Hoi allemaal,
Gisteren heb ik voor mijn broertje zijn nieuwe hardware in elkaar geknutseld. Windows 7 geïnstalleerd en in eerste instantie werkte het prima. Hij heeft gisteren avond zijn spelletjes kunnen spelen en zijn dagelijkse dingen gewoon kunnen doen. Vanmorgen wilde de PC in eerste instantie niet aan, de computer reageerde niet op de power button en na het vervangen van het stekkerdoos was dat verholpen.
De PC ging weer aan en ik dacht dat het wel weer oké zou zijn. Niet dus. De computer gaf "Please insert proper boot medium and Press any key to continue" Vanuit de bios geforceerd te booten vanaf de SSD en hij werkte weer naar behoren. We zaten wat te knoeien met de audio driver en daardoor moest de pc rebooten. Zo gezegd zo gedaan en weer kwam de error in beeld. Dit keer weer geforceerd om te booten vanaf de SSD maar zonder resultaat.
Windows opnieuw geïnstalleerd maar ook dat mocht niet baten.
Wat heb ik geprobeerd:
SSD op alle sata poorten getest
verschillende sata kabels
HDD losgekoppeld
Ram in andere sloten, ook met een enkele stick
Windows 7 op SSD geïnstalleerd
Windows 8 op SSD geïnstalleerd
CMOS reset
Ik begrijp het niet, SSD misschien niet in orde?
Wie begrijpt het wel en kan een mogelijke oorzaak en eventuele oplossing voor het probleem geven?
Luuk
Edit:
De de nieuwe hardware in kwestie:
Msi z97 pc mate
Intel core i5 4690
Corsair vengeance 2x4gb 1600
Crucial M500 120gb
En de hardware uit zijn oude pc waarmee we het hebben aangevuld:
Saphire AMD 7870 GHz
Antec basiq 500 watt psu
WD 2TB HDD
Gisteren heb ik voor mijn broertje zijn nieuwe hardware in elkaar geknutseld. Windows 7 geïnstalleerd en in eerste instantie werkte het prima. Hij heeft gisteren avond zijn spelletjes kunnen spelen en zijn dagelijkse dingen gewoon kunnen doen. Vanmorgen wilde de PC in eerste instantie niet aan, de computer reageerde niet op de power button en na het vervangen van het stekkerdoos was dat verholpen.
De PC ging weer aan en ik dacht dat het wel weer oké zou zijn. Niet dus. De computer gaf "Please insert proper boot medium and Press any key to continue" Vanuit de bios geforceerd te booten vanaf de SSD en hij werkte weer naar behoren. We zaten wat te knoeien met de audio driver en daardoor moest de pc rebooten. Zo gezegd zo gedaan en weer kwam de error in beeld. Dit keer weer geforceerd om te booten vanaf de SSD maar zonder resultaat.
Windows opnieuw geïnstalleerd maar ook dat mocht niet baten.
Wat heb ik geprobeerd:
SSD op alle sata poorten getest
verschillende sata kabels
HDD losgekoppeld
Ram in andere sloten, ook met een enkele stick
Windows 7 op SSD geïnstalleerd
Windows 8 op SSD geïnstalleerd
CMOS reset
Ik begrijp het niet, SSD misschien niet in orde?
Wie begrijpt het wel en kan een mogelijke oorzaak en eventuele oplossing voor het probleem geven?
Luuk
Edit:
De de nieuwe hardware in kwestie:
Msi z97 pc mate
Intel core i5 4690
Corsair vengeance 2x4gb 1600
Crucial M500 120gb
En de hardware uit zijn oude pc waarmee we het hebben aangevuld:
Saphire AMD 7870 GHz
Antec basiq 500 watt psu
WD 2TB HDD
[ Voor 9% gewijzigd door Iuigi op 21-09-2014 16:10 ]