Monitor dubbel herkend [Windows 8.1]

Pagina: 1
Acties:

• unXist
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-01 16:03
Hallo,

Ik probeer een tweede monitor op mijn videokaart aan te sluiten maar het tweede beeldscherm wordt niet herkend.

De setup en videokaart:
Videokaart: ATI Radeon HD6990 met meest recente drivers op Windows 8.1
Aansluiting monitor 1: DVI
Aansluiting monitor 2: minidisplay -> HDMI

Op een W7 install werkte dit prima, sinds W8.1 wordt het tweede beeldscherm niet meer herkend. Wat me opviel bij identificatie van beeldschermen is dat monitor 1 door Windows zowel als scherm 1 als scherm 2 gezien wordt.

Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing voor deze situatie?

Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/s6p014.jpg

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-01 23:45
laatste versie van CCC gedownload?

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:15

Milmoor

Footsteps and pictures.

Dit komt doordat hij op clone of duplicate staat. Zet hem eens op extend? Dit kan met de vierde pulldown in je screenshot.

[ Voor 25% gewijzigd door Milmoor op 21-09-2014 10:22 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• unXist
@ theuberdude: yup, meest recente versie staat geinstalleerd
@ Milmoor: als ik hem op duplicate zit dan wordt er wel uitgebreid (menubalk verdwijnt), alleen de Monitor 2 krijgt geen beeld

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Je bedoeld waarschijnlijk NIET op duplicate zet. De duplicate is de oorzaak van je 1|2. Op welke resolutie staat het tweede scherm bij extend?

[ Voor 52% gewijzigd door Milmoor op 21-09-2014 21:53 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Wordt je 2e monitor uberhaupt wel gedetecteerd? En als je DVI gebruikt, heb je genoeg links? Want een single link DVI connector gaat niet helpen met een dual-link DVI scherm.

• unXist
@ Milmoor: dat moet inderdaad uitbreiden zijn. Het 2e scherm staat op een resolutie van 1900*1080 (samsung tv)
@ Johnkeates: ik heb het idee dat mijn computer monitor 2 niet ziet, maar denkt dat monitor 1 zowel scherm 1 als 2 is.

Het heeft eerder gewerkt onder een windows 7 install dus aan de hardware zal het niet liggen. Ik vermoed dat er bij de installatie van windows 8.1 iets is misgegaan met de herkenning van monitor 1 waardoor het geheel niet werkt.

[ Voor 0% gewijzigd door unXist op 22-09-2014 23:31 . Reden: typo ]

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Die 1|2 krijg je altijd bij duplicate omdat hij dan geen onderscheid in monitor kan maken. Verwissel de connectoren eens? Want je zou nu op beide schermen hetzelfde beeld moeten krijgen.

• unXist
Monitor 1 heeft geen HDMI aansluiting, gelukkig had ik nog een DVI -> HDMI blokje liggen: geen beeld. Ik heb helaas geen 2 blokjes dus kan de werking van de displayport>HDMI adapter niet testen.

Lijkt aan de mini displayport, of displayport -> HDMI adapter (active zover ik weet) te liggen. Ik vermoed dat het een softwarematig probleem is omdat het voorheen wel werkte en er niets aan de hardware configuratie gewijzigd is (behalve een SSD)

Nieuwe bevinding:

In windows schermresolutie wordt beeldscherm 1 geïdentificeerd als scherm 2
In Catalyst Control Center wordt beeldscherm 1 geïdentificeerd als scherm 1

Scherm 2 wordt in CCC niet herkend.

[ Voor 33% gewijzigd door unXist op 25-09-2014 22:44 . Reden: nieuwe bevinding ]

Verwijderd

Wat je kan proberen is een beta versie van ccc installeren, of als je die nu al hebt, de non-beta versie. Verder kan je ook 1 scherm testen, de ander dus afkoppelen en kijken of die dan wel gewoon herkend worden. Zo kan je testen of het aan de kabels ligt.

• unXist
Het lijkt erop dat de displayport > HDMI adapter kapot is gegaan, inmiddels een nieuw exemplaar besteld. Bedankt voor alle suggesties.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Fijn dat je het gevonden hebt.

Pagina: 1