Toon posts:

Macbook pro retina 13 inch 2014 HDMI probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds een paar dagen ben ik de trotse bezitter van een nieuwe Macbook pro retina 13 inch, 8gb, 256gb SSD.

Vanavond heb ik twee films gekeken (een MKV 720p en een MP4 1080p), afgespeeld via HDMI op mijn TV. Afgespeeld met de nieuwste versie van VLC-player.

Ik merk dat mijn film lichtelijk hapert als ik hem via mijn HDMI output van de mac aansluit op een HDTV. Tegelijk speelt de film dan ook op het scherm van de macbook pro retina, op dat scherm is er geen hapering te zien.

Zelfs mijn oude macbook pro uit 2008 (via dvi naar VGA) deed dit soepeler...

Iemand enig idee waaraan dit kan liggen?

Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2014 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Komt waarschijnlijk omdat de FPS van de film niet perfect matched met de refresh rate van de TV. Als je TV op 60 Hz staat en je film is 24 FPS, dan heb je dus 2.5 Hz per frame, en dat gat moet op een manier worden opgevuld. Een manier is om dat frame wat langer te laten staan, wat dus als een hapering uitziet. Een manier is beter vorm van interpolatie (zie bijvoorbeeld Motion Interpolation), een andere manier is om de refresh rate van je TV aan te passen. Software als XBMC of Plex kunnen dat voor je doen (zie bijvoorbeeld XBMC: Settings/Videos, "Adjust display refresh rate to match video")

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Ik heb wat zitten spelen met de instellingen van het extern beeldscherm (de hdtv) via hdmi. Je kan ook kiezen om een 24p beeld uit te zenden. Echter heb ik nu het idee dat het geluid niet meer synchroon loopt. Wat me dan ook logisch lijkt. Ik zit eraan te denken om ipv hdmi dan toch maar een verloopstekkertje te kopen van thunderbold naar VGA. Klopt het dat ik dan van het hele 24p verhaal geen last meer heb?

Alvast bedankt voor de reactie!