Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies aanschaf Asus laptop - voortgezet onderwijs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
b]Wat ga je met je laptop doen?[/b]
De laptop is voor mijn zoon bedoeld. Hij is dit jaar gestart in het voortgezet onderwijs. Belangrijkste item is dat hij er goed zijn schoolwerk op kan doen. Gaming is niet de basis, al moet hij er wel een game op kunnen spelen.

Wat is je budget?
De laptop mag tussen de 500 en 700 euro kosten

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Hij werk nu op een Toshiba van mijn vrouw. Dit is een 15,6 inch. Hij geeft aan dat een groter scherm, 17 inch, zijn voorkeur zou hebben. Al denk ik dat een 15,6 ook afdoende is. Maar de schermdiagonaal moet dus een 15,6 of een 17 inch scherm zijn.

Een Geforce kaart is voor mij, uit mijn ervaringen uit het verleen een pluspunt ten opzicht van een Intel 440 bijvoorbeeld. Al kan deze kennis van mij best achterhaald zijn :)

bij voorkeur een werkgeheugen van 6 Gigabyte .

Ik hoop dat iemand op dit forum mij kan verwijzen naar een mooie Asus laptop. Ik surf me suf, maar zie door de domen niet altijd even helder het bos.

Bij voorbaat dank voor hulp/advies!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Beste Dutch Psycho,
je post is al vrij compleet maar we missen de laptops die je reeds hebt geselecteerd. Je eisen zijn vrij duidelijk omlijnd (15,6-17 inch, schoolwerk en wat gaming, 6GB RAM, 5-700 euro). Pas die filters eens toe in de PriceWatch en kijk wat er boven komt drijven. Alleen dan kan er een goede discussie ontstaan.

Succes!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-11 11:17
Ik heb afgelopen jaar deze aangeschaft voor mijn zoon:
Asus VivoBook S400CA-CA006H zijn inmiddels opvolgers van, en mij heeft de laptop incl 256 GB SSD €700 gekost.
Games doet mijn zoon niet op de laptop (dat sta ik niet toe, want anders zit hij elke pauze te gamen, en wordt het steeds lastiger om op tijd in de klas te zijn..... gelukkig hadden ze in mijn tijd geen laptops :p )
Scherm was in het begin een issue, door de druk van de schoolboeken ging het scherm stuk, bleek een bekend euvel te zijn bij deze laptops, en de laptop is twee keer kostenloos vervangen. We hebben e.e.a. opgelost door de ringbanden uit een multomap te slopen, en deze als versteviging in de sleeve te stoppen die weer in het beschermde vak van de tas komt. Met een 17" laptop gaat dat niet lukken ! Laat je oren niet te veel hangen naar de wensen van je zoon, maar koop een laptop waar zijn studie mee vooruit kan (in mijn geval voor 5-6 jaar)

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11 08:27
Ik zou persoonlijk ook de voorkeur geven aan een 15,6 inch laptop. Het meeslepen van een 17 inch (die vaak ook een stukje zwaarder zijn) gaat je heel snel tegenstaan.

Je hebt het in je titel over een Asus laptop al zie ik dit verder nergens terugkomen.. Heeft dit merk jouw voorkeur (en waarom?)

Als eerste aanzetje zou ik deze willen aandragen:

pricewatch: HP Pavilion 15-p035nd

- Intel Core i5-4210U
- 8GB RAM (DDR3L)
- 1TB HDD
- GeForce GT840M

De tweede laptop die je zou kunnen overwegen (indien je tevreden bent met de huidige Toshiba)

pricewatch: Toshiba Satellite C55-A-1N8

- Intel Core i5-4200M
- 8GB RAM (DDR3)
- 750GB HDD
- GeForce GT710M

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel voor de tips. Mijn voorkeur, vooral vanwege de draagbaarheid, gaat ook uit naar 15,6 inch zijn, en dat gaat hem dus normaal gesporken ook worden. Ik zal de door jullie getipte notebooks eens goed bekijken. Nogmaals dank. En de ringban tip is een mooie!