Toon posts:

Defecte UX31LA-C4026H, webshop weigert annulering

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 18 dagen geleden een ASUS Zenbook UX31LA gekocht. De eerste laptop die ik binnenkreeg was defect. Hij liep vast bij installatie en bleef daarna in het BIOS hangen. Toen heb ik deze terug gestuurd naar mijn leverancier die mij meteen een nieuwe heeft toe gestuurd. Maar deze laptop had precies hetzelfde probleem. In overleg met mijn leverancier heb ik besloten om hem rechtstreeks bij ASUS te laten repareren omdat ik niet weer een kapotte laptop toegestuurd wilde krijgen en ik wilde weten wat het probleem was. Het bleek dat het SSD geheugen en het moederbord stuk was gegaan bij de installatie van updates, iets wat mij zeer bevreemd. Ik heb de klantenservice bij ASUS gevraagd de updates voorafgaand aan de levering te installeren omdat ik er geen vertrouwen in heb dat de derde laptop niet hetzelfde probleem zou hebben. Dit is geweigerd. E.e.a heeft ertoe geleid dat ik 18 dagen na bestelling nog steeds geen werkende laptop heb.

Ik heb toen besloten de bestelling te annuleren. Ik heb namelijk mijn vertrouwen in de laptop en de service volledig verloren. Aangezien ik de computer dringend nodig had wilde ik een andere computer bestellen. Helaas kreeg ik toen ook nog te horen dat de bestelling niet geannuleerd kon worden omdat ik akkoord was gegaan met reparatie.

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:05
En je vraag is?

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
En bent u daarmee akkoord gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:33

Perkouw

Moderator General Chat
Wat is precies het doel van dit topic? De titel heb ik maar even gewijzigd naar -> Defecte UX31LA-C4026H, webshop weigert annulering. Al hoor ik graag wat je precies met dit topic wilt. Met je huidige topic start is het topic namelijk rijp voor een slotje.

[ Voor 15% gewijzigd door Perkouw op 21-09-2014 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het doel van dit topic is het aan de kaak stellen van de service van Asus. Tevens ben ik benieuwd of er meer mensen zijn met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is dat de wet hier niet heel duidelijk op ingaat. Het is een combinatie van conformiteit en koop op afstand. Ik zou stellen dat je termijn voor koop op afstand niet ingegaan kan zijn tot het product conform was. Immers, het doel is het conforme product te kunnen beoordelen.

Na diverse pogingen wordt uiteindelijk gesteld dat het product ondanks problemen conform is. Op het moment dat je het dan terugkrijgt, zou koop op afstand in moeten gaan. Nogmaals, dit is echter niet zo 1:1 in de wet beschreven, maar is een redelijke interpretatie van de geest van de wetten.

Ik zou dan ook daar op insteken. De winkel gaat waarschijnlijk hard op de deadline staan, dus dan is het handig als ze aangesloten zijn bij een keurmerk (geschillencommissie).
Het alternatief is blijven vechten voor een conform product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Vergeet een ding niet, tenzij de laptop direct bij Asus is aangeschaft, heb je niets met Asus te maken en heeft Asus geen enkele verplichting tegenover jou. Jouw leverancier is er verantwoordelijk voor een functionerend product af te leveren. Lukt het de leverancier niet het product te repareren of te vervangen tegen een gelijkwaardig product met eigenschappen die niet minder mogen zijn dan het origineel dan heb als consument het recht de koop te ontbinden waarbij het aankoopbedrag teruggestort dient te worden.

In het geval van een product dat al enige tijd zonder enige probleem gebruikt is geweest kan de leverancier hier een x bedrag in mindering gebracht worden, vaak wordt dan met dagwaarden gewerkt, maar dat gaat in dit geval niet op.

Maar, ik zou eerst inzetten op wat Floppus aangeeft.

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 21-09-2014 14:31 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 21 september 2014 @ 12:47:
Het doel van dit topic is het aan de kaak stellen van de service van Asus.
Dat is dus niet de bedoeling van topics hier. De vraag om hoe verder te gaan mag hier wel, maar we doen hier niet aan digitale schandpalen. Hou daar svp rekening mee :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie's, hier kan ik weer even verder mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2014 @ 13:16:
Het probleem is dat de wet hier niet heel duidelijk op ingaat. Het is een combinatie van conformiteit en koop op afstand. Ik zou stellen dat je termijn voor koop op afstand niet ingegaan kan zijn tot het product conform was. Immers, het doel is het conforme product te kunnen beoordelen.
Dat hangt er vanaf of je door de non-conformiteit het product kunt beoordelen. Bij een dode pixel (aannemende dat dit een non-conformiteit oplevert) zal dit verhaal niet opgaan.
Pagina: 1