Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lenovo ideapad G505s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op coolblue.nl zijn nu de blauwe dagen waarbij wat laptops in de aanbieding zijn, waaronder de Lenovo g505s 01213. Voor 429 lijkt mij dit een de meest scherpe prijs voor een laptop met een A10 processor, 6GB RAM, 500 GB en 15,6 inch laptop. Wat denken jullie, is er een betere/goedkopere en geschikte laptop met mijn eisen? En is een A10 vergelijkbaar of beter dan moderne I3 intel laptop processoren? Alvast bedankt voor de tips!

Wat ga je met je laptop doen?
Simpele laptop voor snel websurfen, films kijken, gebruik van audioprogramma als garageband. Geen gaming

Wat is je budget?
max 350, maar dit lijkt een goede aanbieding, of niet?

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Accuduur is voor mij niet belangrijk, ik sluit hem voornamelijk op netstroom aan

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik wil een laptop die toch wel een jaar of 3/4 mee gaat, ik krijg de indruk via enkele fora dat Lenovo tegenwoordig goede kwaliteit biedt, is dit volens jullie zo? Ik ben ouderswets en heb geen interesse in een clousbased chromebook ofzo ondanks lovende recensies.

Verwijderd

Hey, ik ben ook aan het kijken of ik dezelfde laptop wil kopen. De processor heb ik vergeleken met een Intel i5 3337u en komen uit op hetzelfde cijfer (http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i5-3337U-vs-AMD-A10-5750M). De videokaart is te vergelijken met een Gforce 710M (http://gpuboss.com/gpus/Radeon-R5-M230-vs-GeForce-GT-710M). Verder lijkt mij dit een prima aanbieding, ook vanwege de 6GB aan RAM. Ook reviews over Lenovo lijken betrouwbaar. Maar het gewicht (3,4 kilo volgens CoolBlue) lijkt me niks. Het rare is dat ik op andere sites dezelfde laptop bekijk en daar wegen ze tussen de 2,4 en 2,6 kilo...

Verwijderd

Topicstarter
O dat is vreemd, gelukkig maakt het gewicht mij niet uit. Bedankt voor die vergelijking, dat ziet er degelijk uit. Als ik m bestel en binnen heb dan laat ik weten hoe hij bevalt!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de G505s een half uurtje binnen, hij ziet er goed uit, degelijk maar wel volledig plastic en erg 'elastisch'. Misschien maakt hem dat degelijker bij een val, geen idee. Enige wat me opvalt is dat de laptop bij configuratie van windows 8 al warm werd en de fan geluid begon te maken. Waarschijnlijk dus niet de stilste laptop.Inmiddels is dat al minder. Moet ook nog wennen aan het toetsenbord, is ook erg bewegelijk en vereist duidelijke aanslag. Internet en apps werken lekker vlot. Laptop oogt mooi en strak, geluid is goed, beter dan mijn vorige laptop (asus k53). Ik ga later war thunder een poging geven.

Verwijderd

Hey peules, bedankt voor de info! Ik heb contact gehad met Coolblue en het gewicht is 2,4kg. Dat zul jij dus ook wel gemerkt hebben. Ik heb hem net binnen en ben tot nu toe erg tevreden. Accuduur is wel erg kort. Greets