processor upgrade op Compaq moederbord

Pagina: 1
Acties:

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Claude

not AI... (member since 2001)

Topicstarter
Ik wil een processor-upgrade toepassen op een Compaq machine.
Het gaat om een Deskpro EP met een Celeron 466 processor. De PC dateert van november 1999. Serienr. (voor de ingrediënten via de Compaq-site) 8938CVN23350.

Er zit een Intel 810 mobo in (aangepast door Compaq?).

Ik heb zelf al wat gezocht, maar kom er niet helemaal uit. Tot 600 Mhz maakt de Celeron gebruik van 1 voltage (Vcc), daarboven is sprake van 2 voltages (Vcc en Vtt). Ik weet niet of het moederbord dat ondersteund.
(De Compaq helplijn is overvraagd .... |:( )

Zijn er ook mogelijkheden om een Pentium III in zo'n mobo te prikken?

Verwijderd

De kans dat je er een PIII in kan stoppen is zeer klein

Er bestaat zelfs een kans dat je je proc niet eens kan upgraden.

Deze vragen zijn niet goed te beantwoorden omdat het een compaq is en een compaq heeft de nare gewoonte om: zodra je gaat upgraden je een nieuw moederbord of andere hardware er bij te kopen (meestal van compaq) om hier toch een goed antwoord op te krijgen moet je toch echt bellen met de compaq hulplijn

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 12:41
Bij de nieuwere compaq's is upgraden wel mogelijk, maar binnen grenzen..

Proc's met de zelfde pinbezetting, en voltage gaat meestal wel goed.. (dus in jouw geval tot de celly 533).

Of zit er toevallig zo'n converter in? (van slot 1 naar socket370?)

Ik heb wel ooit een Deskpro EN (origineel PII-400) uitgerust met een PIII, maar dat was nog de slot1 versie.. Dat gaf in ieder geval geen problemen..

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 13:43 schreef BlackCobra het volgende:
De kans dat je er een PIII in kan stoppen is zeer klein

Er bestaat zelfs een kans dat je je proc niet eens kan upgraden.

Deze vragen zijn niet goed te beantwoorden omdat het een compaq is en een compaq heeft de nare gewoonte om: zodra je gaat upgraden je een nieuw moederbord of andere hardware er bij te kopen (meestal van compaq) om hier toch een goed antwoord op te krijgen moet je toch echt bellen met de compaq hulplijn
Leestekens zijn ook niet verkeerd...