Kkabel of dit accessoire is niet gecertificeerd

Pagina: 1
Acties:

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 11:02

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Medetweakers,

Graag jullie mening over het volgende.

Van het werk heb ik een iPhone 5 gekregen, inclusief originele kabel.

Omdat ik uit ervaring weet dat ik een kabel nog wel eens thuis laat liggen, heb ik er een spare kabeltje bij besteld. Dit is een niet-originele kabel. (lijkt overigens als twee druppels water dus op 't oog zou je het niet zeggen).

Als ik mijn iPhone oplaad met deze kabel, is er niets aan de hand. Echter..

Privé heb ik ook een iPad mini. Als ik dezelfde kabel in mijn iPad stop verschijnt een pop-up "Deze kabel of dit accessoire is niet gecertificeerd en werkt mogelijk niet goed met deze iPad." en staat rechtsboven "Opladen uit.".

Ik ben ermee bekend dat iOS vanaf een bepaalde versie graag kabels met een chipje ziet, maar dat verklaart voor mij niet waarom mijn iPhone de kabel wel accepteert. Beide apparaten draaien iOS 7.

Iemand bekend hiermee?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-09 14:12
Meestal wil "opladen uit" zeggen dat hij niet genoeg stroom krijgt.
Ipad zal opladen maar zéér traag.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:19

Mavamaarten

Omdat het kan!

Goedkope kabels hebben vaak dunne aders, waardoor je minder stroom kan trekken. Een iPad heeft meer stroom nodig om op te laden, en waarschijnlijk lukt dat net niet bij jouw goedkope kabel.

Er zijn overigens genoeg niet-apple kabels te vinden die minder kosten maar toch goed opladen hoor, ik denk dat je gewoon een beetje pech hebt gehad. Even rondkijken naar reviews en je vind wel wat :)

Android developer & dürüm-liefhebber

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-09 11:10
Laat ik nu precies hetzelfde hebben met mijn oude 3GS en een lader van tmart.com, officiele lader doet het prima. Ook wanneer ik enkel het usb kabeltje aan de pc hang krijg ik deze melding.

Lijkt wel alsof Apple 'checkt' of je een authentieke lader gebruikt heb ik het idee :P

Edit: betreft laatste versie van iOS 6

[ Voor 7% gewijzigd door andy88 op 20-09-2014 21:24 ]

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 11:02

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
andy88 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 21:24:
Lijkt wel alsof Apple 'checkt' of je een authentieke lader gebruikt heb ik het idee :P
Dat klopt, dat doet iOS ook.
Maar mijn verbazing was dat twee apparaten met hetzelfde iOS-versie van (volgens mij) ongeveer dezelfde generatie toch anders reageren...

De iPad laadt inderdaad ook wel alleen tergend traag.

En aangezien ik maar één origineel kabeltje heb (die ik bij de iPad kreeg was helaas niet meer jofel)... :)

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~