Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:33
Hoi,
Ik had ios8, op een 5s, maar omdat deze wat bugs had ben ik gaan downgraden naar ios7, alleen nu ben ik verder van huis. Het scherm van de iphine flikkert soms, en de wifi valt weg. Ik heb maar weer ios8 erop gezet. Tot nu is het flikkerend beeld verholpen maar de WIFI valt vaak weg, soms pakt hij hem weer op soms niet. Ik moet bekennen dat de wifi hier in huis slecht is maar de Ipad werkt gewion goed, en voor de downgrade naar ios7 heb ik geen problemen met de wifi gehad. Ik had ios7 een schone install. Ik hoop dat iemand mij kan en wil helpen..

[ Voor 7% gewijzigd door dennis_rsb op 21-09-2014 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-09 11:46
Heb je het getest op een ander WiFi punt bij kennissen of vrienden etc. Als het daar ook niet goed werkt en het toestel nog geen jaar oud is even afspraak maken bij Apple en dan ruilen ze het toestel voor je om. Als je hem bij een provider hebt gekocht en hij is ouder dan 1 jaar kan je garantie claimen via de provider alleen duurt dit langer.
Komt je toestel van de Apple store zelf dan kan je 2 jaar lang bij Apple terecht.

Een afspraak kan je hier inplannen: http://concierge.apple.co...on/nl/nl/R408/techsupport

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Nog niet omdat ik hem pas gisteren weer terug zette op ios8, maar zoals ik al zei hij klapt er nu constant uit bijna terwijl dit eerst nooit was. Ik heb het toestel bij dixons dit jaar gekocht. (februari 2014). Kan ik dan naar een amac? Of moet ik het via de Dixons doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Zou gewoon naar Apple Store gaan, lossen ze het op in 10 min want dat is hun procedure. Moet je wel naar of Haarlem of Amsterdam op afspraak. Die kan je maken via de link die ik gaf.

Via Dixons gaan ze hem opsturen ben je hem 1, 2, 3 weken kwijt. Lekker zelf doen want hij valt binnen het jaar dat je garantie bij Apple kan claimen.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Oke moet even kijken dan, ligt niet echt in de richting en heb evt. wel een reservetoestel. Maar hoe kan een iphone gebreken tonen na een downgrade, ios 7.1.2 werd gewoon ondertekent nog, ik heb alles heel goed gelezen dus ik snap niet hoe je dit soort problemen kunt krijgen, baal er enorm van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Lastig, kan niet zo 123 op internet het probleem terugkoppelen naar iets en de standaard stappen heb je al gedaan.

Hoe zoiets kan, het kan zijn dat je WiFi module al wat brakkig was en de update van iOS het probleem zichtbaar gemaakt heeft. Zou het niet precies weten.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Zou kunnen, achteraf heb ik best wel spijt dat ik hem heb gedowngrade, maar ja wie gaat er nu vanuit dat zulke problemen ontstaan. Als iemand anders hier meer over denkt te weten, zou ik het graag horen. Moet ik bij de Dixons/Apple Store zeggen dat het kwam na de downgrade? Of krijg je dan geen garantie?

[ Voor 20% gewijzigd door dennis_rsb op 21-09-2014 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-09 19:40
Heb je al eens een clean install gedaan? Anders eerst alle netwerkinstellingen resetten, kijken of dat helpt. Kan bij Algemeen -> Stel opnieuw in.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Ja heb ik gedaan hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
dennis_rsb schreef op zondag 21 september 2014 @ 09:30:
Zou kunnen, achteraf heb ik best wel spijt dat ik hem heb gedowngrade, maar ja wie gaat er nu vanuit dat zulke problemen ontstaan. Als iemand anders hier meer over denkt te weten, zou ik het graag horen. Moet ik bij de Dixons/Apple Store zeggen dat het kwam na de downgrade? Of krijg je dan geen garantie?
Je kan gewoon aangeven dat de WiFi er steeds uit klapt meer niet. Maar test het eerst even bij iemand anders of start je routes in ieder geval even op nieuw op. Misschien ligt het probleem in je netwerk.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Dat ga ik doen, als ze vragen of dit kwam na installatie ios8, en ik zeg ja, zullen ze zegge n, wacht maar op een update van ios? Dus misschien kan ik beter zeggen dat het al langer bezig is, maar na ios8 update erger is geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
dennis_rsb schreef op zondag 21 september 2014 @ 10:27:
Dat ga ik doen, als ze vragen of dit kwam na installatie ios8, en ik zeg ja, zullen ze zegge n, wacht maar op een update van ios? Dus misschien kan ik beter zeggen dat het al langer bezig is, maar na ios8 update erger is geworden?
Klopt, maar zolang je afspraak maakt en naar Apple zelf gaat zullen ze alleen vragen of je iOS opnieuw geïnstalleerd hebt om het te testen, als je ja zegt draaien ze diagnose en kijken ze of je geen waterschade hebt en dan ruilen ze hem om.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 14:34
dennis_rsb schreef op zondag 21 september 2014 @ 09:21:
Oke moet even kijken dan, ligt niet echt in de richting en heb evt. wel een reservetoestel. Maar hoe kan een iphone gebreken tonen na een downgrade, ios 7.1.2 werd gewoon ondertekent nog, ik heb alles heel goed gelezen dus ik snap niet hoe je dit soort problemen kunt krijgen, baal er enorm van.
Je kan ook zonder problemen bij een apple store in duitsland terecht als dit dichterbij is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Ik woon vlakbij Breda, dus denk dat ik hem of via Dixons retour laat gaan, of naar Den Haag, hoewel Amsterdam denk ik ongeveer even ver is. Ik heb nu de router herstart even afwachten, ik dacht dat ik dit al gedaan had, dit was de verkeerde stekker haha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe heb je hem gedowngrade?
Maak je verbinding met een 5ghz signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Via deze link, leek me gewoon goed, linkt ook door naar apple site. http://technieuws.com/377...e-je-ios-8-naar-ios-7-1-2

Ik geloof dat dit cisco modem van ziggo met beide (2,4 en 5 ghz) overweg kan, maar 2,4 ghz staat sowieso wel aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke via een DFU restore dus, ik heb gedowngrade via shift+herstelknop in itunes. Dit hielp redelijk met mijn wifi problemen.
Ik dacht dat je misschien had gedowngrade via de upgrade button en er daarom resten bleven staan van ios 8 maar dat is dus uitgesloten.
Er zijn overigens veel mensen met wifi problemen in ios 8, voornamelijk op de 5ghz en mensen die switchen naar de 2,4ghz zeggen dat het voor nu iig wat oplost.
Echter zijn er ook genoeg mensen met enkel een 2,4ghz router die ook problemen hebben.

Een echte oplossing zou ik niet weten, denk dat apple het fixt met de volgende update.
Op forums als macrumors lopen er zat threads over. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Ik heb goed nieuws! Zowel het WIFI probleem als het flikkerende scherm is opgelost. Het flikkerende scherm is opgelost na de update van IOS8, en de WIFI is opgelost door de router even aan/uit te zetten. Best raar aangezien de WIFI het op de ipad wel goed deed. Maar heb zondag, gister en tot op heden vandaag probleemloos gebruik gemaakt van de WIFI, terwijl hij voorheen continue wegviel. Dus ik ben erg blij, bespaard mij opsturen via Dixons, of een ritje Amsterdam, Den Haag of Haarlem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 20:13
Heb je soms een Fritzbox router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
nope Cisco EPC3928, Ziggo gevalletje.