Hallo allemaal,
Ruim anderhalf uur geleden ben tegen een zeer vreemd probleem gelopen waar ik gewoon totaal niet weet wat ik ermee moet. Ik heb al een aantal dingen gedaan.
De situatie:
Ik was bezig op de computer en besloot om te gaan Skypen met m'n vriendin. Ik plug de webcam erin en er gebeurt niks. Hier begonnen de problemen. Normaal detecteerd Skype de webcam direct, maar nu gewoon helemaal niet. Na even gewacht te hebben en een aantal keren de webcam opnieuw aangesloten te hebben, leek het me een goed idee om opnieuw op te starten. Dat was wellicht niet zo'n goed idee.
Eenmaal opnieuw opgestart leek helemaal geen enkel USB-apparaat meer te werken. Zodra ik in m'n Windows 8.1-startscherm kom, dan zie ik de live tegeltjes bewegen, dus de pc is niet vastgelopen. Echter, er werkt gewoon helemaal niets. USB-apparaten kan ik erop opnieuw indoen hoe vaak ik wil of verwisselen, maar dit heeft allemaal geen enkel nut.
Dan zou je denken dat er iets van hardware stuk is. Dat is denk ik dus niet het geval, want:
De volgende dingen heb ik al geprobeerd:
Het is een zelf samengesteld systeem met de volgende specificaties:
Ruim anderhalf uur geleden ben tegen een zeer vreemd probleem gelopen waar ik gewoon totaal niet weet wat ik ermee moet. Ik heb al een aantal dingen gedaan.
De situatie:
Ik was bezig op de computer en besloot om te gaan Skypen met m'n vriendin. Ik plug de webcam erin en er gebeurt niks. Hier begonnen de problemen. Normaal detecteerd Skype de webcam direct, maar nu gewoon helemaal niet. Na even gewacht te hebben en een aantal keren de webcam opnieuw aangesloten te hebben, leek het me een goed idee om opnieuw op te starten. Dat was wellicht niet zo'n goed idee.
Eenmaal opnieuw opgestart leek helemaal geen enkel USB-apparaat meer te werken. Zodra ik in m'n Windows 8.1-startscherm kom, dan zie ik de live tegeltjes bewegen, dus de pc is niet vastgelopen. Echter, er werkt gewoon helemaal niets. USB-apparaten kan ik erop opnieuw indoen hoe vaak ik wil of verwisselen, maar dit heeft allemaal geen enkel nut.
Dan zou je denken dat er iets van hardware stuk is. Dat is denk ik dus niet het geval, want:
- Tijdens het opstarten kan ik wel F11 drukken om in UEFI te komen
- Bij het selecteren van een boot apparaat (CD, USB) kan ik wel gewoon omhoog en omlaag met de selectie
- Met de herstel cd (USB) van Windows 8.1 kan ik ook gewoon zowel muis als toetsenbord gebruiken
De volgende dingen heb ik al geprobeerd:
- Veilige modus geeft hetzelfde resultaat. Ik ben in Veilige modus gekomen door via de opdrachtprompt (vanaf de herstel USB) Veilige modus aan te zetten
- Systeemherstel is niet beschikbaar (er zijn geen herstelpunten gevonden)
- USB-apparaten verwisselen, opnieuw erin doen, etc
Het is een zelf samengesteld systeem met de volgende specificaties:
- Windows 8.1 Pro
- Core™ i7-4770
- 8 GB DDR3-1600 Kit, geheugen
- B85M Pro4, socket 1150 moederbord
- B500, 500 Watt voeding
- Sonata Proto, behuizing
[ Voor 6% gewijzigd door Alphyraz op 21-09-2014 01:54 ]