9 290 gekocht. Resumerend: als je dit met software niet geregeld krijgt, gelijk RMA sturen en er net zo lang over zeuren totdat je een vlekkeloos exemplaar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:01

Mavamaarten

Omdat het kan!

Dit is gewoon je grafische kaart die inderdaad artifacts toont. Ik zou persoonlijk die kaart retourneren. Waarschijnlijk kan je het oplossen door je clocks wat naar beneden te halen, maar het is niet wenselijk. Gewoon RMA.

Android developer & dürüm-liefhebber

Pagina: 1