Ik zoek een?
Vervanger voor mijn Sony Xperia Z
Wat is je budget?
"Ongelimiteerd" Ik heb een vrij fors telefonie abonnement en kan daarmee iedere telefoon gratis (of voor heel weinig) meefinancieren
Wat heb je zelf al gevonden?
Sony Xperia Z3 Compact of iPhone 6 dus
Welke vragen heb je hier nog over?
Zo, dat waren kort de "verplichte" vragen bij het openen van een topic in het Aankoopadviesforum, nu kan ik beginnen met mijn verhaal
Ik heb op dit moment een Sony Xperia Z en ik mag mijn mobiele abonnement gaan verlengen.
Hiervoor heb ik een iPhone 4S gehad, met andere woorden: Ik heb zowel het Android-kamp als het iOS-kamp verkend.
Ik ben ooit richting Android overgestapt omdat ik de toenmalige iPhones te klein vond en ik was wel gecharmeerd van alle mogelijkheden rond het "tweaken" van mijn telefoon.
Nu, bijna 2 jaar later heb ik gemerkt dat ik eigenlijk vrij weinig heb getweaked aan mijn telefoon. Ik heb een andere launcher geinstalleerd, maar voor de rest valt het eigenlijk wel mee.
Omdat alle huidige high-end smartphones eigenlijk allemaal te groot zijn, is mijn keuze drastisch verkleind.
Geen Samsung Galaxy S5 of Sony Xperia Z3 dus voor mij en zeker geen iPhone 6 Plus.
Naar mijn idee blijven er maar 2 telefoons over die "kleiner" zijn, maar toch high-end features hebben:
- Sony Xperia Z3 Compact
- iPhone 6
Ik heb online al een video vergelijking tussen deze twee telefoons gevonden:
http://youtu.be/dThP9xatPdE
Nu heb ik de volgende oplijsting gemaakt, om het kiezen (hopelijk) wat makkelijker te maken.
Ik heb niet enorm veel moeite met iOS en de geslotenheid ervan. Zoals hier boven in het lijstje staat heb ik ook 2 iPads en een iMac thuis.
Wat me op dit moment tegenvalt van mijn huidige telefoon:
- Omdat ik een vrij fors abonnement afsluit kan ik beide telefoons gratis krijgen. Ik heb het gevoel dat ik, als ik voor de Sony Xperia Z3 Compact kies, eigenlijk "ondermaats" kies.
De iPhone heeft toch een meer premium gevoel over zich.
Moest ik tussen deze 2 telefoons kiezen en ze ook nog eens helemaal zelf moeten betalen dan was de keuze snel gemaakt in het voordeel van de Sony (Xperia kost 500 euro, iPhone 650)
Maar nu ik toch beide telefoon "gratis" bij mijn abonnement kan krijgen ontstaat er ineens een soort psychologische druk waardoor het kiezen wat moeilijker wordt.
- Beide telefoons zijn nog niet verkrijgbaar.
De iPhone zal vanaf 26 september in de winkels liggen, de Xperia pas vanaf 1 oktober.
Eigenlijk zou ik dus tot 1 oktober moeten wachten tot ik beide telefoons in mijn handen kan houden, maar ik wil mijn keuze eigenlijk nu alvast maken
De hamvraag blijft dus:
Welke van deze 2 telefoons zouden jullie kiezen?
Zijn er voor/nadelen verbonden aan 1 van deze 2 telefoons die ik over het hoofd zie?
Alvast bedankt
Vervanger voor mijn Sony Xperia Z
Wat is je budget?
"Ongelimiteerd" Ik heb een vrij fors telefonie abonnement en kan daarmee iedere telefoon gratis (of voor heel weinig) meefinancieren
Wat heb je zelf al gevonden?
Sony Xperia Z3 Compact of iPhone 6 dus
Welke vragen heb je hier nog over?
Zo, dat waren kort de "verplichte" vragen bij het openen van een topic in het Aankoopadviesforum, nu kan ik beginnen met mijn verhaal
Ik heb op dit moment een Sony Xperia Z en ik mag mijn mobiele abonnement gaan verlengen.
Hiervoor heb ik een iPhone 4S gehad, met andere woorden: Ik heb zowel het Android-kamp als het iOS-kamp verkend.
Ik ben ooit richting Android overgestapt omdat ik de toenmalige iPhones te klein vond en ik was wel gecharmeerd van alle mogelijkheden rond het "tweaken" van mijn telefoon.
Nu, bijna 2 jaar later heb ik gemerkt dat ik eigenlijk vrij weinig heb getweaked aan mijn telefoon. Ik heb een andere launcher geinstalleerd, maar voor de rest valt het eigenlijk wel mee.
Omdat alle huidige high-end smartphones eigenlijk allemaal te groot zijn, is mijn keuze drastisch verkleind.
Geen Samsung Galaxy S5 of Sony Xperia Z3 dus voor mij en zeker geen iPhone 6 Plus.
Naar mijn idee blijven er maar 2 telefoons over die "kleiner" zijn, maar toch high-end features hebben:
- Sony Xperia Z3 Compact
- iPhone 6
Ik heb online al een video vergelijking tussen deze twee telefoons gevonden:
http://youtu.be/dThP9xatPdE
Nu heb ik de volgende oplijsting gemaakt, om het kiezen (hopelijk) wat makkelijker te maken.
- Xperia is echt een pak kleiner dan de iPhone, terwijl ze qua schermformaat weinig verschillen.
- Xperia heeft "stereo" speakers aan de voorkant
- iPhone heeft een hogere PPI (minimaal, maar toch)
- iPhone ziet er mooier uit
- Xperia is waterdicht. Die was mijn Z ook, hier heb ik eigenlijk geen gebruik van gemaakt.
- iPhone in combinatie met iPads + iMac thuis is geweldig
- iPhone heeft de mogelijkheid om te unlocken met vingerafdruk
- Bij de Xperia krijg je als je nu afsluit "gratis" een BlueTooth headset
Ik heb niet enorm veel moeite met iOS en de geslotenheid ervan. Zoals hier boven in het lijstje staat heb ik ook 2 iPads en een iMac thuis.
Wat me op dit moment tegenvalt van mijn huidige telefoon:
- Ook al is (was) dit een high-end toestel, ik heb soms toch het gevoel dat het allemaal niet super soepel loopt. Soms happert de toetsenbord feedback een beetje (soort lag). Als ik op de power-knop druk dan duurt het soms een tijdje voordat het scherm "aangaat" waardoor ik soms als een tweede keer druk, waardoor het scherm weer uitgaat

- Het continu unlocken via codes ben ik kotsbeu. Vanuit de company policy moet ik een passcode of unlock pattern aan hebben staan. Als ik dus een berichtje krijg, moet ik dus eerst mijn telefoon wakker maken, unlocken, en dan de app openen.
Dit lijkt me op een iPhone met de vingerafdruk scanner een stuk gemakkelijker. - De markt staat toch nog altijd meer open voor iDevices. Accessoires, apps, 3rd party spullen, het is er allemaal.
Er zijn een aantal apps waar ik op Android langer op heb moeten wachten dan bij iOS, en sommige apps zijn er nu nog niets voor Android, terwijl ze er wel voor iOS zijn.
- Omdat ik een vrij fors abonnement afsluit kan ik beide telefoons gratis krijgen. Ik heb het gevoel dat ik, als ik voor de Sony Xperia Z3 Compact kies, eigenlijk "ondermaats" kies.
De iPhone heeft toch een meer premium gevoel over zich.
Moest ik tussen deze 2 telefoons kiezen en ze ook nog eens helemaal zelf moeten betalen dan was de keuze snel gemaakt in het voordeel van de Sony (Xperia kost 500 euro, iPhone 650)
Maar nu ik toch beide telefoon "gratis" bij mijn abonnement kan krijgen ontstaat er ineens een soort psychologische druk waardoor het kiezen wat moeilijker wordt.
- Beide telefoons zijn nog niet verkrijgbaar.
De iPhone zal vanaf 26 september in de winkels liggen, de Xperia pas vanaf 1 oktober.
Eigenlijk zou ik dus tot 1 oktober moeten wachten tot ik beide telefoons in mijn handen kan houden, maar ik wil mijn keuze eigenlijk nu alvast maken
De hamvraag blijft dus:
Welke van deze 2 telefoons zouden jullie kiezen?
Zijn er voor/nadelen verbonden aan 1 van deze 2 telefoons die ik over het hoofd zie?
Alvast bedankt
What Do You Call An Alligator In A Vest?