Toon posts:

raar firefox esr 24.8.0 probleem op centos 5.10 machine

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier o.a. twee machines met centos 5.10 als os.
Op allebei is firefox esr 28.8.0 geinstalleerd (is de firefox versie die centos softwarebeheer aanbiedt)
Op de ene computer: ik start firefox (icoontje op gnome desktop), surf wat en sluit dan af (file, quit in het dropdownmenu). Wanneer ik firefox (weer via de icoon) weer start gaat dat gewoon.
De normale situatie dus.
Op de andere computer: ik doe hetzelfde, maar wanneer ik firefox weer wil starten (icoon), krijg ik de melding dat 'firefox is still running' en kan ik er alleen maar een nieuwe firefox sessie starten wanneer ik eerst de computer afsluit en reboot. Als ik tijdens die melding in een terminal screen in 'top' kijk, staat firefox niet bij 'running processes'..
Bij de opening van firefox na die procedure krijg ik een beeld wat meldt dat firefox niet correct is afgesloten en de vraag of ik de vorige sessie wil 'restore' en.

Ik vind het raar, en de vraag is dan: waar kan het gedrag op de 'andere computer' aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ipv in 'top' kijken, kijk eens wat de uitvoer van 'ps ax | grep firefox' doet. Kijk ook of je een .lock bestand kan vinden in de .firefox map, of waar de instellingen ook worden bewaard. Als laatste heb je nog .xsession-errors waar je info kan vinden over hoe of wat. En natuurlijk als eerste troubleshooting heb je 't natuurlijk via een terminal gestart om te kijken wat er nou werkelijk op de achtergrond gebeurt, of niet?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet dat je geholpen bent, maar ik heb dit ook zeer regelmatig op mijn Ubuntu 14.04 systeem. Ik heb Firefox dan nog wel in mijn 'running processes'. Die kill ik dan via process manager. Daarna kan ik weer een nieuwe sessie van Firefox opstarten. Ik hoef gelukkig niet uit te loggen of te herstarten, maar het blijft vervelend dat het Firefox proces niet afsluit als Firefox gesloten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het helaas niet meer precies genoeg, maar ik meen iets in het net gelezen te hebben dat er een probleem met deze firefox was en dat de 'engineers' eraan werkten.
Raar is dan natuurlijk dat de ene machine geen, de andere wel de problemen heeft.

En naar de moderator: nee, ik heb niet gekeken naar wat er nou werkelijk op de achtergrond gebeurt. Uit mijn uiting dat ik al jaren met linux werk moet niemand afleiden dat ik een linux deskundige ben.. Dat ben ik niet en hoef ik ook niet te worden. Ik ben op linux bezig omdat ik geen windows wil en geen mac-os. Ik voel me er goed bij open source spul te mogen gebruiken.
(Dank aan de ontwikkelaars!)