Toon posts:

Goede en betaalbare audiostreaming apparatuur?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had ooit de Logitech Squeezebox.

Bijna ideaal: betaalbaar (EUR 100 ofzo) en prima audiokwaliteit samen met mijn bestaande goede boxen en stereo versterker.

Maar de Squeezebox is niet meer. Dat snap ik, want hij moest bij mij regelmatig gereboot worden en soms zelfs helemaal terug naar fabriekssettings (waarna je weer alle updates mocht doen, zowel op apparatuur als op server op PC). Ik heb hem op een gegeven moment uit frustratie de deur uitgedaan.

Nu ben ik op zoek naar een vervanger. Een apparaat voor audiostreaming (gewoon stereo, geen 2.1 enzo behoeften) dat audio vanaf mijn NAS of desnoods PC kan streamen naar mijn versterker. En dat internet-radio ondersteunt.

Ik zie twee opties:
  • Sonos en haar concurrenten. Pro: werkt goed en gebruiksvriendelijk. Con: belachelijk duur. Je kan er meer mee dan ik zoek (multi-room, 5.1 enzo zoek ik niet)
  • Allerlei Bluetooth-systemen. Pro: goedkoop. Con: audiokwaliteit over Bluetooth is niet je dat. Speelt verder meestal niet af van NAS. En ondersteunt meestal geen internet-radio.
Wie weet er een goede vervanger voor de Logitech Squeezebox. Dus: betaalbaar, eenvoudig. Maar wel een goede streaming-kwaliteit.

Ik heb een prima versterker, dus een aanvulling daarop is ok. Vervangt de oplossing mijn bestaande versterker, dan is dat ook ok, mits het maar betaalbaar blijft. Het mag best ietsje meer kosten dan de Squeezebox, maar liever niet teveel; geen Sonos-prijzen. (Vervanging van mijn bestaande boxen mag ook, maar die zijn al best goed, dus dat lijkt me niet meer redelijk betaalbaar.)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2014 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Intel Nuc met Openelec? Ben je voot ongeveer 200 euro klaar en is te bedienen met je smarphone of tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:07

mr_petit

opperprutser

Of een hifiberry oid?

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Een bluesound Note. Hangt wel een aardig prijskaartje aan vast (€449). Maar werkt in principe hetzelfde als de Squeezebox. Heb er zelf geen ervaring mee.
Ben uiteindelijk voor de LSB Touch gegaan. Werkt toch wel lekker hoor :)

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 14:02
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2014 @ 17:59:
Een Intel Nuc met Openelec? Ben je voot ongeveer 200 euro klaar en is te bedienen met je smarphone of tablet.
Een serieus nadeel van de NUC is dat deze niet over een line-out beschikt. Ik weet niet wat voor versterker de TS heeft, maar as deze geen HDMI heeft ontkom je niet aan het oplossen van dat probleem.

Andere oplossing die je kan overwegen is om te kiezen voor een versterker die van zichzelf al overweg kan met multimedia, zoals bijvoorbeeld een Marantz Melody Media of Denon Ceol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Als Squeezebox allerlei problemen gaf zoals jij noemt zou ik absoluut voor Sonos gaan, aangezien dat is ingesteld op eenvoud van installeren. Ik hen in 5 jaar tijd (met 6 devices in huis) welgeteld 1 probleem gehad met een SB en dat kwam door een verkeerde handmatige instelling. Een stabiele server is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-09 11:00

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Bluesound is mooi spul.

Vele malen goedkoper, zijn deze dingen: https://www.wifimedia.eu/...rsrockiplay-c-24_347.html

Draadloze DAC zou kunnen. Of een media speler met digitale uitgang(en).

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus61
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-05 23:35
Ik heb zelf een Raspberry Pi thuis staan, met daarop een HiFiBerry kaartje. Kun je de RPI zo aan je versterker hangen.
Zit je zo tegen de 100 euro(30 RPI, 30 HifiBerry, 30 diversen). Kun je de Logitech Media Server op je NAS installeren of zelfs op de RPI zelf.
Je muziekcollectie en je internet radio werken op dezelfde manier via de LMS als met je Squeezebox.
Ook Flac en hogere bitrates werken op de HiFiBerry, dus je gaat er ook nog op vooruit.
Wil je uitbreiden? Koop een tweede RPI of een tweedehands Squeezebox.

(Bonus: Als ik films wil kijken, verwissel ik het SD kaartje van de RPI met eentje met daarop XBMC.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-01 16:45
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2014 @ 17:59:
Voor 200€ heb je ook een Sonos:play1.

Je kan ook kijken naar RockI.... ben je voor zo'n 50€ klaar.

http://www.myrocki.com/
pricewatch: Rocki Play Rocki Green

[ Voor 3% gewijzigd door Mopperman op 22-09-2014 10:06 ]

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SannrHerr schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:54:
Bluesound is mooi spul.

Of een media speler met digitale uitgang(en).
Nou nee, geen mediaplayer! Ik had een AC Ryan en nu tijdelijk een WD Live en beiden waren optisch aangesloten aan mijn Marantz SR8500. Geluid stereo is gewoon echt niet je van het. Al mijn Flac bestanden klinken als MP3's op lage bitrate. Ik overweeg nu toch maar een duurdere investering zijnde zoals je zegt een Bluesound Node.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-10 12:44
Rocki is in volle ontwikkeling.
Airplay werkt.
Spotify connect enkel met beta firmware
Internet radio enkel met andere firmware (zonder spotify)
De app voor streaming vanaf telefoon werkt niet bij iedereen, Bubble UPnP werkt wel.

Kijk eens op het forum aldaar.
Ik ben er heel tevreden van, gebruik spotify en airplay met beta firmware (een mailtje volstaat om beta tester te worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Denk toch dat je dan een brakke squeezebox had of een brakke server want persoonlijk nooit problemen en nu kan je er zelfs Qobuz op spelen. Zou voor een tweede handsje gaan

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-10 08:26
Airport Express?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clvl13
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-10 17:13
Bluesound node, werkt gemakkelijk en snel. Spotify connect via tel bedienen en klaar. Ik gebruik hem nu een half jaar en nog nooit problemen gehad. Wel eerst goed installeren bij de eerste x gebruik. Maar ik heb hem 2dehands gekocht dus geen 449 voor betaald..

Succes! Squeezebox moet ook gewoon goed zijn met de juiste voeding. Nadeel is dat deze soms aangeboden wordt rond de 200 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-10 16:33
Argon Stream 2? Kost 149 vkp.

Linkje

Ik heb het gisteren zien staan op de opendeurdag van de importeur. Kan wel nog niets zeggen over de geluidskwaliteit.

[ Voor 81% gewijzigd door jakob op 23-09-2014 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:56
jakob schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 08:00:
Argon Stream 2? Kost 149 vkp.

Linkje

Ik heb het gisteren zien staan op de opendeurdag van de importeur. Kan wel nog niets zeggen over de geluidskwaliteit.
Ondersteunt geen 24 bits flacs (alhoewel dit niet zo belangrijk is voor iedereen) en de bediening lijkt een stuk minder dan met een bluesound of iets met xbmc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Ik zou voor een Sonos connect gaan.
Werkt perfect denk dat er geen betere en vooral makkelijkere oplossingen zijn.
Ben je voor 350 euro klaar en heb je geen gezeik meer, doet gewoon wat die moet doen, Muziek laten horen.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Inderdaad, mensen komen hier met allerlei hobby-oplossingen aan die ongetwijfeld mooi kunnen werken, maar als je niet in staat bent om een Squeezebox stabiel te laten werken, dan moet je zeker niet willen pielen met allerlei zelfbouw/RPi-achtige oplossingen. Dan heb je de keuze: zelf bouwen en weinig geld kwijt zijn maar voor heel veel ellende op je hals halen, of gewoon een goede oplossing kopen die absoluut noob-proof is en daarvoor willen betalen. Die oplossing is in mijn ogen Sonos.

Een tussenweg is er vaak helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-10 19:03
Inderdaad de connect.
Het apparaat an sich is best duur maar je betaalt natuurlijk ook voor de zeer goede ondersteuning door sonos. De software is goed en stabiel. Ondersteuning voor zo'n beetje iedere streaming service denkbaar en iedere andere kant en klaar oplossing (m.u.v. de argon streamer) is duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-10 23:20

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Toch zou ik voor de Bluesound Node opteren. Zowel de Sonos Connect als de Bluesound Node heb ik gehoord en eerstgenoemde vind ik veel te schel klinken.

Aan de andere kant, geluid is persoonlijk. Mijn advies is om een winkel op te zoeken die zowel Sonos als Bluesound aanbiedt om zodoende een vergelijking te kunnen maken. Ik zou niet meer zonder Bluesound Node willen maar hey, dat ben ik ;)

/Edit; dit topic valt onder Consumentenelektronica Aankoopadvies, daar verplaats ik 'm naar toe.

[ Voor 13% gewijzigd door DaMarcus op 23-09-2014 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:07

mr_petit

opperprutser

HvB83 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:40:
Inderdaad, mensen komen hier met allerlei hobby-oplossingen aan die ongetwijfeld mooi kunnen werken, maar als je niet in staat bent om een Squeezebox stabiel te laten werken, dan moet je zeker niet willen pielen met allerlei zelfbouw/RPi-achtige oplossingen.
Volgens mij is het niet duidelijk of z'n apparaatje stuk was of niet, dus de conclusie die je hier trekt is niet helemaal correct.

En het is natuurlijk tweakers, dus in de geest daarvan moet je het aansporen dat mensen toch gaan pielen.... en het uiteindelijk voor mekaar krijgen.
We zijn hier niet op hifi.nl

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De NUC met de N2820 heeft wel een line out :).
merauder schreef op maandag 22 september 2014 @ 07:19:
[...]

Een serieus nadeel van de NUC is dat deze niet over een line-out beschikt. Ik weet niet wat voor versterker de TS heeft, maar as deze geen HDMI heeft ontkom je niet aan het oplossen van dat probleem.

Andere oplossing die je kan overwegen is om te kiezen voor een versterker die van zichzelf al overweg kan met multimedia, zoals bijvoorbeeld een Marantz Melody Media of Denon Ceol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag op test de Argon stream.
Installatie was erg eenvoudig. Korte software update en klaar is Kees. App op Iphone geinstalleerd.
Aansluiten: 1e foutje, linker en rechter uitgang zijn intern gewisseld, rood is nu links, wit is rechts.
Radio stations zoeken, zeer snel, afspelen nog sneller, preset maken, pak bijgeleverde afstandsbediening en druk op cijfer, even vast houden en preset is gemaakt.
Muziekbibliotheek ingesteld en afgespeeld op Marantz Premium set i.c.m. Mission M53.
Wav bestanden klinken buitengewoon goed, nog niet op hoog volume gespeeld maar 1e indruk is goed.
Jammer dat als je tijdens het afspelen terug skipt om een volgend nummer te zoeken je weer bij A begint, dus continue scrollen. Tijdens afspelen time out error gekregen, nummers speelden gewoon door, lijst bladeren lukte niet meer. Iphone uit en aan gezet, app starte opnieuw op en toen werkte alles weer.
Voor 149 euro een fantastisch alternatief voor Sonos, software is minder stabiel maar prijs/kwaliteit is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:24

JT

VETAK y0

Inmiddels kan ik je ook vertellen dat de hifiberry met Volumio een erg leuk alternatief zou zijn :) Goede dac middels de hifiberry, bediening per app en per webinterface, streamen via dlna of direct lezen van een netwerkshare, spotify en nog veel meer.

[ Voor 43% gewijzigd door JT op 13-01-2015 21:53 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen vandaag nog even de top cd's als WAV file gestreamd en mijn mond viel open van verbazing.
Dit apparaat doet niet onder voor mijn Marantz SA15 cd speler, en dan zitten er zelfs nog de originele dropveters tussen!! En dat voor 149 euro, een koopje voor iedereen die top kwaliteit wil streamen.
Laat je niet gek maken met: kan niet 96/24 afspelen. Wat dit wonderdoosje doet is fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:06
Wanneer je een Iphone gebruikt zou ik (zoals al eerder genoemd) een airport express halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:06
Of zo'n ding: http://www.amazon.co.uk/N...fRID=0B03BHHCQ0M9WKAMGZ1E

Het zal voor sommigen met een bepaald budget in gedachten misschien moeilijk te verteren zijn, maar de hardware om zit soort muziekstreaming kwalitatief goed uit te voeren kost vandaag de dag geen drol meer, die 149 die je noemt vind ik al heel erg veel al weet ik niet wat dat ding dan allemaal kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:24

JT

VETAK y0

Op zich valt 149 nog redelijk mee. Een Raspberry Pi met goede DAC en accessoires zit op ongeveer 70 euro. Dan zit er op dat ding nog een display, wat mooiere behuizing, software...ik zou zelf een Pi kopen maar voor degenen die er geen moeite in willen steken vind ik het meevallen :) Een Sonos Connect is 300e ofzo :+

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 09:48

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Nog niemand die de gramofon heeft aangeraden? https://gramofon.com/index.html

Misschien nog wat beperkt in zijn mogelijkheden, maar mini hotspot met line out en ondersteuning voor WahWah internet radio en Spotify (premium) en een line-out.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djvdgalien
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-02 18:05
of deze:
http://thisisbeep.com
Mooi design, helaas geen mooi display zoals Argon Stream 2, maar wel goede ondersteuning van Spotify Connect en ik meen een goede radio app, USA import. Maar via MP in NL leverbaar door particulier(?).
Voor EUR 99,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djvdgalien schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:31:
of deze:
http://thisisbeep.com
Mooi design, helaas geen mooi display zoals Argon Stream 2, maar wel goede ondersteuning van Spotify Connect en ik meen een goede radio app, USA import. Maar via MP in NL leverbaar door particulier(?).
Voor EUR 99,00
Ik zoek ook iets dergelijks en de stream 2 lijkt de beste optie, ik kan hem van de importeur testen.

Er zou een API voor moeten zijn maar ik wil eigenlijk vanaf my Synology (whitebox) dat ding aan kunnen sturen, leuk voor roomplay als je er meerdere hebt.

Het beste zou nog zijn een dergelijk device met bluetooth erin, maar een display is echt een pre omdat het anders geen standalone node is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

makkie ;) schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:26:
Nog niemand die de gramofon heeft aangeraden? https://gramofon.com/index.html

Misschien nog wat beperkt in zijn mogelijkheden, maar mini hotspot met line out en ondersteuning voor WahWah internet radio en Spotify (premium) en een line-out.
De gramofon vind ik een geweldig ding als je spotify als belangrijkste bron gebruikt. 50 euro, Werkt uitstekend en goede geluidskwaliteit.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:12:
[...]

De gramofon vind ik een geweldig ding als je spotify als belangrijkste bron gebruikt. 50 euro, Werkt uitstekend en goede geluidskwaliteit.
Een display is toch echt een pré. Ik snap eigenlijk al die streamers zonder niet, is je ipad leeg kun je niets, hangt je telefoon, zelfde issue.

En de apparaten moeten nagenoeg vaak in je netwerk zitten, de streamer is logisch maar iets met een display afstandsbediening is dan echt makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Vind je? Ik vind juist de telefoon of tablet verreweg het handigst om muziek uit een bibliotheek te kiezen en te starten en te bedienen. Ik zou nooit op het apparaat zelf willen bedienen.

En "hangt je telefoon" is ook wel een erg hypothetische situatie. Mijn telefoon is gewoon altijd beschikbaar :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het niet helemaal met je eens... maar een alternatief voor de Stream2 is wat ik zoek + bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand overigens nog wat informatie over bluetooth en de geluidskwaliteit ? Ik zie "redelijke quality" merken als Tivoli en Scandyna dat toch toepassen op hun apparatuur, lijkt me een mismatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Met aptX kun je CD-kwaliteit benaderen. Maar daar houdt het wel mee op.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SannrHerr schreef op zondag 22 maart 2015 @ 14:26:
Met aptX kun je CD-kwaliteit benaderen. Maar daar houdt het wel mee op.
OK, maar A2DP maakt dus weinig goed ?

Dlna komt dus meer in aanmerking ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

A2DP is bedoelt voor twee-weg communicatie. aptX voor hoge kwaliteit streaming.
Het haalt het niet bij, oa. DLNA.

Meer: http://www.elektrozine.be...-Bluetooth-met-apt-x.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-10 17:03
Wat zijn je eisen @TS? wat ik ook mooi vond aan de laatste generatie Squeezeboxen (heette toen al UE oid) was dat ze ook accu's ondersteunden waardoor je hem in de zomer ook als wireless radio buiten kon gebruiken. (Alles in 1; Wifi + Speaker + Accu). meeste systemen (ex sonos) die ik hier voorbij zie komen hebben geen eigen speaker en kun je dus alleen gebruiken in combinatie met extra speakers.
Daarnaast heb ik ook nog niks voorbij zien komen wat inclusief accu te gebruiken is.
Dan is alleen deze lijst te gebruiken volgens Pricewatch:
http://tweakers.net/categ...pAMQNjuFi0krmFpblSbG1tLQA

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SannrHerr schreef op maandag 23 maart 2015 @ 07:25:
A2DP is bedoelt voor twee-weg communicatie. aptX voor hoge kwaliteit streaming.
Het haalt het niet bij, oa. DLNA.

Meer: http://www.elektrozine.be...-Bluetooth-met-apt-x.html
Juist, goed topic.

Waar ik alleen niet achter kom is of ik met DLNA ook af kan spelen zoals met bluetooth. Gewoon simpel pairen en verder niet op het wifi netwerk te hoeven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
Dat zou zowiezo moeten kunnen als de player zich als een soort van WIFI hotspot zou kunnen opzetten.. bluetooth is misschien wel makkelijker dan, ivm 2 connecties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Dan ben je dus toch met WIFI bezig.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 09:21:
[...]
Waar ik alleen niet achter kom is of ik met DLNA ook af kan spelen zoals met bluetooth. Gewoon simpel pairen en verder niet op het wifi netwerk te hoeven zitten.
DLNA: Wikipedia: Digital Living Network Alliance
DLNA uses Universal Plug and Play (UPnP) for media management, discovery and control.[4] UPnP defines the type of device that DLNA supports ("server", "renderer", "controller") and the mechanisms for accessing media over a network.
DLNA IS streaming over netwerk.

Ik vind deze dingen nog steeds erg gaaf (WIFI): http://www.myrocki.com
En deze ook (BT): http://www.hifi.nl/artike...or-iedere-versterker.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SannrHerr schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 09:36:
Dan ben je dus toch met WIFI bezig.

[...]

DLNA: Wikipedia: Digital Living Network Alliance

[...]

DLNA IS streaming over netwerk.

Ik vind deze dingen nog steeds erg gaaf (WIFI): http://www.myrocki.com
En deze ook (BT): http://www.hifi.nl/artike...or-iedere-versterker.html
Ik dacht dat er een soor van uPnP mogelijkheid was icm DLNA.

Die Focal is wel vet ja, ik heb gewoon het probleem dat het streamen steeds via een bestaand apparaat moet, ik wil zoiets als een Stream 2 maar dan met bluetooth :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
Pak een willekeurige bluetooth speaker? dan kun je muziek spelen vanaf je mobiel rechtstreeks op de speaker, sommige speakers ondersteunen zelfs Next / previous incl display zodat je de Argon Stream 2 behoorlijk benadert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:20:
[...]
Ik dacht dat er een soor van uPnP mogelijkheid was icm DLNA.
DLNA maakt gebruik van UPnP. Gaat allemaal via netwerk.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:20:
[...]
Die Focal is wel vet ja, ik heb gewoon het probleem dat het streamen steeds via een bestaand apparaat moet, ik wil zoiets als een Stream 2 maar dan met bluetooth :D
Je wil dus eigenlijk een losstaand apparaat dat je op je versterker aansluit waarmee je zowel via WIFI als via BT kan streamen? Die zijn er toch gewoon? Niet goedkoop, maar het is niet een exotisch product.

Bijvoorbeeld een Stream Magic 6 (v2) van Cambridge Audio + BT100 Bluetooth dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SannrHerr schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:37:
[...]

DLNA maakt gebruik van UPnP. Gaat allemaal via netwerk.

[...]

Je wil dus eigenlijk een losstaand apparaat dat je op je versterker aansluit waarmee je zowel via WIFI als via BT kan streamen? Die zijn er toch gewoon? Niet goedkoop, maar het is niet een exotisch product.

Bijvoorbeeld een Stream Magic 6 (v2) van Cambridge Audio + BT100 Bluetooth dongle.
Yes eigenlijk wel.

Maar waarom zijn die prijzen zo hoog ? Een Stream 2 (welke geen wireless heeft volgens mij) is namelijk best betaalbaar.
Pagina: 1