• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-07 10:13
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en video's maken

Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de €600-€750

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb geen idee, ben echt een n00b.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nividea voor de videokaartt

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moet Battlefield 4 ultra aankunnen en GTA V op PC en opnemen (in high ofzo).

Ga je overklokken?
Misschien

Sorry voor weinig specs. ben echt noob in hardware!

[ Voor 11% gewijzigd door Dutchredgaming op 20-09-2014 23:22 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Anoniem: 569031

Misschien is wat eigen input wel zo fijn?

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Bijna goed!

Het is wel de bedoeling dat je met een eigen lijstje/voorstel komt.
En hoe maak je nu zo'n leuk lijstje?

De Best Buy Guide is een goed uitgangspunt.

Succes!

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-06-2024

oscarw

Better be a geek than an idiot

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb geen idee, ben echt een n00b.
Waarom doe je zelf niet wat onderzoek? Het zou toch fijn zijn als je je volgende PC helemaal zelf kunt samenstellen? Er staan genoeg gidsen/info online.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nividea voor de videokaartt
Hoezo? Argumenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsShowTimeZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-07 13:37
Mag ik vragen waarom je voorkeur Nvidia is? Voor Battlefield zou ik liever voor een AMD-rig kiezen i.v.m. Mantle. En voor 600-750 euro kun je vaak meer uit een AMD PC halen dan uit een met Intel/Nvidia ( Mijn Mening )

Je zou voor een AMD pc bijv. kunnen kiezen voor een FX-8320 of FX-8350 en een R9 280x/R9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-06 13:06

garriej

Ik las ondertieten.

ItsShowTimeZ schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:29:
Mag ik vragen waarom je voorkeur Nvidia is? Voor Battlefield zou ik liever voor een AMD-rig kiezen i.v.m. Mantle. En voor 600-750 euro kun je vaak meer uit een AMD PC halen dan uit een met Intel/Nvidia ( Mijn Mening )

Je zou voor een AMD pc bijv. kunnen kiezen voor een FX-8320 of FX-8350 en een R9 280x/R9 290
eens over de videokaart, dat doet AMD gewoon beter op 't moment kwa pijs/kwaliteit. Maar ik zie toch liever een i5, dat is prima te doen met een systeem dat 750 euro mag kosten.

O en TS, als je er geen verstand van heb, waarom dan nvidea kiezen? Alleen omdat die bekend staan als "het beste merk"? Want dat is alleen zo bij de high end kaarten die ver buiten jou budget vallen.

[ Voor 14% gewijzigd door garriej op 22-09-2014 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsShowTimeZ
O en TS, als je er geen verstand van heb, waarom dan nvidea kiezen? Alleen omdat die bekend staan als "het beste merk"? Want dat is alleen zo bij de high end kaarten die ver buiten jou budget vallen.
Dat ook al niet eens meer, volgensmij presteert een R9 295x2/Ares 3 beter als een Titan ( Black )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Ligt dicht bij elkaar, maar titan is altijd een beetje "kijk ons dan" kaart geweest. 2 keer een 780 ti doet het beter/evengoed als een 295x2. en dat voor ongeveer de zelfde prijs: klikje (edit: verkeerd gekeken, de 295x2 doet het beter :+)

Maar nu hebben we het over een prijsklasse die nog een stukje hoger ging als mijn gedachte, ik dacht aan de high-end voor normale mensen betaalbare GPU's dus 290x vs 980(of 780 ti) klikerdeklik

Ook daar boksen ze nog wel tegen elkaar op, maar de prijs kwaliteit gaat in dat geval nog steeds naar AMD.

[ Voor 4% gewijzigd door garriej op 22-09-2014 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsShowTimeZ
garriej schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:00:
Ligt dicht bij elkaar, maar titan is altijd een beetje "kijk ons dan" kaart geweest. 2 keer een 780 ti doet het beter/evengoed als een 295x2. en dat voor ongeveer de zelfde prijs: klikje (edit: verkeerd gekeken, de 295x2 doet het beter :+)

Maar nu hebben we het over een prijsklasse die nog een stukje hoger ging als mijn gedachte, ik dacht aan de high-end voor normale mensen betaalbare GPU's dus 290x vs 980(of 780 ti) klikerdeklik

Ook daar boksen ze nog wel tegen elkaar op, maar de prijs kwaliteit gaat in dat geval nog steeds naar AMD.
Precies, Maar back naar de CPU, want volgensmij kun je daar ook beter een FX-8350 nemen als je Battlefield games gaat doen I.v.m. Mantle? Ik heb gehoord dat dat niet goed werkt met AMD & Intel. Dus dan verlies je een stukje kwaliteit/fps in je game. Tenzij je er dat voor over hebt natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

ItsShowTimeZ schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:13:
[...]

Precies, Maar back naar de CPU, want volgensmij kun je daar ook beter een FX-8350 nemen als je Battlefield games gaat doen I.v.m. Mantle? Ik heb gehoord dat dat niet goed werkt met AMD & Intel. Dus dan verlies je een stukje kwaliteit/fps in je game. Tenzij je er dat voor over hebt natuurlijk
Puur voor Battlefield doet een 8350 het inderdaad beter, mede door mantle zeker inderdaad. Met een aardige marge van ±2 fps

Afbeeldingslocatie: http://gamegpu.ru/images/remote/http--www.gamegpu.ru-images-stories-Test_GPU-Action-Battlefield_4-test-bf4_proz_2.jpg

Bij alle andere spellen doet een i5 het over het algemeen wel beter. koop je een PC puur voor battlefield (wat uit de OP wel blijkt) dan is een 8350 wel een betere keuze inderdaad. Maar nihil, dus ik zou lekker een i5 kopen, lager verbruik en doet het beter in andere games.

[ Voor 5% gewijzigd door garriej op 22-09-2014 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsShowTimeZ
garriej schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:21:
[...]

Puur voor Battlefield doet een 8350 het inderdaad beter, mede door mantle zeker inderdaad. Met een aardige marge van ±2 fps

[afbeelding]

Bij alle andere spellen doet een i5 het over het algemeen wel beter. koop je een PC puur voor battlefield (wat uit de OP wel blijkt) dan is een 8350 wel een betere keuze inderdaad. Maar nihil, dus ik zou lekker een i5 kopen, lager verbruik en doet het beter in andere games.
Zeker, maar als je dan het prijsverschil bekijkt, dat ligt toch al gauw tussen de 50-70 euro. Dus in een budget systeem, zou ik 2 systemen maken, kijken waar je op uit komt met een FX-8350 en een I5, vaak kun je bij een systeem met een I5 en relatief ''laag'' budget geen SSD/betere GPU/CPU Koeler erin zetten.

In dit geval, waar Battlefield de hoofdgame word van de PC, zou ik zeker overwegen de FX-8350 in te bouwen in combinatie met een SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 604128

Dat zijn toch die van de shampoo?
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/bJieC/b85dd7c4d8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

godverdomme, ik vond het al zo raar staan toen ik het typte, komt door een ander topic, ik ben besmet geraakt :')
Pagina: 1