Anoniem: 594889

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een vraag over de MSI Radeon R9 270 2G videokaart die ik recent heb geïnstalleerd. Hopelijk kan iemand mij een tip geven. Ik wil zowel mijn monitor via een DVI poort als mijn HD TV via de HDMI poort aansluiten zodat ik kan swichten. Nu krijg ik het niet voor elkaar. Mijn monitor werkt op de DVI maar zodra ik de HDMI kabel op de kaart aansluit krijg ik geen beeld op mijn TV of monitor. En gezien dit het geval is kan ik ook niet het scherm in windows 8.1 dupliceren.

Er zat al een Radeon HD 5450 kaart in de kast en daarmee lukt het wel, maar alleen toen ik de VGA combineerde met de HDMI. Alleen zit er op mijn nieuwe kaart geen VGA poort omdat hij nieuw is ;)

Weet iemand hoe je erachter kan komen of je 2 maal een digitale output kan gebruiken en zo ja hoe?
Ik heb gezocht maar kan dergelijke specs voor mijn kaart niet vinden. Ik lees wel verhalen over mensen die het voor elkaar hebben gekregen maar hun werkwijze werkt voor mij niet.

Vriendelijke groet en alvast bedankt voor de input,

Elco

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-06 04:10
Ik gebruik met mn r9 290 3 schermen

1 tv en 2 monitoren. Gebruik de 2 monitoren via DVI en de TV over hdmi. Dat is zeker mogelijk.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:45
Anoniem: 594889 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 20:31:
Mijn monitor werkt op de DVI maar zodra ik de HDMI kabel op de kaart aansluit krijg ik geen beeld op mijn TV of monitor.
Heeft je kaart twee DVI aansluitingen? Sluit in dat geval de monitor eens op de andere aan, mogelijk delen de ene DVI en de HDMI een aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste Nielson,

De kaart heeft inderdaad 2 DVI aansluitingen maar het maakt niet uit welk ik gebruik. Zodra ik de HDMI voor de TV aansluit raak ik het signaal kwijt.

De monitor behoud alleen (analoog) signaal via de VGA poort op de oude kaart. Die zit er trouwens nog in mocht dat uitmaken.

Ik krijg wel signaal op mijn TV als ik de resolutie omlaag schroef naar 800x600 en de monitor niet aansluit.
Bij een hogere resolutie geeft mijn TV aan dat hij de videomodus niet kan weergeven.

Dat maakt mij niet zoveel uit gezien ik er voornamelijk films en netflix op wil bekijken maar ik wil wel alle DVI en HDMI poorten kunnen gebruiken anders zitten ze er voor de sier.

Hopelijk heeft iemand nog een idee want ik snap er niks van. Veel mensen zoals legendareN geven aan met deze R9 kaarten succesvol meerdere monitors aan te hebben gesloten maar voor lijkt 2 al teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Typefout;

Hopelijk heeft iemand nog een idee want ik snap er niks van. Veel mensen zoals legendareN geven aan met deze R9 kaarten succesvol meerdere monitors aan te hebben gesloten maar vooralsnog lijkt 2 al teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reuzekabouter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-09-2023
Ik zelf heb de MSI R9 270 Gaming 2G OC Edition en ik heb momenteel een scherm aangesloten op de HDMI en een andere op de DVI zonder problemen.

http://www.msi.com/produc...ING_2G.html#hero-overview

Ik snap niet waarom hij het niet bij jou doet, maar ik wou even bevestigen dat jouw kaart dit ook gewoon zou moeten kunnen.

Ik zelf gebruik Windows 7. Ik weet niet of dit nog iets uitmaakt, omdat ik Windows 8 nog nooit gebruikt heb.
Is je HDMI kabel niet gewoon kapot?

[ Voor 11% gewijzigd door Reuzekabouter op 21-09-2014 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 574841

Ik heb deze kaart ook gehad, met 3 schermen in eyefinity zelfs.
Maar toen ik mijn driver een keer update, kon ik ineens geen eyefinity meer kiezen en werkte er nog maar 2 schermen, daardoor denk ik hier ook aan een driverprobleem.
Uninstall je drivers eens, en installeer ze opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste Reuzekabouter,

Goed om te weten dat het kan. Ik zoek de oorzaak in de softwarehoek. Ik gebruik zelf Windows 8.1 64 bit.
De HDMI kabel doet het gezien ik wel een signaal op de TV kan krijgen via de kaart. Het beeld valt alleen weg op het moment dat ik ook de monitor aansluit. Het lijkt alsof de kaart maar 1 digitaal scherm tegelijk aan kan.

De drivers die ik erbij kreeg op de CD was gewoon AMD catalyst. Ik heb deze software geupdate door op de AMD site te zoeken naar de nieuwste variant maar dit hielp niet.

Xeonfan,

Ik kan wel eyefinity selecteren in catalyst maar al die functies zoals het identificeren en dupliceren enz. in het configuratiescherm en catalyst hebben niet veel zin als ik er niet bij kan komen omdat ik geen beeld op mijn monitor krijg.

Ik zal de drivers opnieuw installeren en kijken of dat helpt.

Bedankt voor de input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Welke monitor gebruik je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een SM2333T van Samsung. Kan het aan de monitor liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Dacht dat 't misschien iets te maken had met dual-link DVI, maar dat is bij die monitor niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 574841

Anoniem: 594889 schreef op zondag 21 september 2014 @ 18:54:

Xeonfan,

Ik kan wel eyefinity selecteren in catalyst maar al die functies zoals het identificeren en dupliceren enz. in het configuratiescherm en catalyst hebben niet veel zin als ik er niet bij kan komen omdat ik geen beeld op mijn monitor krijg.

Ik zal de drivers opnieuw installeren en kijken of dat helpt.

Bedankt voor de input
Ja dat kon ik toen ook gewoon selecteren, maar hij kreeg gewoon niet al mijn schermen gevonden op de een of andere manier. Ik kreeg toen maar 2 schermen te zien, terwijl ik er gewoon 3 schermen op aangesloten had.
Dat heb ik toen opgelost door mijn drivers te updaten, klinkt vreemd, ik weet het, maar het werkte bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistiaantje
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Wat je ook nog kan proberen is het installeren van één oudere versie drivers, en een beta of juist geen beta versie. Dat is een kwestie van uitproberen.

Voor de rest lijkt het me een goed idee om de setup met andere kabels te testen en om de tv en monitor op een andere bron te testen.

Zo kan je mogelijke problemen uit gaan sluiten.

Life is too short to drink bad whisky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reuzekabouter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-09-2023
Anoniem: 594889 schreef op zondag 21 september 2014 @ 18:54:Het beeld valt alleen weg op het moment dat ik ook de monitor aansluit. Het lijkt alsof de kaart maar 1 digitaal scherm tegelijk aan kan.
Het kan natuurlijk zo zijn dat wanneer je de HDMI kabel aansluit Windows de monitor of TV deze als primaire beeldscherm aanwijst waardoor je andere monitor (dat aangesloten is op je DVI) uitgeschakeld wordt.

In Windows 7 wanneer je Windows key+P op je toetsenbord indrukt kan je switchen tussen de verschillende monitors. Waarschijnlijk is dit in Windows 8 ook het geval.
Hou de Windows key (naast de linker Ctrl key op je toetsenbord) ingedrukt en druk 4 keer op de P toets. Als het goed is dan activeert hij je tweede beeldscherm. Waarschijnlijk springt nu opeens je DVI monitor aan. Is dit niet het geval, misschien dat je aan het einde moet afsluiten met Enter (Winkey+P 4x, bevestigen met Enter).

Niet dat je er iets aan hebt maar dan krijg je in ieder geval een bevestiging dat je videokaart wel een signaal uitstuurt en dus het probleem elders ligt.

[ Voor 7% gewijzigd door Reuzekabouter op 22-09-2014 16:52 ]

Pagina: 1