Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Draadloos netwerk uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:46
ik woon in een rijtjeshuis met 2 andere studenten. Omdat het upc signa bij mij in de kamer binnenkomt, staat ook daar de router incl wifi. Om het signaal naar boven te verlengen heb ik een wl-330 range extender van sitecom gekocht. Deze werkt echter niet naar behoren. Op de plek waar ik hem gezet heb meet ik met de laptop een snelheid van rond de 40mbps. Na verlenging met de wl-330 is dit nog maar 15/20 Mbps.

Is er een apparaat wat het signaal kan verlengen met 40mbps?

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:03
Stop met het gebruiken van repeaters/verlengers/versterkers dat werkt allemaal niet. Als je laptop of smartphone het WiFi signaal niet goed op pakt, doet zo'n versterker dat ook niet. Garbage in = garage out.

Wat jij nodig hebt is een acces point welke je met een utp kabel op je router aansluit.

Bijvoorbeeld deze van TP-Link (low budget)

Misschien kan je die "versterker" retourneren op basis van wanprestatie :P

[ Voor 52% gewijzigd door andy88 op 21-09-2014 14:44 ]

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

FrankoNL schreef op zondag 21 september 2014 @ 14:38:
ik woon in een rijtjeshuis met 2 andere studenten. Omdat het upc signa bij mij in de kamer binnenkomt, staat ook daar de router incl wifi. Om het signaal naar boven te verlengen heb ik een wl-330 range extender van sitecom gekocht. Deze werkt echter niet naar behoren. Op de plek waar ik hem gezet heb meet ik met de laptop een snelheid van rond de 40mbps. Na verlenging met de wl-330 is dit nog maar 15/20 Mbps.

Is er een apparaat wat het signaal kan verlengen met 40mbps?
Om een antwoord op jou vraag te geven: Nee. Een repeater halveert per definitie de snelheid van het binnenkomend signaal.

Wat jij wilt is gewoon een fatsoenlijke setup.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• FrankoNL
kabel trekken is niet echt een optie. Dus dat wordt lastig vrees ik. Dan moet er door verdiepingen geboord gaan worden en dat gaat de verhuurder niet leuk vinden vrees ik.

Dus elke repeater halveert per definitie het signaal, ongeacht de snelheid?

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

FrankoNL schreef op zondag 21 september 2014 @ 15:30:
kabel trekken is niet echt een optie. Dus dat wordt lastig vrees ik. Dan moet er door verdiepingen geboord gaan worden en dat gaat de verhuurder niet leuk vinden vrees ik.

Dus elke repeater halveert per definitie het signaal, ongeacht de snelheid?
Of je trekt n kabel langs de plinten? Ziet er misschien niet zo heel netjes uit, maar dan heb je tenminste iets.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• FrankoNL
Dat is misschien een mogelijkheid ja. Ik kan die repeater ook instellen als accesspoint dus dan zou ik die iig moeten kunnen recyclen.

• Royenroy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-10 07:39
Kun je niet bij de gordijnen boren? Het klinkt misschien raar, maar het is letterlijk onzichtbaar als je een beetje dikke en lange gordijnen hebt.

• FrankoNL
Dat zou eventueel kunnen maar ik denk dat mijn verhuurder daar niet blij mee gaat zijn als ik plotseling door muren ga boren.

Is het overigens niet zo dat die twee accespoints voor storing of andere problemen gaan zorgen als ze zo dicht bij elkaar worden geposteerd?

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:03
"Kan niet" bestaat niet. Gewoon boren en netjes opvulllen / dichtsmeren als je vertrekt, doe ik al jaren. Desnoods zoek je een handige jongen welke met een wat zwaarder uitgevoerde betonboor even langskomt. Binnen 15 min gepiept!
Is het overigens niet zo dat die twee accespoints voor storing of andere problemen gaan zorgen als ze zo dicht bij elkaar worden geposteerd?
Er zit toch echt een betonnen plafond tussen. Evt kan je het acces point beneden voor in de woning plaatsen en boven achter in de woning.

Acces points moet je ieder een eigen kanaal geven, bijvoorbeeld beneden op 1 en boven op 6. Je kunt een kanaal zien als de frequentie. Wanneer 2 radiozenders op 1 frequentie uitzenden krijg je ook ruis (interferentie). Zie hier de kanaalverdeling:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8c/2.4_GHz_Wi-Fi_channels_(802.11b,g_WLAN).svg/720px-2.4_GHz_Wi-Fi_channels_(802.11b,g_WLAN).svg.png
Zoals je ziet neemt ieder netwerk gewoonlijk 3 kanalen in beslag door de nodige overlap.

Als je niet weet waar ik het over heb moet je dit even doorlezen:
http://nl.hardware.info/reviews/4737/2/beter-bereik-optimaliseer-je-wifi-signaal-kanaal-veranderen
Hier staat hoe je e.a. moet afstellen en hoe je eventueel de hulp van een app op je smartphone kunt gebruiken.

[ Voor 128% gewijzigd door andy88 op 21-09-2014 18:34 ]

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:39
FrankoNL schreef op zondag 21 september 2014 @ 17:24:
Dat zou eventueel kunnen maar ik denk dat mijn verhuurder daar niet blij mee gaat zijn als ik plotseling door muren ga boren.
Ik zou dan ook even contact opnemen en uitleggen wat de bedoeling is. 'Beter internet' is namelijk ook in het voordeel van de verhuurder, lijkt me.
Pagina: 1