Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Welke 42"-46" vervanger voor 37" Panasonic plasma-tv?

Pagina: 1
Acties:

• wateengek
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-06 08:47
Ik zoek een?
led 42-48inch

Wat is je budget?
ca 800-900 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Films, tv, ps3 (vooral GTA online)

Wat heb je zelf al gevonden?
Sony kdl-42w805b of kdl828b 50inch is te groot
Panasonic tx-47as650
Samsung ue48h6400.

Welke vragen heb je hier nog over?

Ik heb nu een panasonic 37inch plasma van 2007, deze is hd ready en wordt gekeken met analoog signaal, met de nieuwe tv zal er HD gekeken worden middels cam module bij ziggo, ik wil geen losse decoder. Als ik met mijn huidige tv gta online speel dan komen delen van het beeld wel eens te laat, vaak als ik hard rijd met de auto, heeft dit met inputlag te maken?

Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Kijkafstand is 3m, tv komt na verbouwing aan de muur te hangen, tot die tijd staat hij op het dressoir.
Opnamefunctie op usb-stick of hdd zou fijn zijn, dan kan de harddiskrecorder er ook uit?
Heeft een sony kdl-42w828b een 50 of 100hz paneel? Weet dat een 805b in de 42inch 50hz heeft en de 50inch 100hz, 50 is echter te groot vrees ik, heeft de 42 inch 828b ook een 50hz paneel? Ik zag dat de softwarematige refresh 400hz was tov 200 voor de 805b.

[ Voor 10% gewijzigd door wateengek op 21-09-2014 10:15 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op welke punten voldoen de vier modellen die je noemt niet aan je wensen? Verder het verzoek in het vervolg een topictitel te kiezen die enige relevantie heeft tot het onderwerp, want niemand snapt waar "iets met bomen en bos..." over zal gaan. Je hoeft ook de eerste alinea niet mee te kopiëren, dat zijn alleen instructies aan jou ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• wateengek
Sorry, zal het niet meer doen... ;)

Nadelen waar ik wellicht tegenaan loop:

Sony: ik zie vaak dat deze wat traag reageert.

Panasonic: ik las dat deze het hoge inputlag heeft, ga ik dit merken met gamen? het is niet zo dat ik een profi-gamer ben maar toch...

Samsung: De kleuren die wat te overdreven van het scherm af spatten...

Voordelen:

Sony: supermooi design, lage inputlag

Panasonic: Ook mooi design, heb nu Panasonic, ben er wel tervreden over.

Samsung: Veel functies mbt apps etc.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:04

Bever!

3

Sony levert geen 100hz toestellen in 42 inch, bewegingsscherpte is daardoor laag.
Panasonic is IPS, houdt in dat de kijkhoek erg goed is. Dit gaat ten koste van het contrast in het beeld.
Samsung is een 100hz, mva panel. Beter contrast dan de pana amar de kijkhoek is iets minder.

Dus als je recht voor de tv zit zou ik de samsung nemen. Als je met het gezin eromheen zit de Panasonic. Verschil in contrast zie je pas goed als je in een donkere ruimte kijkt, voor de gemiddelde kijker is de kijkhoek een groter voordeel.

Inputlag is bij deze toestellen gewoon prima, sony springt er positief uit. Maar moet zeggen dat ik nog nooit inputlag gemerkt heb bij het gamen.

• wateengek
Thx, dan is dat van sony ook duidelijk...

Ik zag een mooie aanbieding, de ue46h7000 voor 999 euro, is het de 100 euro meerprijs op de ue48h6400 waard?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je alle beeldverbeteringsopties uitzet (verscherping, extra frames, etc) wordt de inputlag ook minder (en het beeld ironisch genoeg beter). Veel televisies hebben ook een game-stand, waarin de inputlag wordt geminimaliseerd.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• wateengek
Het is de sony kdl-50w828b geworden, was mooie aanbieding bij expert, helaas hadden ze geen nieuwe in de doos, heb toch iets goeds kunnen regelen met de winkelmedewerker...

Beeld is nu al redelijk met analoog signaal, heb een alles in 1 glasvezelpakket besteld bij de glasvezelboer, kan met de decoder 6 programmas tegelijk opnemen dus de harddiskrecorder kan er uit en de decoder komt er voor terug...
Pagina: 1