Radeloos: Experia Box V8 poorten openen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfw
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-01 10:24
Ik zit al geruime tijd met het probleem dat het me niet lukt om bepaalde poorten open te zetten met mijn router (Experia Box V8 van KPN). Ik heb alles op router ingesteld zoals zou moeten: http://imgur.com/t2H0gsN
Daarnaast heb ik met smart port forwarding geprobeerd de poorten open te zetten. Het mag allemaal niet baten. canyouseeme.org geeft nog steeds aan dat de poorten dicht staan.

Ik heb al meerdere uren geprobeerd naar een oplossing te zoeken en begin een beetje radeloos te worden. Van wat ik via google heb vernomen maakt KPN je het extra lastig poorten te openen (voor jouw eigen veiligheid....) ook al stel je dit in bij de router. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Weggaan bij KPN is vanwege meerdere redenen niet mogelijk.

bvd voor alle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:52

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Even iets raars: heb je niet een firewall op die PC (192.168.2.5) draaien?
Heb je nog andere netwerkapparatuur achter je KPN box?

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfw
Ik heb het ook geprobeerd met de firewall uit, dit heeft geen effect. voor de rest heb ik geen andere netwerkapparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:23

lier

MikroTik nerd

Wat krijg je te zien als je telnet 192.168.2.5 80 doet?
Staat UPnP aan op de Experiabox?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfw
upnp staat aan. telnet geeft aan dat er geen verbinding kan worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:46
Tools als canyouseeme.org zullen alleen aangeven dat een poort open staat als het achterliggende apparaat waar de port-forwarding naar verwijst ook aan staat en reageert op die poort.

Heeft het apparaat waar de poorten voor open staan ook daadwerkelijk het IP adres dat je aangeeft? M.a.w. is dat vast ingesteld (in de Experiabox m.b.v. DHCP binding, of op het apparaat zelf)?
DHCP binding heeft de voorkeur bij de Experiabox, omdat Gateway en DNS server dan meteen ook goed worden ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:23

lier

MikroTik nerd

lfw schreef op zondag 21 september 2014 @ 12:18:
upnp staat aan. telnet geeft aan dat er geen verbinding kan worden gemaakt.
UPnP is alleen voor "beginners", uitzetten dus! })

Als je via telnet geen verbinding kan maken dan staat het dus los van je port forward.
Zie ook wat Masimo schrijft.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfw
Hmm, dit gaat me een beetje boven de pet. Het gaat om mijn computer zelf waar de poorten voor open moeten staan dus het ip adres moet dan kloppen (lijkt me). Dhcp ken ik niet, zou nog even wat google onderzoek moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfw
Als het probleem los staat van de port forward, waar zou het dan aan kunnen liggen (of zijn dit tig mogelijkheden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:30

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zoals al werd genoemd: draait er op 192.168.2.5 daadwerkelijk software die luistert op die poorten? Je forward bijvoorbeeld 80 en 443, heb je tijdens het testen daadwerkelijk ook een webserver op die PC draaien?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfw
Nee, ik heb niet (bewust) een webserver draaien. Misschien handig achtergrondinfo te geven.
Ik heb problemen met het spelen van battlefield 4. Ik heb immense lag pieken om de paar seconden en/of ik wordt om de paar minuten van de server afgegooid. heel soms loopt het spel na een half uurtje proberen weer soepel en kan ik aan een stuk door weel vloeiend spelen, tot de volgende keer, dan is het weer drama. De ondersteuning gaf aan dat ik een aantal poorten open zou moeten zetten. Vervolgens heb ik de instellingen van de router veranderd maar dit had geen effect. Ik probeer dus te checken of de poorten wel echt open staan. Vanuit canyouseemee krijg is dus de indruk dat dit niet is gelukt. Blijkbaar hoeft dit dus niet zo te zijn en kan het probleem ergens anders liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:57
Gebruik een VPN dienst en tunnel je internet door de VPN als je gaat gamen.
KPN routers maken UDP verkeer kapot.

Voor een console zul je hier een extra vpn client router voor moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:37
Misschien even handig om te checken... Is het IP adres van je PC daadwerkelijk 192.168.2.5 en blijft 'ie dat ook altijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfw
Als ik mijn ip check is het een ander adres. Met 192.168.2.5 kom ik wel in mijn router. Volgens een turorial voor portforwarding zou ik dit nummer moeten gebruiken.
Vpn zal ik eens proberen. Nog geen idee hoe ik dat moet doen maar zal het bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:23
Waar je nu 192.168.2.5 hebt staan moet je het ip adres invullen van het apparaat waarnaar de poorten doorgezet moeten worden.
Als dat bijvoorbeeld je computer betreft met intern ip 192.168.2.100 vul je die daar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfw
Misschien een stomme vraag maar is mijn interne ip in mijn geval altijd 192.168.2.100? Zo niet, waar zou ik dat op kunnen zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Even in een commandprompt ipconfig uitvoeren. Als je daar geen wijs uit wordt: plaats dan de uitvoer even hier :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Je hebt dus nu poorten geforward naar je Experia Box (IP 192.168.2.5). Je moet echter poorten forwarden naar je game PC.

Er zijn verschillende manieren om het IP achterhalen.
Bijv.: Start, Uitvoeren, cmd. Vervolgens intikken: ipconfig /all en Enter drukken.
Kijk bij het netwerk adapter waarmee je op het netwerk bent aangesloten. LAN of Wifi.
Bij IPv4 Address staat dan het IP-adres.

Is je game-PC bekabeld of via wifi verbonden? Gamen via wifi kan ook nog wel eens lag-issues veroorzaken.

[ Voor 17% gewijzigd door Masimo op 21-09-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Masimo schreef op zondag 21 september 2014 @ 14:12:
Bijv.: Start, Uitvoeren, cmd. Vervolgens ipconfig /all. Dan kijken bij het netwerk adapter waarmee je op het netwerk bent aangesloten. LAN of Wifi. Bij IPv4 Address staat dan het IP-adres.
Die /all is niet nodig als je alleen het ipv4 adres nodig hebt, dus om verwarring te voorkomen kan je die beter weglaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
@Orion84: thx voor de aanvulling. We moeten de uitleg hier inderdaad simpel houden ;)

Als je het IP adres hebt achterhaalt, moet je je poorten forwarden naar dat IP-adres.
Verder moet je ervoor zorgen dat je game-PC ook dat IP-adres behoud. Dat kun je in de Experia Box instellen d.m.v. DHCP binding (Ik heb geen E-box dus ik weet niet waar dat zit).
Alternatief is een vast IP instellen bij de eigenschappen van je netwerkkaart (LAN of Wifi).

[ Voor 11% gewijzigd door Masimo op 21-09-2014 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfw
Bedankt voor de info! overigens is de pc bekabeld. Ga het vanmiddag proberen, laat weten of het werkt. Toch altijd mooi om te zien dat er veel mensen zijn op fora die snel te hulp schieten!

[ Voor 90% gewijzigd door lfw op 21-09-2014 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfw
Het is (deels) gelukt. canyouseeme geeft voor een aantal poorten aan dat ze open staan, bij andere weer niet. Ga eens proberen of het effect heeft bij het gamen.

[edit]

probleem met gamen nog niet opgelost. dan maar proberen via vpn. Hoor het graag als iemand nog andere suggesties heeft.

[ Voor 29% gewijzigd door lfw op 21-09-2014 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfw
Gebruik van vpn is me toch te lastig. Poorten staan overigens alleen open wanneer ik het programma smart port forwarding gebruik. Voor het gamen helpt het in ieder geval niks. Wat moet een mens doen om gewoon een simpel spelletje te spelen waar je ook nog eens geld voor hebt neergeteld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric70
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 00:05
Heb je al gedacht om "langs" de Experia Box heen te werken? Zie http://netwerkje.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfw
Tja, kan het proberen. Moet er wel nieuwe apparatuur voor aanschaffen en een dag werk zonder dat ik weet of het wel werkt. Bedankt voor de tip maar ik denk niet dat ik het erop waag.
Ik vind het nog steeds bizar dat ik af en toe na een tijdje totaal geen last meer heb bij het gamen. Ik begrijp hier de technische logica niet van. je zou zeggen: of het werkt, of het werkt niet. Dat het af en toe wel werkt versterkt het idee dat het op een of andere manier te fixen is. Ik zie alleen niemand anders op fora met hetzelfde probleem, laat staan een oplossing. Mocht iemand nog een goed idee hebben dan hoor ik het graag! anders denk ik dat ik de strijd maar op moet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Tsja, kan aan vanalles liggen natuurlijk. Heb je al uitgesloten dat er op de momenten dat jij problemen ervaart andere programma's op jouw pc (of andere apparaten) het netwerk belasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfw
Ja ook al geprobeerd (waarbij ik ook alle andere apparaten in huis van het netwerk heb afgehaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Ander mogelijkheid is om je PC in de DMZ te zetten.
Dan worden alle poorten naar het IP van je PC geforward. Dat houdt echter wel in dat die pc blootstaat aan alle gevaren van internet, dus niet zonder risico.

Dus alleen even om uit te proberen of daarmee het probleem is opgelost. Ik vermoed van niet, overigens.
Is je internet verbinding stabiel? Niet toevallig een brak kabeltje tussen e-box en PC?

[ Voor 32% gewijzigd door Masimo op 21-09-2014 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:45

Mimiix

Professioneel Prutser

Ik heb dezelfde. Bij mij functioneerd het wel gewoon(al duurt port mapping langer voordat het active is dan DMZ).

Ik raad je aan een nieuwe aan te vragen bij kpn. bij de oudere thomson generatie van kpn werkte het ook niet in het begin, maar na een vervanging wel.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfw
Mijn Thomson is nog geen jaar oud. Heeft het dan nog wel zin om deze te laten vervangen?
DMZ zal ik eens proberen. De kabels die ik heb liggen zijn overigens prima, ik heb ook hetzelfde probleem via wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:45

Mimiix

Professioneel Prutser

lfw schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:36:
Mijn Thomson is nog geen jaar oud. Heeft het dan nog wel zin om deze te laten vervangen?
DMZ zal ik eens proberen. De kabels die ik heb liggen zijn overigens prima, ik heb ook hetzelfde probleem via wifi.
Ik heb hem na 6 maanden laten vervangen...

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Pagina: 1