Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming: Ik zal maximaal 5 grote games installeren. Ik speel voornamelijk Battlefield 4
Video Montage en Rendering: Daarvoor gebruik ik Sony Vegas 12/13 en geen ander pakket.
Render output is gemiddeld 60 minuten HD material incl. effecten als ingebakken ondertitels, splitscreen, simpele overgangen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro. Ik assembleer zelf
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Windows 8, Monitor, Toetsenbord, Muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een complete computer. Monitor heb ik dus al.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen. Mij gaat het om beste prijs/prestatie.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een kleine kast, dwz <46 cm diepte. Moet stil zijn. Energie gebruik maakt niets uit.
Ga je overklokken?
Nee, ik wil het allemaal standaard houden.
Dit heb ik tot nu toe:
Gaming: Ik zal maximaal 5 grote games installeren. Ik speel voornamelijk Battlefield 4
Video Montage en Rendering: Daarvoor gebruik ik Sony Vegas 12/13 en geen ander pakket.
Render output is gemiddeld 60 minuten HD material incl. effecten als ingebakken ondertitels, splitscreen, simpele overgangen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro. Ik assembleer zelf
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Windows 8, Monitor, Toetsenbord, Muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een complete computer. Monitor heb ik dus al.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen. Mij gaat het om beste prijs/prestatie.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een kleine kast, dwz <46 cm diepte. Moet stil zijn. Energie gebruik maakt niets uit.
Ga je overklokken?
Nee, ik wil het allemaal standaard houden.
Dit heb ik tot nu toe:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 158,80 | € 158,80 |
| 1 | MSI H97M-G43 | € 74,95 | € 74,95 |
| 1 | Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X | € 219,99 | € 219,99 |
| 1 | WD Black SATA 6 Gb/s WD3001FAEX, 3TB | € 144,99 | € 144,99 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Cooler Master Hyper T4 | € 24,- | € 24,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | LG BH16NS40 Retail Zwart | € 67,50 | € 67,50 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 620W | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 104,99 | € 104,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 983,11 | |
- SSD: is voor OS en Software/Games. Snelle laad tijd van bv Battlefield 4 is belangrijk.
- Moederbord: de MSI lijkt een goed micro-ATX bord te zijn ook voor de toekomst (M.2 en Broadwell ready)
- Harddisk: wil graag een betrouwbare Harddisk en wil daarop niet bezuinigen, daarom WD-Black.Ik maak regelmatig backups die ik extern bewaar, in RAID zie ik daarom niets. Gekozen voor slechts 1 HD, omdat het geen toegevoegde waarde heeft om media, projecten en render materiaal op aparte Harddisks te zetten.
- Video Card R9 280X: De R9 heeft een goede ondersteuning in Sony Vegas voor GPU rendering. Omdat de GPU ondersteuning geeft tijdens rendering kan er een goedkopere CPU gebruikt worden.
- Case: Ik wil graag een kleine kast, daarom gekozen voor micro-ATX.De gekozen CM 352 kast bevat ook een SD kaart aansluiting wat leuk meegenomen is. Belangrijker is dat de kast een goede geluidsisolatie heeft.
- CPU Koeler: Moet in de kast kunnen, bij de CM 352 moet je daar extra op letten
- Power Supply: Op de voeding wil ik wel bezuinigen, maar niet op het geleverde vermogen. Is 620W te veel?
- Blue-ray: Om video op Blue-Ray te bewaren.
- Geheugen: 8 Gig lijkt mij voldoende.