Toon posts:

Samsung smart view 2.0 op tel herkent samsung smart TV niet

Pagina: 1
Acties:

• lreulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:46
Hoi Hoi,

Ik heb een nieuwe 48 inch Samsung smart TV gekocht en heb deze via het netwerk verbonden met mijn computer, via Samsung Smart View op de computer kan ik al mijn video bestanden afspelen zonder dat ik een HDMI kabel hoef te leggen naar mijn TV. Nu kon ik hetzelfde doen via mijn Iphone maar heb ik onlangs een nieuw internet abbonement afgesloten via Ziggo.

Met mijn nieuwe Cisco router herkent mijn samsung smart view 2.0 app op mijn Iphone de televisie niet meer. Het gekke is dat wanneer ik de internet kabel uit mijn televisie trek en de tv via wifi verbindt hij hem wel vindt. Weet iemand toevallig hoe dit komt? Alle apparatuur zit op dezelfde verbinding.

Overigens snap ik ook niet waarom de televisie geen ondertitels afspeelt (losse srt bestanden) als ik videobestanden open via het netwerk, terwijl hij dit wel doet als ik ze met een USB stick in de computer stop. Toch maar een HDMI kabel naar mijn TV trekken dan :F

Hebben meerdere mensen dit probleem en weet er iemand een oplossing toevallig (voor beide problemen)? :)

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 18:02
Volgens mij is het een bekende bug, dat smartview niet werkt wanneer je wifi>kabel probeert.

Een methode om wel goede ondertiteling te krijgen is het afspelen van je mediabestanden via Plex. Dit is allemaal gratis software, even plex downloaden en installeren op je computer en daarnaast de plex spftware vanaf de samsung appstore halen.

Www.plex.tv

PVoutput

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-03 15:38

Splinter Cell

AMD HD7850

Samsung hoort gewoon losse ondertiteling te ondersteunen, maar het werkt niet. Losse subs in een MKV bestand doen het wel....
Heb dit zelf ook meerdere malen getest.

[Voor 6% gewijzigd door Splinter Cell op 21-09-2014 13:10]

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:10
Mijn 2013 Samsung speelt ook geen srt's af via de ingebouwde mediaplayer, daarom heb ik een plex server draaien op m'n nas (bestaat ook voor pc).

Via de samsung plex app worden srt's wel mooi weergegeven, mischien het overwegen waard?
Plex is zoiezo een verbetering tov. de standaard mediaplayer!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-03 15:38

Splinter Cell

AMD HD7850

Ondertussen ben ik meer te weten gekomen over .srt bestanden via een Samsung Medewerker. Via DNLA werkt het niet. USB wel. Tenzij de losse .srt in de MKV zit verwerkt werkt het wel, zoals ik ook al zei.

De Samsung Media Player kan maar 1 bestand tegelijk verwerken. Dus het twee losse bestand via DNLA gaat dus niet werken.

Lekker ouderwets nog van Samsung. :(

[Voor 8% gewijzigd door Splinter Cell op 22-09-2014 13:44]

• lreulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:46
Ja ik vind het ook schandalig dat zoiets niet werkt, maar goed ik heb ondertussen plex geinstalleerd en dit werkt super! Heel erg bedankt jastas en knights16.

Ik heb toch liever bedraad internet op de televisie aangezien ik nu dus ook al mijn films via Plex afspeel, dus maar geen samsung smart view voor mij. Toch is het raar, met de KPN experia router werkte alles perfect en de TV had ook bedraad internet, nu werkt ie dus helaas alleen als ik de TV via wifi aansluit. Mocht ik een fix weten voor dit probleem dan zal ik deze hier posten.

Anoniem: 678933

Hallo, ik heb ook zo'n probleem.
Wij hebben een chalet in Zandvoort. Sinds enige tijd hebben we TV met een aansluiting op een wandcontactdoos ( mannetje/vrouwtje aansluiting) via wifi.
Vorige week hebben we ook internet op de Ipad. Via de beheerder een corinex modem/router gekregen. Daarvoor moet ik inloggen op de site van de beheerder ( ww en gebr. Naam). Ik heb een samsung smart tv gekocht om netflix te bekijken. Bij instellingen op tv krijg ik de melding wel aangesloten op lokaal netwerk (ziggo) geen internet. Wat ik ook doe ( bedraad/niet bedraad) geen internet. De corinex met lan kabel met tv verbonden. Smart view en netflix gedownload op ipad (ios). Weet iemand hoe dit op te lossen is? Mijn kennis (74)is minimaal. Ik lees Chromecard of speciaal apparaatje.
Bedankt voor jullie reactie. Vrgr arthur

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-03 16:00
Artvandijk, kijk eens of er dns servers zijn ingevuld, had een kennis van mij ook laatst op een samsung icm ziggo.

|| iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi | Magic Keyboard || iPhone 14 Pro Max 256GB SB || Apple Watch Ultra || AirPods Pro 2022 || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee