Aankoopadvies Behuizing

Pagina: 1
Acties:

• Alergy8196
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-02 22:42
Beste tweakers, ik heb een tijdje zitten rondzoeken maar heb besloten jullie hulp toch maar in te roepen.

Ik ben op zoek naar een nieuwe PC kast, ik heb op dit moment een Cooler Master k280 budgetkast maar deze is klein waardoor alles opgepropt zit, heeft geen fatsoenlijke plaats voor een SSD, mijn cpu koeler past er maar net in ( 2mm ruimte over ) en is echt van een **** kwaliteit, buigt en deukt aan alle kanten. Ik wil dus een kast met meer ruimte, betere airflow en meer mogelijkheden qua front panel aansluitingen etc.

Ik wil hier dus ongeveer 100 euro aan uitgeven. Nu heb ik de HAF 932 Advance bij een maat van mij gezien en vind dit echt een hele mooie kast, deze kost alleen incl verzendkosten bij Alternate 130 euro, goedkoper bestaat hij wel maar is hij "onbekende levertijd".

Nu wil ik dus zoiezo een big tower, maar het liefst dus iets wat heel dicht in de buurt komt van de HAF 932 advance of iemand die een webshop weet waar hij wel leverbaar is voor een wat meer schappelijke prijs.

Bij voorbaat dank,

Alergy8196

• Alergy8196
Bedankt voor het antwoord br00ky maar ik zit dus met 1 probleem, dit zijn allemaal midi of mini towers, en ik ben dus op zoek naar een big tower.. kijk iets meer dan 100 euro mag wel maar ik vind die 130 incl verzend bij Alternate voor die "HAF 932 advanced" een beetje veel.. vandaar

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Hoezo een big tower? Afgezien van de FD Mini past overal een ATX bord in. Een big tower is vooral big. Heb je gezien hoeveel er in een FD R4 past?

Verwijderd

Luister naar Br00ky
Die FD R4 heeft meer dan genoeg ruimte, zelf heb ik de fout gemaakt een big tower te kopen en big towers zijn inderdaad vooral heel groot..

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:26
pricewatch: Fractal Design Define XL R2 Black Pearl

Mooiste grote kast. :)

(Ik heb een gekleurde mening, ik gebruik er 2. :+)
br00ky schreef op zondag 21 september 2014 @ 17:01:
Hoezo een big tower? Afgezien van de FD Mini past overal een ATX bord in. Een big tower is vooral big. Heb je gezien hoeveel er in een FD R4 past?
R4, pssshhh wat een kinder kast. :+

[ Voor 40% gewijzigd door chaoscontrol op 21-09-2014 17:20 ]

Inventaris - Koop mijn meuk!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Als je inderdaad een super duper grote kast wil, dan is dit de beste oplossing:
pricewatch: Fractal Design Define XL R2 Black Pearl
Grote versie van de imo beste kast die er bestaat, de pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black .

Waarom is de gewone niet groot genoeg? Heb je soms een EATX moederbord?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De HAF932 Advanced is volgens de pricewatch al voor 115 euro te krijgen.

Beetje groot misschien, maar ik vind het wel handig hoor, je kan voorin dan 1 cd rom zetten en een dvd player en een dvd writer en een blue ray en een hotswap bay.

Alleen jammer dat die zo lelijk is.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb afgelopen week de Corsair Graphite 730T besteld, de reviews zijn lovend over deze gigantische kast! Smaak is zeer subjectief natuurlijk maar ik vind het design gaaf en de kast biedt ontzettend veel ruimte!

pricewatch: Corsair Graphite Graphite 730T

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Reepje schreef op zondag 21 september 2014 @ 17:24:

Beetje groot misschien, maar ik vind het wel handig hoor, je kan voorin dan 1 cd rom zetten en een dvd player en een dvd writer en een blue ray en een hotswap bay.
:+

• Alergy8196
Hmm oke ik ga er eens naar kijken. Grootste reden is omdat ik nu dus een midi heb en dat eigenlijk gewoon te klein vind.. Komt mede ook door mn koeler ( Contac 39 ) die best veel ruimte inneemt.

In ieder geval bedankt ik ga even verder kijken tussen die links :)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Tja, die K280 is, zoals je zegt, een budget case. Daar moet je gewoon niet te veel van verwachten. Er zit een wereld van verschil tussen die case en de R4. Maar om nou meteen een big tower te nemen zou mij persoonlijk te ver gaan tenzij je tig drives etc kwijt moet, maar dan had je de K280 in eerste instantie al niet gekocht lijkt me.

[ Voor 37% gewijzigd door br00ky op 21-09-2014 17:44 ]

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-02 12:38
Heb zelf hier de pricewatch: Corsair Carbide 500R White en vind dat eigenlijk al lomp groot. Ruimte zat in elk geval voor een ATX moederbord, waterkoeling (al zou zelfs een flinke luchtkoeler ook gewoon passen), 560Ti die aan alle kanten nog ruimte over heeft, 3 SSD's (en dan passen er nog eens 3 bij), DVD speler (die nog 3 broertjes kan krijgen). Big towers zijn inderdaad leuk als je 12HDD's ofzo kwijt moet, maar anders meh.
Pagina: 1