WD Elements externe HDD wordt niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:

• Arachas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-07-2024
Beste Tweakers,

Ik zit rustig wat bestanden van de ene externe HDD (WD My Pasport 500GB) naar de andere externe HDD (WD Elements 1TB) te kopiëren. Dit alles via mijn Windows 8.1 computer.

Plots stopt het kopiëren en krijg ik een melding van Windows dat de 1TB harde schijf niet meer wordt herkend. Eruit en erin, even wachten, foutmelding: er is een probleem met de configuratiedescriptor. Het apparaat wordt niet meer herkend.

Maar eens even aan mijn Mac gelegd, die ziet hem ook niet.

Heeft één van jullie een idee hoe ik dit op kan lossen? Er staan wat belangrijke dingen op deze schijf (vandaar dat ik ook een tweede kopie aan het maken was).

Veel dank!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-12-2025

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Het kan aan drie dingen liggen: kabel, controller, harddisk. In de eerste twee gevallen is je data nog veilig. Je kunt even een andere passende kabel proberen te vinden, maar als dat niks oplevert is het dus of de harddisk of de controller.

Op youtube kun je vinden hoe je de behuizing openmaakt, vervolgens kun je de harddisk op een andere manier aansluiting (via een andere behuizing, of intern in een PC bijvoorbeeld). Mocht daar niks mis mee zijn dan staat je data daar nog gewoon op maar is je behuizing waardeloos geworden.

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."