Hallo,
Ik heb voor me tante een budget pc in elkaar gezet (450 euro).
Dat is dit systeempje geworden:
Amd A8 6600K
MSI A78M-E45
Corsair 430 Wat voeding
Crucial Ballistix 8GB 1600mhz ram geheugen
Crucial mx100 256 GB.
WD harde schijf 500 GB (7200RPM)
Cardreader
Wireless internet adapter van tplink
en een sweex firewire card.
Dit lijkt me een prima systeem, wat naar mijn idee niet al te warm moet worden.
Echter heb ik IDLE al temperaturen volgens de bios van 50+ en in HWINFO van 45+. Hoef ik maar iets te doen dan schieten ze omhoog naar zeker 60+. En nu heb ik een test gedraad onder full load genaamd heavyload. En kwam hij toch al gauw boven de 85 - 90 graden. Lijkt mij niet helemaal de bedoeling.
Zelf al naar gekeken of ik de cooler er misschien verkeerd op heb gedaan, maar daar is geen beweging in te krijgen. Dus dit lijkt me erg sterk.
Zouden jullie me kunnen helpen? is dit normaal, moet ik er toch een andere koeler opzetten? wat zeggen jullie.
Alvast bedankt!
Ik heb voor me tante een budget pc in elkaar gezet (450 euro).
Dat is dit systeempje geworden:
Amd A8 6600K
MSI A78M-E45
Corsair 430 Wat voeding
Crucial Ballistix 8GB 1600mhz ram geheugen
Crucial mx100 256 GB.
WD harde schijf 500 GB (7200RPM)
Cardreader
Wireless internet adapter van tplink
en een sweex firewire card.
Dit lijkt me een prima systeem, wat naar mijn idee niet al te warm moet worden.
Echter heb ik IDLE al temperaturen volgens de bios van 50+ en in HWINFO van 45+. Hoef ik maar iets te doen dan schieten ze omhoog naar zeker 60+. En nu heb ik een test gedraad onder full load genaamd heavyload. En kwam hij toch al gauw boven de 85 - 90 graden. Lijkt mij niet helemaal de bedoeling.
Zelf al naar gekeken of ik de cooler er misschien verkeerd op heb gedaan, maar daar is geen beweging in te krijgen. Dus dit lijkt me erg sterk.
Zouden jullie me kunnen helpen? is dit normaal, moet ik er toch een andere koeler opzetten? wat zeggen jullie.
Alvast bedankt!